- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Roman Onderka vděčí tomu, že je primátorem, že se dokázal obratně dohodnout se Zelenými, KDU - ČSL a Brnem 2006. ODS, byť měla nejvíce hlasů, skončila v opozici. A tak dostala ČSSD šanci předvést, co umí. Navzdory kritickým hlasům, které čtu v diskusích, stihl Roman Onderka docela dost věcí. Jistě, často sklízel úrodu, kterou za něj udělal už někdo jiný...ale udělal i své.
Primátor je primátor a hold se musí angažovat. Otevření křižovatky Hlinky patřilo k jeho povinnostem.
Za "vlády" Romana Onderky však Brno zažilo několik událostí, na které jistě budeme vzpomínat.
V roce 2007 to byl summit prezidentů ze střední Evropy (včetně zdravic na náměstí Svobody), v roce 2009 do Brna přiletěl sloužit mši papež Benedikt XVI. V tomtéž roce se konala i noc kostelů a kulturní dění získalo po muzejní noci novou tradici.
Dočkali jsme se také rekonstrukce ulice Husovy (byť nevím, proč ne v celé délce, tj. i pod Petrovem), ačkoliv hlasy kritiků připomínají, že stavba mohla být i rychleji hotová.
Letos bude pokračovat rekonstrukce Moravského náměstí a začne i oprava ulice Joštova. Po této rekonstrukci se můžeme těšit na nové stromořadí. Na náměstí Svobody přibyly tolik potřebné stromy (byť by jich mohlo být ještě více), časem bude i nový hodinový stroj. Plánuje se zpřístupnění Kapucínských zahrad. Na Špilberku je nově i vodopád.
Je pravdou, že v Brně chybí akvapark, ale nezapomínejme, že se konečně pohly ledy a v roce 2009 se začalo s vápněním brněnské přehrady.
V prosinci roku 2009 jsem byl příjemně potěšen vánočními trhy, které měly konečně vánoční atmosféru (až na možnost občerstvení).
Spousta Brňanů ale vnímá negativně zdražení jízdného a omezování spojů. Dle mého názoru bylo možné se vyhnout především omezováním spojů. Respektive, omezení ano, ale jiným způsobem. Například linka číslo 1 jezdí po celý den, kromě večerních spojů po pěti minutách. Pětiminutový interval je dle mého názoru odpoledne zbytečný luxus v koncových částech linky, tj. v Řečkovicích (zde i dopoledne) i v Bystrci (navíc zde je linka provázána i s linkou číslo 3). Vybrané spoje tedy ukončit již ve vozovně Medlánky či v Králově Poli, nádraží. Úspor lze dosáhnout i pomocí nových minibusů. Mají menší spotřebu a na některých linkách by jejich kapacita plně postačovala. Více pruhů a preference MHD na křižovatkách znamená rychlejší průjezd městem Brnem, zkrácení jízdní doby a méně vozidel zajišťujících konkrétní linku. Častější kontroly revizorů (zejména by bylo vhodné kontrolovat po osmé hodině večerní, tajemství: revizoři v tuto dobu vůbec nekontrolují, až s rozjezdy!).
To je cesta k úsporám, která nás bolet nebude.
Vážený pane primátore, sečteno a podtrženo, váš výkon není tak špatný, jak asi vyznívá z diskusí na internetu. Ale ještě je samozřejmě co zlepšovat.
Další články autora |
Ovoce, nebo čokoláda? Zapojte se do testování a ochutnejte oboje najednou! Šnek BOB přichází s novinkou v podobě ovocných pochoutek v čokoládě....