Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

J28i64ř17í 15H17o67r96á98k

27. 1. 2019 16:00

Děkuji za článek o cestování po Polsku. Jet přes "uhelnou magistrálu" by mě docela zajímalo, ale v noci bych z toho asi nic neměl. Zvolená trasa je zajímavá, sezónní noční i sezónní denní vlaky jsou v Polsku dost rozšířené a populární, třeba zrychlený osobák "Słoneczny" z Varšavy přes Trójmiasto do Leby. Jsou vypravovány snad ze všech velkých měst (takže třeba "Wydmy" nemusí řešit Varšavu, z níž jezdí zase jiné spoje). Na některých tratích (k moři, v horách) mimo sezónu totiž toho jede málo nebo nic. Je to pěkně vidět v tabulkových jízdních řádech polských železnic: https://portalpasazera.pl/Tablice

Já jezdívám přes den. Velký úsek Katovice-Varšava-Gdyně je modernizovaný a dost rychlý, dobré je pendolino, ale i "Sobieski", když jezdím z Moravy. Co mě ale celkem štve, je nutnost dokupovat povinné místenky u pokladen (mám většinou zpáteční slevu "Most"). Pokud nevím už před odjezdem, kdy přesně chci jet zpátky, je to někdy dokonce dohadování. Na Centralnej ve Varšavě mně dokonce pokladní odmítla prodat místenku Varšava-Přerov, pokud zpáteční jízdenka je z a do Olomouce. (Musel? jsem si tak u ní koupit ještě místenku na pendolino z Ostravy do Olomouce, ovšem dražší, než by byla u nás.) Škoda, že to nejde řešit online. Při nákupu u naší (české) pokladny je třeba zkontrolovat trasu, protože už jsem jednou do Gdyně jel zbytečně dráž, když na jízdence byla trasa přes Varšavu-Bydgoszcz (místo Varšavu-Malbork), jindy jsem tam měl zadanou asi tu "uhelnou" (a levnější) trasu přes Tarnovské Hory, ale potřeboval jsem Varšavu atd. :-)

0 0
možnosti
MH

Máte pravdu, jízdenka PKP Most je fajn, ale je třeba si hlídat trasování.

A dokonce se dá vypsat i tak, že ve směru tam pojedete jednou trasou a zpět jinudy. Toto jsem si vyzkoušel v září 2017, kdy jsem měl jízdenku z Bohumína do Toruně přes Lodž, ale zpátky jsem jel oklikou přes Varšavu :-)

Jen napoprvé jsem nebyl spokojen s trasou, tak jsem jízdenku reklamoval a požádal o úpravu.

0 0
možnosti
OF

Já jsem jel loni autem Bruntál - Gdańsk. Chtěl jsem si to zkrátit a najet na A 1

až někde nad Katowicemi. GPS mě ale vedla na Krapkowice, tak jsem si něco najel,

a pak někde u Pyrzowic / Pyszkowic ?/ jsem sice zastavil na stopce , ale přehlédl jsem semafor v trávě za chodníkem, měl jsem zastavit už dříve.A tak mi přišla pokuta 3 500 Kč.Napsal jsem omluvný dopis v polštině, zatím nic nepřišlo. Cesta po A1 byla utrpením,řítila se na mne auta rychlostí 180 km/hod, spousta kamionů.Jel jsem asi 8 hodin.Zpátky v neděli jsem už to solil jak ostatní kaskadéři, jel jsem přes Ostravu a trvalo to 6 hodin 15 minut. Vlak by byl dobrý , ale to bych musel do Ostravy.

Jen přemýšlím, jak je to možné, že se v tom Polsku tak dobře domluvím.:-)

0 0
možnosti
OF

Slevy pro důchodce asi nejsou ?

0 0
možnosti
Foto

tak já to jela z Břeclavi Chopinem do Varšavy a z Varšavy až na Hel - taky dobrý spoj. A zpátky z Helu do Gdaňsku, tam půl dne a přespání a ráno Sobieskim až do Břeclavi. Ale spoj v noci by byl lepší - jen to časování na letní sezonu není úplně ideální - tah ptáků už je v květnu a pak v září a Balt je ornitologicky velmi atraktivní.

2 0
možnosti
JS

R^ dobré vědět :-) My to dali přes den s RJ vlak + bus do Krakova, kde jsme 2 dny pobyli a potom Pendolinem do Gdaňsku, ale zpátky by to bylo tedy rozhodně lepší takhle...

2 0
možnosti
MH

Zpátky to spojení bude použitelné taky. Jen ale chci upozornit na fakt, že pokud bude platit stejné pravidlo nadále, tak si budete muset koupit jízdenku z ČR do Polska a zpět současně, nebudete si moci koupit jízdenku jen z Polska do ČR.

Jinak v předchozím článku https://miroslavhruska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=696777 jsem zmínil i dva noční spoje z Krakova na Gdaňsk, dají se také dobře použít ...

0 0
možnosti