(Ne)buďte včerejší aneb aktuálnost zpravodajství

Už týden mi každý den přijde do schránky vydání novin MF DNES. Nevím sice, kdo za tím stojí, noviny jsme si neobjednal a zřejmě je dostává zdarma celý panelák. Ale přemýšlím o aktuálnosti zpravodajství a některých článků...

Že se v MF DNES objevují články, které se objeví i na iDNES.cz, jsem si zvykl. To není nic nového a je to i celkem dobře. Ovšem tím, že nám noviny začaly přicházet každý den, jsem si všiml zajímavých věcí.

Nejprve to byl článek o postupu Islámského státu. Ten se objevil v MF DNES v pátek 22.5., jeho autorem je Milan Vodička. Název "Islámský stát se valí. Ale proč?" Ovšem na iDNES.cz se objevil až 23.5. večer. Stejný autor a text sice méně obsáhlý, jen doplněný o odkazy na jiné články, mapu, fotogalerii a video. A název trochu jiný: "Islámský stát už měl být na kolenou. Jak to, že opět vítězí?"

Ovšem hlavní text je prakticky stejný jako ten na straně A10. Není to sice text, který by nás informoval o tom, co se právě děje, je to spíše analýza situace, přesto je zvláštní, že se tento text objevuje s téměř dvoudenním zpožděním (noviny mají uzávěrku někdy během čtvrtečního večera).

Další perličkou je rozhovor Lukáše Valáška s Karlem Tlusťákem, který založil a vede brněnskou firmu Business Factory, která má partnerství s Facebookem. Ten se objevil v pondělí 18.5. v tištěné MF DNES, s nzávem "Zavolal Facebook. A všecho se změnilo."

Ovšem rozhovor v elektronické podobě, beze změn, jen s jiným názvem "Dřív sbíral jahody a honil tetřevy. Teď mladý Brňan pracuje pro Facebook" se objevil až 24.5. v 14:20. Opět, v tomto případě to ničemu nevadí, rozhovor je zajímavý i po šesti dnech, ale také to o něčem vypovídá.

Mimochodem, ve stejný den, tedy 18.5. byl také rozhovor s Michalem Šindelářem, který propaguje ježdění na kole po Brně. V něm se sice psalo, že ve středu vyjede cyklojízda k oslavě Týdne města. Elektronická verze rozhovoru, samozřejmě s úvodní větou v minulém čase, se objevila teprve 24.5. v 7:00.

Budiž, v těchto případech to snad ani nevadí. Překvapila mne však jiná věc. V sobotu mi také přišly noviny a první zpráva z přílohy pro Brno byla "Jižní Morava roztančená. A směšná". V této zprávě se člověk dozví o nepovedeném klipu, který propaguje Jižní Moravu v ostatních krajích. A na závěr článku se píše, že klip najdu na brno.IDNES.cz.

Tak jsem hledal už v sobotu, ale ne, takové video jsem na iDNES.cz neobjevil. Objevil jsem jen samotné video díky strýčku Googlovi.

Když pominu to, že klip na závěr říká "Jižní Morava, místo, kde budete šťastní", ovšem ve skutečnosti je napsáno ve videu "Jihomoravský kraj, místo, kde budete šťastní" a že se mi video také moc nelíbí (propagace kraje ve formě videa, kde všichni tančí, mi nepřijde úžasná), překvapilo mne, že článek na iDNES.cz o tomto novém videu jsem objevil až v neděli odpoledne. Článek byl zveřejněn teprve 24.5. v 13:07.

Opět, nejde sice o příliš významný a aktuální článek, ovšem jestliže v tištěné MF DNES se píše, že klip najdu na brno.IDNES.cz, tak bych očekával, že jej také tam skutečně objevím. Ale ono ne, video a článek ve stejném znění, jen s mírně pozměněným názvem "V novém videu o jižní Moravě všichni tančí. Je trapné, tvrdí odborníci" se objevuje až v neděli.

Tak si říkám, jsem včerejší? Nebo naopak toho chci moc po MF DNES a iDNES.cz? -mir-

 

 

Autor: Miroslav Hruška | pondělí 25.5.2015 7:34 | karma článku: 14,47 | přečteno: 674x