Není duplikát jako duplikát aneb s Českými dráhami je veselo...

Dnešním kratším článkem bych rád upozornil na zajímavost týkající se Českých drah, která působí ve výsledku tak, že některé změny se dělají jen proto, aby se vykázala práce.

To bylo tak. K prvnímu červnu 2014 mi skončila platnost In Karty (nebo In-karty? Těžko říci, mají v tom zřejmě chaos i zaměstnanci) s aplikací na slevu 25 % z jízdného. Protože počítám, že vlakem budu jezdit nadále, rozhodl jsem se In Kartu prodloužit.

Nejprve jsem neuspěl na eShopu, kdy jsem nepochopil, že volba "Chci si dokoupit aplikaci nebo traťovou jízdenku na In Kartu nebo požádat o duplikát In Karty." se týká lidí, kterým prošla platnost In Karty. Takže jsem nakonec vše v poklidu vyřídil v ČD centru na hlavním brněnském nádraží. Paní pokladní celou záležitost zvládla bez problémů, jenom jsem potvrdil, že chci stejnou fotografii, odsouhlasil jsem platnost údajů a hurá, po zaplacení poplatku 490 Kč dostávám předběžnou In Kartu (teda vlastně In-kartu, jak je psáno), která bude platná od 2. června 2014 na šest let, z toho první tři roky budu mít platnou aplikaci na slevu 25 %.

Nakonec jsem zjistil na základě odpovědi na stížnost, že jsem nějak nepobral, jak prodloužit jednoduše In Kartu přes eShop, že jsem měl zvolit tu již zmíněnou volbu. Takže moje komentáře věnované paní pokladní o tom, že ten web mají nějaký divný, odvolávám.

Potud vše v pořádku a není zde nic, co by nasvědčovalo tomu, že se potřebovala vykázat práce. Ale ono tomu tak bylo, neboť jsem si z předběžné In Karty přečetl, že jsem si pořídil aplikaci In 25 % na 3 roky a tato aplikace byla zakoupena k žádosti o duplikát.

Tak duplikát? Ale proč ne. Pro mne za mne, klidně ať se to tak jmenuje, ale...ještě poměrně nedávno se takováto In Karta, kdy se jen potvrdily údaje, zůstala stejná fotografie držitele, nazývala jinak a sice "pokračovací In Karta". Tento pojem zní poměrně logicky, jenže ouha, zřejmě se to nehodilo, tak se to přejmenovalo na duplikát (viz časté dotazy na této stránce). Nu což, podobně jako se přejmenovávají jízdenky SONE+ na "Skupinová víkendová jízdenka" či "Sporotiket Česko" na "Včasná jízdenka Česko", tak si prostě někdo řekl, že se to přejmenuje na "duplikát".

V tom by nebyl problém. Ale on není duplikát jako duplikát.

Když mi v roce 2011 byla In-karta odcizena během dovolené z peněženky, požádal jsem tehdy v Brně po návratu o vystavení náhradní In-karty. Tehdy jsem dostal předběžnou In-kartu na papíře, kde bylo napsáno, že se jedná o duplikát. Za tento duplikát jsem zaplatil 100 Kč - to je vcelku logické.

Proč však České dráhy nazývají původně nazývanou pokračovací In Kartu najednou duplikátem, to mi není jasné. Samozřejmě, České dráhy naštěstí ví, že kdyby chtěli po cestujících ještě navíc poplatek za 100 Kč za vystavení "pokračovací In Karty" alias "duplikátu", tak se jim na to cestující vykašlou a raději si potom každý vyřídí úplně novou In Kartu s novou fotkou a tak.

Ale rázem tu máme dva duplikáty - jeden, za jehož vydání se nic neplatí a jeden, za jehož vydání se platí 100 Kč.

Aneb zbytečný zmatek, který na mne působí tak, že vznikl zkrátka proto, že někdo potřeboval vykázat práci.

A aby toho nebylo málo, České dráhy kromě toho, že jim není jasné, jak tuto věrnostní kartu nazvat správně, mají na této stránce už poněkud neaktuální informace v případě poslední otázky týkající se končící platnosti In-karty. To by se asi dalo odpustit, chápu, že je těžké udržovat web aktualizovaný, ovšem přemýšlím, zda zmíněný příklad toho, že se zřejmě potřebovala vykázat práce, je ojedinělý. Nebo se takové aktivity dělají mnohem častěji. Vzhledem k tomu, jakým molochem České dráhy jsou, bych se nedivil, kdyby takových činností bylo hodně. -mir-

Autor: Miroslav Hruška | čtvrtek 12.6.2014 20:07 | karma článku: 20,29 | přečteno: 4556x