Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T52o22m77a19s 15N49o47v26o22t35n23y
Takže ten hacking spočívá v tom, že vlezu na eshop ČD a tam si koupím jízdenku. Maximálně se podívám, jestli na delší cestě se to nevyplatí rozhodit na dvě jízdenky. Co se týká In-karty, tak pokud člověk jezdí pouze občas, nepravidelně, tak se už prakticky nevyplácí, protože nabídek mají ČD docela hodně a některé jsou dostupné zcela bez In-karty nebo je tam na In-kartu zanedbatelná sleva vůči jiné akční jízdence. Navíc např. v IDS JMK, pokud nechci jet EC / Railjetem, tak v 99% případů vyjde levněji IDS jízdenka bez jakékoliv In-karty, navíc je tam časová platnost, kdy se dost často dá stihnout i cesta zpět na jednu jízdenku.
M13a19r98e90k 39T56o83p19i86č
"Hackujeme ... " - tedy to je titulek...
"Povinná výbava na cesty jménem In Karta"
Jak kde. Jako cestující jezdím vlakem celkem dost, ale nejčastěji využívám jiné nabídky (celodenní jízdenky, tarif IDS JMK, Včasná jízdenka).
Takže např. loni se mi investice do roční In karty (akční cena při Dni železnice) jen tak tak vyplatila. Jejím pořízením jsem celkově získal pouhých 30 korun.
"... nicméně v tarifu Českých drah není ani slovo o tom, kolikrát můžete takové výměny provést."
Sázím boty, že v nejbližší době se zmínky o omezení převodu objeví.
"Hack č. 4: Kumulejte věrnostní body"
Připadá mi, že tento odstavec je poněkud nedopsaný. Nevím, nevím, zda všichni čtenáři tuší, k čemu se ty body vlastně dají využít a jaká je tedy jejich reálná hodnota.
T18o75m56a95s 70N96o40v80o89t62n92y
U těch věrnostních bodů je jejich problémem hlavně to, že ty jednotlivé odměny jsou nevyrovnané. Pokud srovnám počet bodů a nabízený bonus, tak některé bonusy ve srovnání s jinými za podobnou hodnotu jsou "předražené". Nicméně ten bonusový systém je docela dobrý, protože body se načítají i za "cizí" jízdenky koupené přes můj účet na eshopu. Ovšem počítám s tím, že nebude trvat dlouho a dráhy to omezí, protože to budou lidi využívat ;-) Případně mazat "staré" body jako to dělají nesolidní obchodníci typu Billa nebo CZC
J73a86r46o90s52l97a30v 41T61a49c55h48o91v42s46k89y
Tak a ted si to precetl nekdo z CD a tyhle finty s predcasnym vystoupenim zarazi. Cestujici zaplati vyssi ceu a slevu mu bude davat hotove pruvodci pri vystupovani.
P92a26v94e37l 67L32i58p40r71t
Zajímavé informace. Člověk aby si vzal železničního poradce, když chce využít služeb Českých drah.

M68i25l63a26n 47W11e88l17s43e39r
Systému slev ČD nerozumí nikdo. V neděli jsem jel s babičkou z ČB do Zlaté Koruny. Pokladní nám řekla, že lepší než důchodcovská sleva na babičku je lepší skupinová za 2 osoby. No dobrá. Bylo to asi o 14 Kč levnější. Ale ve vlaku by pán se 2 dětmi a psem. Neměli žádné průkazky ohledně věku. Průvodčí vymýšlel všechny druhy slev a trvalo mu to 10min (2 stanice) než vymyslel správnou jízdenku. Dále tam byl pán se synem, který chtěl zpáteční do Stožce. Vymyslet nejvhodnější jízdné trvalo průvodčímu 5 minut (1 stanici).,,,,,,,,, A cestou zpět nastupovalo v Holubově asi 30 lidí. Než to průvodčí všechno vymyslel, tak jsme byli v ČB. Jízdenku jsme platili 3 minuty před vystoupením na nádraží ČB.
A tímto nechci říct, že byl průvodčí neschopný. Naopak. Byl velmi schopný a ochotný. Akorát systém slev je v ČD tak komplikovaný, že se v tom nikdo nevyzná.
P31a62v10e85l 58K62u77r34f15ü62r36s64t
Díky za blog, v systému slev ČD aby se čuník vyznal a na pokladně člověka ani na možnou úsporu neupozorní. To je vždycky pocit, když průvodčí ve vlaku řekne: "A proč jste si nekoupil tu a tu jízdenku v té a té variantě, bylo by to levnější". Proto díky, na mé trase, kterou jezdím 2 x měsíčně (PÁ tam, NE zpět) je úspora 56 kaček za jízdu na osobu. Jezdíme 1,5, tedy celková úspora za měsíc je 168,- a to jen díky tomu, že jízdu přetáhnu do vybraného města. Za rok je to slušných 2.000 korun. Hezké. Děkuji!
R63a34d16e47k 63J94a34n34a51t37a
Ono je to jen složitě popsáno.
Zkráceně by stačilo říct: mezi většími městy jsou už několik let akční ceny kvůli autobusové konkurenci (seznam jev e-shopu). Podívejte se, jestli start nebo cíl vaší cesty není poblíž takového města.

L16i28b82u81š66e 25H24o48l65z41b57a12c24h37o91v40á
Doufejme, že ČD neupraví ten složitý ceník slev po přečtení Vašeho blogu tak, aby ho zjednodušil a tím některé slevy odboural.
P45e74t89r 96U53h76e44r
Hele, asi dobrý, ale abych s sebou nosil Váš blog jako návod na to, jak jezdit s ČD co nejlevněji, mi nepřipadá nejpraktičtější. Připadá mi, že na malou Českou republiku je systém cen a slev strašně složitý. A Váš blog to potvrzuje.

M13i61l38o19š 98F46. 92P81e18c86h93a56r
Spíš pokud jezdíte po nějaké trati častěji, je dobré si zjistit, jestli by se vám nějaké takové řešení nevyplatilo.
Tohle jsou ale dlouhé trasy; na kratších a hlavně příměstských trasách stojí za úvahu, zda se nevyplatí nějaká varianta jízdného městské hromadné dopravy.
Například na trati Beroun-Praha Smíchov se vyplatí namísto jízdného na In Kartu 25 jet na lístek pražské MHD (32 Kč) a dále z Radotína na Smíchov pokračovat vlakem na tramvajenku pražské MHD (oproti dále uváděným variantám lze pokračovat i na Hlavní nádraží, ale nen možné jet rychlíkem). Lístek ČD i s In Kartou přijde na 38 Kč; pokud byste neměl tramvajenku (nebo jel rychlíkem na Smíchov) 47 korun a bez In Karty dokonce 62 korun.
- Počet článků 326
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1980x