- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Asi si neuvědomujete, že náklady SŽDC se promítají do cen, které následně platí ČD, či ostatní dopravci. ČD si zpětně tyto náklady zahrnuje do nároku na dotace, takže vlastně o nic nepříjde. Ostatní dopravci zapláčí a o to tady jde především. Likvidovat konkurenci a vytáhnout další peníze z krajů podle předložené kalkulace
SŽDC ( a potažmo i ČD ) na tomto zdražení mohou jen vydělat - o nějakou konkurenci tady není žádný zájem
Největší humus je, že jako pravidelná doprava se považuje jenom to, co objedná stát nebo kraj. Ale když to objedná svazek obcí nebo soukromník, přestože to slouží dopravní obslulžnosti regionu. Takže cena za dopravu záleží jenom na zlovůli krajů, jestli objednají nebo neobjednají dopravu. Běda ležet na jejich hranici (Chornice!). A bez ohledu na nákladní dopravu....
Navíc SŽDC si vykazuje roční několikamiliónovou údržbu na tratích, kde rostou mezi pražcama stromy... Nejlepší by bylo to privatizovat, jenomže toho se SŽDC bojí jak čert kříža, protože by se ukázalo, jak špatně hospodaří...
no, v Anglii to zkouseli, zkus se zeptat nasich sotousu co si o vysledku mysli
kdy mikrobus odveze pasažéry sedmi místních spojů, je odpověď jednoduchá.
Pokud těch 7 spojů vlaku bylo ale tak fatálně špatně naplánováno, tak se nedivte, že tím vlakem lidi nechtějí jet.
Musí být koleje provozuschopné pro těch pár nostalgických jízd? Musí (kdyby se něco stalo a zjistilo se, že nebyly, ale SŽDC jízdu povolilo, tak kdo bude mít problémy?).
Vyžaduje zajištění provozuschopnosti náklady? Vyžaduje. Kdo to zaplatí? Ten, kdo chce jet.
Já bych spíš řekl, že se SŽDC konečně začíná chovat tržně, a že je naprosto v pořádku požadovat takoou cenu, která pokryje SŽDC její náklady a umožní nějaký přiměřený zisk. Pokud nebude výdělečná pro SŽDC, tak ji třeba nabídne k odkupu někomu, kdo si myslí, že na trať dokáže udržovat a mít zisk, pokud nikdo takový nebude, tak je logické, že trať zanikne.
SŽDC se ale nemá chovat tržně. Stejně jako se tržně nechová ŘSD, ani žádná jiná státní instituce.
vlaku doplacet vsichni danovi poplatnici?
Kratochvíle politiků taky platíme. Pokud SŽDC navyšuje sazby, mohli by si pánové politici taky omezit své kratochvíle a výdaje.