Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J43i78ř73í 31K51u49c57h13t14a
Systém je opravdu neuvěřitelně komplikovaný. Třebas pro důchodce jsou dva různé roční kupony. Jeden je za cca 1200 ročně a pak mohu po zonach 100 a 101 cestovat bez dalších formalit. A pak je druhý, za cca 800 Kč (je to takové výpalné), a s jeho pomocí mohu pak cestovat s použitím zlevněných jízdenek. To je sice absurdní systém, ale dá se to chápat. Komplikace nastanou při jízdě mimo Brno, kde jsou formulace v tarifu psané tak, že se prakticky nedá pochopit která varianta je "A" a která "B".
Když si zajedu na výlet do Prahy, tak to na rozdíl od důchodců kteří navštíví Brno mám docela jednoduché - zaplatím si na pět let 20Kč a po vnitřních pražských zonach to mám už bez dalších formalit zdarma (do 65 let za polovic). Tuším, že něco podobného by se mi stalo v některých městech severně od Brna.
V55l19a42d94i78m33í25r 60M39a93l76ý
Představa, že si koupíte lístek do Vranova a někdo vás bude stíhat za to, že vystoupíte už v Útěchově, mi přijde absurdní. Jízdu můžete ukončit nebo přerušit (v rámci daného časového intervalu) kdykoliv a nikomu po tom nic není.
M26i87r69o55s77l35a78v 80H89r94u15š32k11a
V tuto chvíli řekněme, že ano. Ale pokud by se měl zavést systém přihlášení kartou a odhlášení ve vozidlech kvůli výpočtu jízdného, tak už bude po srandě

L43a38d51i13s16l82a45v 62S30t70r47n63a95d
Karma. Pane kolego, pocházím z Brna a v roce 1975 jsem odešel po maturitě za prací "do světa". Pravidelně jsem se vracel, dokud ještě žila moje maminka. Systém MHD v Brně se mi stával čím dál větší záhadou, a pokud jsem chtěl odněkud někam jet, tak jsem se nechal maminkou podrobně instruovat, jak to správně mám udělat, abych nedostal flastr od revizora. Po převratu jsem se stal hrdým majitelem ojetého auta a začal jsem jezdit vlastním vozem. O MHD jsem se nějak přestal starat. Ovšem to co popisujete ve svém blogu, je (upřímně řečeno) děs. Kdo se v tom má vyznat? Já už bych se asi na brněnsku obával hromadnou dopravu použít. Vůbec tomu systému nerozumím. Hodně štěstí.
P33e42t36r 18S75k82á27c63e27l
Souhlasím s Vámi. Před lety jsem napsal dotaz na https://www.idsjmk.cz/ s tím, proč bych měl já coby zákazník být neustále ve střehu a značit si před nástupem jízdenku, odhadovat na jakou dobu má jízdenka platit, atp. Odpověď zněla: Cestujícím tento způsob vyhovuje. Tak to mne dostalo. Vůbec se nesnažili mně odpovědět na prostou otázku, proč bych si nemohl zakoupit jízdenku u řidiče a podle mého přání z bodu "A" do bodu "B". Holt neplatí "náš zákazník, náš pán".
T89o13m75á72š 24H77u32d24e55č49e85k
"Nepřímo tak zavedením jízdného se slevou pro seniory a studenty, kteří do Brna dojíždějí jednou za čas, došlo k jisté diskriminaci."
Ano, diskriminací pracujících, kteří platí daně došlo k "jisté diskriminaci" těch, co žádné daně neplatí (studenti + důchodci). To je paradox, co?
A41n61a49t80o22l 53F56i57l24i94p
Jsem Pražák a dávám palec vzhůru za výbornou analýzu MHD v Brně. Jeho poselství je, že parciální zásahy do jízdného dělají z MHD postupně guláš. S výjimkou cestujících, kteří cestují jenom jednou linkou a nikdy jinak.
M27i31r90o81s11l46a54v 80H28r32u15š46k25a
Jsem rád, že článek zaujal :-)
J47i47ř37í 42Č67u66m39p16e25l97í77k
Nejlepsi by bylo dopravu zjednodusit, tj zrusit studentske a seniorske jizdne. Jen to prinasi dodatecne naklady name administrovani a moznosti podvodu
T63o71m91á54š 95H32u36d69e49č32e72k
Já bych zrušil všechno jízdné, zavedl stravu zdarma, bydlení zdarma a 2x ročně dovolenou u moře zdarma. Jo a potom každému spotřebních produktů dle jeho potřeb. Taky zdarma.
Aha, to už tady jednou bylo takže mě bolševici s jejich ideálem komunismu trochu předběhli.
T83o90m22á41š 76K43u36c27h80a94ř
1. Kdo si myslíte, že takto dlouhý článek o poslední zatáčce před Vídní bude číst? (A to říkám jako rodilý Brňák.)
2. Placení MHD v Brně jsem přestal chápat i používat od zavedení zón a IDS . Konkrétně pro nás znamenalo zavedení IDS zrušení přímého spoje na Zvnonařku, který jel 27 minut a nahrazení šílenou kombinací bus, vlak, šalina, aktuálně tedy bus, vlak, bus, protože dvanáctku na Zvonec zrušili. Takže dostat se dnes ke Zvonařce, nebo vůbec na jih Brna trvá přes 55 minut, když vše klapne, ale někdy taky dvě hodiny, protože kterýkoli ze spojů může někde uvíznout a děje se tak prakticky pořád. To že to znamená místo dřívějšího sednutí si a pohodové přepravy až do cíle neustále přestupování, tlačení se, mrznutí na zastávkách, boj o vystoupení, nebo nastoupení ani nemusím psát. Takže mě IDS z hromadné dopravy spolehlivě přemístil do auta. Raději budu tvrdnout občas v teple (nebo s klimou v létě) a komfortu v koloně na D1, než mrznout na zastávce, nebo viset namačkaný v přeplněném přehřátém busu. Protože na pochopení jízdného mi jedna VŠ nestačí, tak kam nemohu autem jdu pěšky. Vlakem jezdím s rodinou jen jednou do roka na vánoční trhy, abych si mohl dát svařáka. Prostě nepoužitelné to je i bez studentské slevy.
J46a12n 43R84á20ž
Jsem dojíždějící do Brna a podle mne z ceníku veřejné dopravy v okolí Brna děláte zbytečný rodokaps. Já v tom problém nevidím. Prostě město Brno zavedlo svůj systém s autonomním ceníkem a doprava z příměstských aglomerací se musí řídit cenovými pravidly předepsanými vládou. Berte to tak, jak je a jezděte MHD nebo neberte a jezděte na kole!
Velký souhlas s názorem pana Korouse níže!
D84a88n12i33e23l 27K39o54r10o83u95s
Mohu vás, autore, ujistit, že integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje je v České republice špička (špica, chcete-li).
M94i44r96o91s74l65a52v 51H54r35u62š71k87a
Ale to já nepopírám a nerozporuji. Sám výhody systému u nás na Jižní Moravě znám :-)

J79a96r68o35s89l20a21v 21H47a78l63u43z69a
Brno se brání veřejné dopravě jak může, přitom, kdyby byla úplně zdarma, nemusel by se řešit tragický parkovací systém. Stejně tak na Brnu nechápu stěhování vlakového nádraží a to, že když jedu od nás do Prahy musím objíždět celé Brno z jihu. Brnu schází dopravní plán jak sůl na D1. P.S. kde bude mít zastávku ten hyperlůůp do Prahy, pokud někde na předměstí, bude lepší jet zase jenom autobusem, tedy pokud se nepřestěhuje autobusové nádraží někam na Kamčatku.
- Počet článků 326
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1979x