- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Počet dílů je zatím samozřejmě neznámý, bude hlavně záležet na tom, kolik výletů celkem udělám, očekávám však, že jich bude aspoň pět...
Výlet první 3.7. 2013 - velký a přitom rychlý okruh...
Na realizaci prvního výletu jsem se domluvil s Matoušem Danielkou, ovšem aby z výletu vůbec něco bylo, rozhodli jsme se jet z Brna nočním vlakem do Vídně. Na vídeňském západním nádraží jsme tak byli už v 6:32. Ovšem letní jízdenku Sommerticket jsme doposud neměli, takže jsme nejprve museli vyřídit tuhle formalitu, to však nebyl moc problém, v klientském centru jsem německy požádal o vystavení klientské karty ÖBB a také samozřejmě jízdenky Sommerticket. Chvilka vyplňování formuláře, pak ještě upřesnění nějakých podrobností a hurá, dostáváme předběžnou kartu, ke které budeme vždy ukazovat českou občanku a samotnou letní jízdenku. Vlakové cestování může začít.
Přesto jsme se ale na nádraží ještě pozdrželi a odjeli teprve v 9:36 vlakem Railjet 1162 směr Salzburg. Hned po nástupu do vlaku se zkoušíme připojit na bezplatnou wifinu, ale zatím se to nějak nedaří. Vlak ale odjíždí včas a brzy jede svou maximální rychlostí a to 230 km/h. Ačkoliv je tato maximální rychlost zatím využitá pouze v úseku z Vídně do St. Pöltenu a dále už se pojede pomaleji, je to i tak zážitek...a wifi internet začíná fungovat, takže plánujeme, kudy dále pojedeme a je jasno...
V Raijetu z Vídně do Salzburgu...
V Salzburgu jsme v 11:58 a v mezičase, který máme na přestup do vlaku ÖBB InterCity 690 směr Villach, si všímáme, jak se i v tomto městě postupně předělává nádraží a proto jsou používané jen některé koleje...
Salzburg - nádraží (vpravo od německého vlaku je část nádraží stále ve výstavbě)
Náš další vlak je tedy vlak do Villachu a na rozdíl od trati z Vídně do Salzburgu na této trati vlaky Railjet nejezdí a tudíž si nemůžeme užít wifi připojení. Naší starostí je tedy spíš najití nějakého volného místa a potom samozřejmě i pozorování krajiny. Ta je naopak ve srovnání s tratí z Vídně do Salzburgu zajímavější a během cesty se nám nabízejí zajímavé pohledy na krajinu včetně zasněžených vrcholků. Ale také pohledy na řeky, u kterých jsou patrné následky nedávných povodní.
Celkově byla cesta na této trati zpočátku pomalejší, ovšem za stanicí Bad Gastein a auto-tunelem je už trať rychlejší a vlevo od nás jsou patrné zbytky staré trati...
Zajímavý pohled na osídlení v údolí pod tratí...
Pohled v létě na zasněžené hory byl zajímavý...
Pohled z nové trati na zbytky staré tratě...
Do Villachu jsme přijeli v 14:43 a náš další vlak je opět Railjet, tentokrát směr Vídeň číslo 632 s obchodním návzem "easybank". V něm samozřejmě funguje wifina, což se mi docela hodí, protože jeden můj kamarád potřebuje něco nutně naléhavě vyřešit a je rád, že si můžeme zatelefonovat po Skypu. Nicméně, je třeba říct, že spojení nebylo vždy úplně stabilní, takže wifinu v Railjetu doporučuji spíš na vyřízení e-mailů nebo prohlížení zpravodajství než na vyřizování hovorů po Skypu.
Budova nádraží ve Villachu
Railjet ve Villachu směr Vídeň...
S Matoušem však až do Vídně tímto spojem nejedeme, jedeme pouze do stanice Bruck an der Mur, která je také v rekonstrukci a kde čekáme na další Railjet, který jede v 18:03 směr Vídeň. Ovšem ani tímto spojem nejedeme až do Vídně. V 18:46 vystupujeme ve stanici Semmering, kde za pět minut přijíždí osobní vlak směr Payerbach-Reichenau. V tomto vlaku se loučíme. Zatímco já potřebuji jít ve čtvrtek opět do práce, Matouš má několik dní volno a zůstává tak přes noc na Semmeringu (vystupuje ve stanici Eichberg). Já tedy už jen sjíždím po krásné horské trati do údolí do stanice Payerbach-Reichenau, kde přestupuji na osobní vlak č. 2266 do Vídně. Ačkoliv tento vlak dále jede z Vídně směr Břeclav, bohužel končí ve stanici Bernhardsthal a to je do Břeclavi moc daleko, abych stíhal poslední rychlík do Brna...
Nedá se nic dělat, musím tedy jet jen do stanice Wien - Meidling. Jelikož však do odjezdu nočního vlaku do Brna zbývá hodina a půl, rozhodl jsem se vyzkoušet jít pěšky z této stanice na západní vídeňské nádraží, protože jde o výchozí stanici nočního vlaku a tudíž věřím tomu, že si spíš obsadím místo. Přesto si ale raději na informacích přímo ve stanici beru mapu a ještě se ptám, jestli je možné tuto trasu bezpečně zvládnout. Reakce je poněkud nečekaná: "Eh, pěšky?" Tutéž reakci slyším od jednoho manželského páru, ti mi však potvrzují moji domněnku, kudy mám jít..no, zdá se, že Vídeňáci asi neradí chodí takové vzdálenosti...
Nicméně, počasí mi přeje a tak mi procházka moc nevadí a za asi 35 minut jsem na vídeňském západním nádraží, odkud v 22:16 odjíždí noční rychlík 406 Chopin.
Teoreticky jsem měl být v Brně v 0:55, ovšem díky zpoždění vlaku EN 476 Metropol z Budapeště a nutností prohodit část vozů mezi těmito vlaky do Brna přijíždím deset minut po jedné a samozřejmě noční rozjezdy jsou dávno pryč...a protože další rozjezd jede až ve dvě, strávím poněkud nedobrovolně asi 40 minut v noční čekárně... Domů se tak dostávám skoro o půl třetí.
I přes tento problém s pozdějším příjezdem jsem však s výletem spokojen a těším se na další...-mir-
Poznámka: Všechny fotky jsou od Matouše Danielky, který se mnou cestoval a touto cestou mu děkuji za jejich poskytnutí.
Další články autora |
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...