Roman Onderka - populární brněnský primátor - nebo ne?

Na podzim nás čekají volby do vedení města Brna. Už je jasné, že primátor Roman Onderka bude funkci obhajovat. Proti němu postaví za ODS mladého Roberta Kotziana. Prý to bude mít těžké, Roman Onderka je zřejmě populární. Pojďme si to trochu rozebrat.

Roman Onderka vděčí tomu, že je primátorem, že se dokázal obratně dohodnout se Zelenými, KDU - ČSL a Brnem 2006. ODS, byť měla nejvíce hlasů, skončila v opozici. A tak dostala ČSSD šanci předvést, co umí. Navzdory kritickým hlasům, které čtu v diskusích, stihl Roman Onderka docela dost věcí. Jistě, často sklízel úrodu, kterou za něj udělal už někdo jiný...ale udělal i své.

Primátor je primátor a hold se musí angažovat. Otevření křižovatky Hlinky patřilo k jeho povinnostem.

Za "vlády" Romana Onderky však Brno zažilo několik událostí, na které jistě budeme vzpomínat.

V roce 2007 to byl summit prezidentů ze střední Evropy (včetně zdravic na náměstí Svobody), v roce 2009 do Brna přiletěl sloužit mši papež Benedikt XVI. V tomtéž roce se konala i noc kostelů a kulturní dění získalo po muzejní noci novou tradici.

Dočkali jsme se také rekonstrukce ulice Husovy (byť nevím, proč ne v celé délce, tj. i pod Petrovem), ačkoliv hlasy kritiků připomínají, že stavba mohla být i rychleji hotová.

Letos bude pokračovat rekonstrukce Moravského náměstí a začne i oprava ulice Joštova. Po této rekonstrukci se můžeme těšit na nové stromořadí. Na náměstí Svobody přibyly tolik potřebné stromy (byť by jich mohlo být ještě více), časem bude i nový hodinový stroj. Plánuje se zpřístupnění Kapucínských zahrad. Na Špilberku je nově i vodopád.

Je pravdou, že v Brně chybí akvapark, ale nezapomínejme, že se konečně pohly ledy a v roce 2009 se začalo s vápněním brněnské přehrady.

V prosinci roku 2009 jsem byl příjemně potěšen vánočními trhy, které měly konečně vánoční atmosféru (až na možnost občerstvení).

Spousta Brňanů ale vnímá negativně zdražení jízdného a omezování spojů. Dle mého názoru bylo možné se vyhnout především omezováním spojů. Respektive, omezení ano, ale jiným způsobem. Například linka číslo 1 jezdí po celý den, kromě večerních spojů po pěti minutách. Pětiminutový interval je dle mého názoru odpoledne zbytečný luxus v koncových částech linky, tj. v Řečkovicích (zde i dopoledne) i v Bystrci (navíc zde je linka provázána i  s linkou číslo 3). Vybrané spoje tedy ukončit již ve vozovně Medlánky či v Králově Poli, nádraží. Úspor lze dosáhnout i pomocí nových minibusů. Mají menší spotřebu a na některých linkách by jejich kapacita plně postačovala. Více pruhů a preference MHD na křižovatkách znamená rychlejší průjezd městem Brnem, zkrácení jízdní doby a méně vozidel zajišťujících konkrétní linku. Častější kontroly revizorů (zejména by bylo vhodné kontrolovat po osmé hodině večerní, tajemství: revizoři v tuto dobu vůbec nekontrolují, až s rozjezdy!).

To je cesta k úsporám, která nás bolet nebude.

Vážený pane primátore, sečteno a podtrženo, váš výkon není tak špatný, jak asi vyznívá z diskusí na internetu. Ale ještě je samozřejmě co zlepšovat.

Autor: Miroslav Hruška | pátek 15.1.2010 15:48 | karma článku: 14,35 | přečteno: 2223x