- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Už je to nějaký ten pátek, kdy cestující v brněnské městské hromadné dopravě slyší při cestě přes hlavní nádraží anglický dodatek "main train station". A při cestě na výstaviště mohou slyšet dodatek "Exhibitoon Centre". Ve vozidlech městské hromadné dopravy navíc najdeme nejdůležitější informace o cestování také v angličtině.
Dopravní podnik města se ale rozhodl, že když už začala výluka tramvaje do Komárova a dojde k výměně jízdních řádů na lince 12, tak je to vhodný čas pro výměnu jízdních řádů tramvajových linek u hlavního nádraží.
Nové jízdní řády jsou navíc částečně barevné, takže usnadňují orientaci podle schémat dopravních uzlů a také dle schématu tramvajových linek. S výjimkou linky 10, která je na schématech spíše tmavě hnědá. Používají také stejný font písma, který je již používaný u schémat a informačních materiálů.
A jak tedy vypadají nové jízdní řády v praxi?
V novém kabátku je i jízdní řád linky E76 na výchozí zastávce v trolejbusové smyčce.
Při ranní procházce na konečnou tramvaje na Lesné jsem zjistil, že zde zatím nové jízdní řády nejsou. Uzel Česká jsem včera (úterý 13. března, kdy jsem pořizoval fotografie na zastávkách u hlavního nádraží) nenavštívil, ale je dost pravděpodobné, že hlavní nádraží je v tuto chvíli jakýmsi pokusným místem. Jde navíc o nejvytíženější dopravní uzel v Brně, takže koncentrace cizinců je zde nejpravděpodobnější. Překlad jízdních řádů do angličtiny by jim tak měl pomoci. A z pohledu obyvatele Brna je barevné odlišení jednotlivých linek také krokem ke zlepšení orientace mezi linkami. -mir-
Další články autora |
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....