Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

CART09

23. 10. 2010 11:45
Historie

Také ale nezapomínejte, že modernizace vozového parku v Praze a okolí proběhla nedávno, a to asi po 50ti letech... Celou tu dobu bylo jediné vozidlo, které jste tu potkal, starý pantograf, tedy žabotlam, rok výroby cca 1958-65. Od té doby vše, co bylo nové, šlo kamkoliv jinam, než do Prahy. Nové pantografy 460/560 v 80.letech? Mostecko, Ostravsko, Brno. Ony Bdmtee, na které tolik nadáváte - co by za ně na osobácích ve Středočeském kraji dali doteď... A kam šly porevoluční motoráky 842, nebo jejich nástupci 843? Hádejte... :-)

0 0
možnosti
MH

miropiro

24. 10. 2010 21:07
Re: Historie

Náhodou, žabotlam je pro cestujícího příjemnější než ty pantografy, které jsou vysokopodlažní.

0 0
možnosti
K

kaktusak

23. 10. 2010 0:35
Protože 17. listopad 1989

0 0
možnosti
LHV

Lord Havelock Vetinari

22. 10. 2010 23:55
ABfbrdtn, Bdghmeer

By mě zajímalo jak ty kódy lidé od drah vlastně vyslovují.

0 0
možnosti
KJN

Krysařík je nezničitelný.

23. 10. 2010 8:50
Re: ABfbrdtn, Bdghmeer

Kařdé to písmeno má nějaký význam. Význam, který se vztahuje k vybavení vagónu. Když mrknete do vyhledávače, tak jistě najdete bližší informace.

0 0
možnosti
JA

stryke

22. 10. 2010 23:25
vozový park

No je pravda, že linka 25 z centra do kampusu moc vychytaná není. Z Kamenného vrchu jezdí poloprázdné kloubové 26tky a na trase 25ky jezdí v drtivé většině normální vozy. A musím Vám dát za pravdu, že při cestě do Prahy jsem se taky podivoval tomu, kolik tam jezdí CityElefantů a nemohlo mě nenapadnout, proč v Brně jezdí jen ty staré "panťáky".

0 0
možnosti
ŠF

stev

22. 10. 2010 23:57
Re: vozový park

Jestli mohu jako starousedlík poradit: do kampusu bych na Vašem místě jezdil tramvají (od nádraží č. 13 nebo z České č. 6 směr Starý Lískovec), s přestupem na zastávce Osová (tramvaj stojí pod mostem, autobusy na mostě) na kterýkoliv z trolejbusů nebo autobusů např. č. 25, 29, 50, 69. Tím si zvýšíte četnost spojů, a hlavně jezdíte proti hlavnímu proudu cestujících ráno do školy poloprázdnými tramvajemi do sídliště a odpoledne poloprázdnými tramvajemi zpět. Interval tramvají je cca 6 minut každá linka. Myslím, že je to i stejně rychlé. Z Mendlova nám. na Osovou jede tramvaj 11 minut, trolejbus ke kampusu pak cca 4 minuty. Pro srovnání, trolejbus z Mendláku č. 25 jede ke Kampusu 17 minut.

0 0
možnosti
LHV

Lord Havelock Vetinari

22. 10. 2010 22:51
Bdmtee

má problém se sedadly příliš blízko naproti sobě, navíc jsou docela dost úzká. Když si tam sedne někdo vysoký, tak blokne protější sedadlo. Taky by to chtělo nějaké rolety nebo závěsy- byť jde o příměstskou dopravu, tak jet v létě v horku třeba z Tišnova do Brna na více prosvětlené straně není to pravé. Jinak nejezdím vlakem tak často, abych na nich našel nějaké další věci, co by se mi nelíbily.

0 0
možnosti
C

certik_bertik

22. 10. 2010 20:51
to

je poměrně dost velký rozdíl stejnosměrná a střídavá verze

0 0
možnosti
PE

hetzer

22. 10. 2010 20:28
Doporučuji

vyzkoušet jízdu " Zlínským expresem " do Prahy.

0 0
možnosti
MH

miropiro

22. 10. 2010 20:40
Re: Doporučuji

No on tam bude dokonce jeden renovovaný vůz :) Bezva :)

0 0
možnosti
RS

Zly_Soused

22. 10. 2010 20:20
tramvaj 13t

Nepraktické uspořádání sedadel v podvozkových článcích této šaliny jde na vrub zadavatele, tedy města. Pro výrobce by nebyl problém sedadla uspořádat stejně jako  v kratší 3-článkové sestře 03T (Anitře).

0 0
možnosti
MH

miropiro

22. 10. 2010 20:39
Re: tramvaj 13t

Aneb, co si zákazník objedná, to taky dostane.

0 0
možnosti
PT

_peta303

22. 10. 2010 20:06
inu,

autor ještě neviděl, jaké špinavé vraky posílají ČD na rychlíky z Plzně do Chebu...

V Brně to máte aspoň čisté a i technický stav máte neporovnatelný!

0 0
možnosti
MH

miropiro

22. 10. 2010 20:12
Re: inu,

/autor/ Neměl jsem tu čest.

0 0
možnosti
D

dampfer

22. 10. 2010 19:50
A tak asi

je to tím, že brňáci jsou v očích pražanů méněcenná skupina negramotných křováků

0 0
možnosti

CART09

23. 10. 2010 11:48
Re: A tak asi

a odkdy obyvatel Prahy ovlivňuje vozový park v okolí Brna?

0 0
možnosti
  • Počet článků 326
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1968x
Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji pro České dráhy. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 do října 2018 jsem spravoval stránku Esperanto.cz na Facebooku. V květnu 2020 jsem spustil novou stránku o Lesnickém Slavínu, oblasti nedaleko Brna. Tento web dnes nabízí tipy na výlety, fotografie a cesty pro každého. Přeložen je i do esperanta. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.