Postřehy, komentáře...

O ČasoPIDu, nevděku některých cestujících, bezplatných novinách v Pendolinu a přestavbě nádraží v polské Bydhošti...

ČasoPID

V Brně mají od roku 2007 časopis Šalina, v Praze od loňského roku ČasoPID. Ten sice na rozdíl od Šaliny vychází nepravidelně, tedy, že v září vyšlo třetí číslo tohoto občasníku, ale ... po rychlém prolistování je hned patrné, že ČasoPID má v porovnání se Šalinou vyšší informační hodnotu. Na rozdíl od Šaliny se nedozvíme o kulturním dění v Praze a o tom, co spáchal primátor. A v neposlední řadě chybí, což je moc dobře, rubrika +/- s dotazy cestujících. Občas mi tyto dotazy přijdou opravdu pitomé. Přitom by se podle mého názoru mnoho nestalo, kdyby rubrika +/- z Šaliny zmizela, přestalo se psát o kulturním dění v Brně a hned by mohla mít Šalina formát více do kapsy, tedy byla by o velikosti letáčku pro turisty. A hned by se ušetřilo.

Ne každému se zavděčíme

U Šaliny ještě zůstaneme. V srpnovém vydání byl položen tento dotaz:

>> Chápu, že je nutné ledacos opravit a vylepšit a proto je trolejbus 25 a 26 ukončený na Staré osadě a dále pokračuje autobus 27 a opačně. Je ale velice špatné, že trolejbus přijede a autobus odjíždí a vy stojíte na zastávce a čekáte na další spoj a opačně autobus zastaví skoro až u zastávky, která je před Starou osadou, ale není možné chytit trolejbus. Tento vám akorát na rozloučenou zabliká a vy se těšte, že za 10 minut pojede další spoj. <<

V druhé části odpovědi se dozvídáme:

>> Jiná situace je samozřejmě při výlukách, kdy je v určitém bodě nestandardně zakončena tramvajová doprava a na ni navazují náhradní autobusy. V těchto dnech byla ukončena výluka v Bohunicích a Starém Lískovci, kdy jsme se přestup snažili plně garantovat. Protože však v tomto místě neexistuje možnost optické kontroly přestupu samotným řidičem, tak jsme v dané zastávce zajišťovali dispečerský dozor, který přestupy a návaznost zajišťoval. Bohužel se však na druhou stranu najdou i cestující, kterým trvalá přítomnost našeho pracovníka na místě ze zcela nepochopitelných důvodů vadila. Ne vždy se tedy zavděčíme všem. Nicméně přestupům a návaznostem, nejen při výlukách, věnujeme naši maximální pozornost. <<

Ach jak nevděčné cestující má to ten Dopravní podnik města Brna...Nad jednáním takových lidí zůstává rozum stát...

Voda i noviny zdarma v druhé třídě Pendolina

Konečně se dočkali i cestující druhé třídy Pendolina. České dráhy pochopily, že už nebude jen stačit nabídnout nejrychlejší spojení mezi Ostravou a Prahou a že na trase Brno - Praha v případě plynulé jízdy autobusu po D1 Pendolino zatím nevyhraje. A opravdu, dne 2. září jsem nastoupil s kamarádkou do vlaku SC 279 Slovenská strela z Prahy do Brna s místenkou za 35,-Kč k jízdence SporoTiket a po zkontrolování jízdenek jsem brzy obrdžel i vodu a noviny zdarma...

Škoda, že nabídka časopisů nebyla větší, snad časem České dráhy získají nějaké časopisy z remitendy distributorů.

Přestavba nádraží v Bydhošti aneb bez unijních peněz to nejde...

To jsem si tak jednou opět otevřel Gazetu.pl, respektive její verzi se zprávámi z Bydhoště. V tomto městě jsem byl dvakrát, pokaždé jsem přijel vlakem a město se mi celkem zalíbilo. A tak mne zaujala tato zpráva: Remont dworca PKP. Trafiliśmy na boczny tor a jak z článku vyplývá, v tuto chvíli není jisté, že se na projekt přestavby nádraží najdou peníze. EU má na tento projekt přispět 80 miliony zlotých. Potíž je v tom, že projekt v tuto chvíli není na seznamu priorit a proto se pro tuto chvíli nepočítá se spolufinancováním ze zdrojů EU. Na čem to stojí? Na penězích z EU...

Bohužel tento projekt je postaven na tom, že na něj budou peníze z EU. Taková je realita dneška...je to velmi příjemná realita, že? Nebylo by někdy lepší z EU vystoupit? -mir-

Autor: Miroslav Hruška | úterý 6.9.2011 20:45 | karma článku: 6,46 | přečteno: 634x