Poznámky z lyžovačky na Ramzové

V sobotu 18. února jsem se rozhodl vypravit se o této zimě vůbec poprvé někam na lyže. Doposud nějak nebyl čas, tak jsem si říkal, že je třeba to napravit. V hlavě jsem měl už delší myšlenku na lyžovačku na Ramzové, kam je z Brna dobré vlakové spojení. Nuže, jak to celé dopadlo?

Na nádraží přijíždím s bráchou krátce po šesté. Jdu k pokladnám, kupuji jednodenní jízdenku na celý Jihomoravský kraj za 150 Kč. Využívám toho, že máme oba šalinkarty na Brno a o víkendu tato jízdenka platí o víkendu pro dva lidi nad 15 let. Dobíjím peníze na In-kartě a odcházím k automatu a kupuji jízdenku SoNe+ za 225 Kč na Olomoucký kraj.
Po pořízení těchto dvou jízdenek odcházíme na vlak. Náklady na cestu tedy činily: 375 Kč. Což je pro 2 osoby velmi solidní částka.
Chvilku komplikace, to když zjistíme, že námi vybrané kupé ve vlaku R 1403 s odjezdem v 6:13 z Brna nárokuje někdo s místenkou a tak se přesunujeme do jiného kupé.
Prkno i lyže dáváme nahoru, můžeme tedy vyrazit. Cesta až do Ramzová probíhá bez komplikací, v Zábřehu na Moravě výměna lokomotivy, mezitím hned vedle nás zastaví jistá žlutá konkurence. Ale ta nás do hor neodveze.
Včas, v 9:39 přijíždíme do Ramzové. Svítí sluníčko, vypadá to, že nás čeká pěkný den na horách.
Prvně jsme ale chvíli špatně hledali cestu k lanovkám, pak už nalézáme tu správnou cestu :)
Vybalujeme lyže a prkno, já však cestoval ve snowboardových botech, tak té chvíle, kdy se brácha obouvá, využívám ke zjištění podmínek na čtyř-hodinovou jízdenku. Dozvídám se, že jízdenka za 380 Kč na 4 hodiny platí přesně 4 hodiny od nákupu. Nákup tedy ještě odkládám a vyčkávám, až bude brácha připraven.
Hotovo, zaplaceno, můžeme se zařadit do fronty. Čekáme asi 3 minuty a pak už nás veze čtyřsedačková lanovka na Čerňavu.
První sjezd jsme se rozhodli absolvovat z Čerňavy zpátky dolů. Druhou jízdu zkoušíme, jak vypadá horní část, tedy z Mračné.
A tak jsme tedy vyzkoušeli prakticky všechny sjezdovek, včetně černé, která mne ale jako snowboardistu příliš nenadchla. Černá na Říčkách je lepší, musím konstatovat, ale sjet se to dá, to zas jo.
Ale Říčky jsou přeci jen trochu jiné: na Ramzové se mi zdá, že častěji slyším polštinu než češtinu, což v případě Říček neplatí.
Nakonec nás zaujala sjezdovka vedle pomy, která začíná kousek pod Čerňavou a končí kousek pod Mračnou. Vede kolem ní červená sjezdovka. Ze všech sjezdovek se nám zdála nejméně využívaná. Možná je to ale tím, že koncová část má poněkud špatné napojení na hlavní červenou sjezdovku.
Není už tak krásně jasno jako ráno, ale pořád je fajn. Nesněží, nefouká, jen trochu je mlha.
Posledních několik jízd jezdíme v úseku Čerňava - Mračná. Vedle dvojsedačkové lanovky ale je i kotva, o kterou ale není takový zájem. A proto se nám daří vychytat před koncem čtyřhodinové lyžovačky moment, že vyjíždíme nahoru kotvou, ještě rychle sjíždíme na Čerňavu. V tu chvíli fronta na lanovku záhadně zmizela a my tak hned můžeme jet.
Protože jde o naši poslední jízdu tohoto dne, navrhuji vyzkoušet "nejdelší sjezdovku". Na Mračné tedy nevystupujeme, ale pokračujeme na Šerák. Je mlha, vrchol se zdá být v nedohlednu. Z lanovky jsme viděli nějaké lyžaře a je mi jasné, že to bude zajímavý sjezd...
Na Šeráku se dlouho nezdržíme a vyrážíme dolů. Vlak jede do Brna v 15:24, ale chceme se ještě najíst v restauraci.
No, bylo to trápení po Mračnou. Asi na dvou místech byl jakžtakž nějaký sjezd, jinak je to samé odrážení...nic moc...
Uff, jsme na Mračné. Sjíždíme naposledy dolů. Kousek nad dolní stanicí čtyřsedačky sjíždíme k restauraci na oběd.
Po obědě je už tak akorát čas na odchod na vlak. Vlak do Brna, rychlík č. 906 přijíždí bez zpoždění. Usedáme do rekonstruovaného vagónu první a druhé třídy.
Cesta do Brna proběhla bez komplikací, opět bez zpoždění. V 18:38 tedy přijíždíme do Brna a pokračujeme šalinou na sídliště.
Jsem trochu unaven, ale jsem spokojen s výletem. Koneckonců, byl to velmi levný výlet, fronty na lanovky byly přijatelné a vlak jel taky včas...4 hodiny lyžování byly dostačující. -mir-

Vrchní část areálu - pohled z Mračné

Autor: Miroslav Hruška | čtvrtek 23.2.2012 0:21 | karma článku: 9,33 | přečteno: 918x

Jedna jízdenka vládne všem

Jedna jízdenka vládne všem, jedna jim všem káže, jedna všechny přiveze, dopravce prováže. Ale jak ji získat?

10.3.2023 v 14:56 | Karma: 8,06 | Přečteno: 431x | Diskuse| Ekonomika

Miroslav Hruška

Jak si zpřehlednit prohlížeč?

Taky máte potřebu mít v prohlížeči otevřeno mnoho stránek, přesněji v terminologii prohlížečů panelů (a ne jen vše mít v záložkách)? Já už teď tolik ne, dříve během studia na vysoké jsem tu tendenci měl.

26.10.2020 v 9:06 | Karma: 10,99 | Přečteno: 811x | Diskuse| Věda

Miroslav Hruška

Ze života Jana Marka - pohled člověka se zdravotním postižením na situaci nejen v dopravě

Každý běžný den cestuje veřejnou dopravou mnoho lidí, včetně těch se zdravotním postižením. Každý z nich vnímá při cestování různé problémy, které nám nemusí být zcela zřejmé. O nich jsem v polovině února hovořil s Janem Markem.

22.3.2020 v 20:03 | Karma: 7,64 | Přečteno: 562x | Diskuse| Společnost

Sáňkování ve švýcarském stylu

Tahle zima radovánkám na sněhu příliš nepřeje. I když v noci z 11. na 12. února přes noc napadl sníh a Brno se pokrylo aspoň na chvíli do zimního kabátku, bylo to málo. Zvu Vás na sáňkářský výlet do Švýcarska (a na závěr na pivo).

25.2.2020 v 7:46 | Karma: 9,57 | Přečteno: 459x | Diskuse| Cestování

Nočním vlakem napříč Polskem - aktualizovaný průvodce pro rok 2020

V lednu 2019 jsem na svém blogu poprvé publikoval podrobného průvodce cestováním nočními vlaky v Polsku. Jako každý rok však dochází k úpravám, proto v následujícím článku zhodnotím aktuální situaci.

3.2.2020 v 12:04 | Karma: 16,52 | Přečteno: 1336x | Diskuse| Cestování

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Fanoušci versus hooligans. Do kotle chodí tátové, Jude Slavie je štve

17. května 2024  17:36

Fotbalová liga vrcholí, v sobotu se hrálo pražské derby, v úterý zase vypjatý zápas Sparty s...

Vatikán jde s dobou, vydal nová pravidla pro potvrzování zjevení

17. května 2024  16:51

Vatikán vydal nová pravidla pro potvrzování, ověřování a případné zamítání nadpřirozených jevů,...

Děti se ztratily v davu u hokejové haly, hledali je policisté i se čtyřkolkou

17. května 2024  16:40

Dvě malé děti hledali ostravští policisté ve čtvrtek večer u ostravské hokejové haly, kde se hrají...

Izraelští vojáci ukazují ponižující záběry Palestinců, může jít o válečný zločin

17. května 2024  16:38

Izraelští vojáci zveřejňují dehonestující videa a fotografie ze zadržování Palestinců na Západním...

• Průměrná čtenost 1971x
Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji pro České dráhy. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 do října 2018 jsem spravoval stránku Esperanto.cz na Facebooku. V květnu 2020 jsem spustil novou stránku o Lesnickém Slavínu, oblasti nedaleko Brna. Tento web dnes nabízí tipy na výlety, fotografie a cesty pro každého. Přeložen je i do esperanta. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.