Diskuse
Vo co ti de
Děkujeme za pochopení.

P21e17t82r 61B24u14r81i58a13n
Moc zajímavé čtení. Je já si na ten elektro dopravní prostředek nemohu nějak zvyknout. Mojí vášní jsou motorky. Nedávno jsem se svezl na elektromotorce Zero. Váha o něco menší než moje. Dojezd asi poloviční. Více než o 20kW nižší výkon. Nabíjení se speciální rychlonabíječkou 4h, jinak tuším 9h. Kdybych na ní jel od nás do Prahy a měl rychlonabíječku, tak někde u Humpolce sedím na benzínce a piju jednu kávu za druhou. Bez rychlonabíječky bych si musel hledat nocleh. Cena téměř půl mega. A ten zvuk, na ten si nezvyknu. Tak doufám, že vývoj půjde rychle dopředu. Protože jet na ní za hranice na sraz, to abych vyjel týden předem a než bych se vrátil, tak by si doma mysleli, že jsem byl na expedici v Maroku. Samozřejmě si v tomto dělám srandu. A samozřejmě karma.
M41i83r75e41k 21M96a11t75y17á19š
Emotorky nejsou moje hobby - a tak tu problematiku moc neznám.
K85a33r62o15l11í77n40a 30H47a94n59u91š56o59v61á
Umí nějaký elektromobil v ČR systém B2H?
M72i34r78e87k 20M45a77t45y13á32š
V2H - ano, ale není na to v ČR připravena distribuce - je nutný ostrovní systém
V2B - ano, ale i tady je problém s normami a zákony
V2G - zatím ne - je na to potřeba mít připravenou distribuci ( a ta to samozřejmě nemá zapotřebí) viz Komunitní energetika - třeba zde:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX:52016PC0767R(01)
V2L - ano - většinou to umí všechny starší Chadema (Nissan, Mitsubishi iMiev, Peugeot Ion, Citroen Zero ...) - je na to potřeba přídavná "krabička", kterou prodíval Nissan
Z moderních - ti to umí rovnou bez krabičky - např. Honda 1,4 kW, nebo Huinday ioniq5 například 3,6 kW
(Jen pro představu 3,6 kWh - to si pustíte pračku, ledničku, mrazničku, uděláte si oběd a ještě u toho můžete vysávat.)

J59i35ř70í 89K81i13n95d81l
K výrobě baterií potřebujete kovy, jako je lithium. Tyhle kovy má pod palcem Čína. Takže někde se musí zplundrovat příroda, aby se kovy dostaly na povrch. Pak se naloží na loď a ta jede do Číny, kde se zpracují. Pak se naloží na loď a jede to do Evropy. Výroba baterií není žádná ekologie. To, aby bylo možné auta krmit elektrikou bude se muset všude natáhnout elektrické kabely o tlouštce lidské paže. Čím víc elektroaut, tím více bude třeba elektrického proudu Ten nedodá aní větrná elektrárna a ani sluneční. Když nesvítí a nefouká není proud. Do dnes se neví co bateriemi až doslouží. Vše je stále ve stadiu úvah. Samo elektroauto spotřebuje daleko více kovů a protože je to nutné k jeho váze, kterou veze, Musí mí t zesílenéí brzdy a tak dál. Takže co je na něm ekologické. Přitom je nmožné vyrábět auta na pohon vodíku. U nich vývoj dospěl do stadia, že jsou bezpečné a daleko elkologičtější

P84a88v67e58l 11D81v82o82ř82á43k
Auta na vodíkový pohon byla zkonstruována už před mnoha lety. Problé: výroba vodíku.
J63i53ř48í 36S26t78r48ž72í32n87e96k
Zajímavý článek, ovšem zatím realita hovoří o tom, že elektromobil je dvojnásobný "špindíra" proti klasickému automobilu.
Dvojnásobná produkce CO2 elektromobilu při jeho výrobě (těžba surovin doprava, spotřebovaná energie atd.) se vykompenzuje ekologičtější provozem až po ujetí cca 120-130 tis.km.
V našich podmínkách při průměrném ročním nájezdu 15 tis.km soukromého vlastníka to znamená 8 roků špinavého provozu elektromobilu, než by se mohl stát ekologičtějším než fanaticky zatracovaný automobil se spalovacím motorem.
Stávající životnost baterií je ovšem garantována na 5-8 roků, takže prakticky se elektromobil v privátní sféře zatím nemůže stát ekologičtějším než benzíňák, nebo nafťák.
U firemních elektromobilů s vyšším ročním nájezdem je možno se dostat na ekologický provoz za cca 4 roky (pokud vydrží baterie při častém rychlonabíjení).
Příštích 10 roků nelze očekávat podstatné zlepšení, kolem roku 2030 by se snad špindíra elektromobil mohl stát ekologičtějším než klasický automobil již po nižším nájezdu, díky přesunu výroby baterií z Číny do států s větším procentem podílu jaderné a obnovitelné energie.

V72l18a87d58i82m50í52r 69Š40ť65a90s62t19n70ý
Dal jsem vám karmu za vizionářství, ale vaše nadšení nesdílím, neb jsem pesimista, který uvěří, až když vidí zařízení trvale a bezchybně fungovat. a nezlobte se, mě to přijde poněkud příliš komplikované.
Vaše vize cesty do práce v roce 2023 má zatím bílé místo. Zatím co váš zaměstnavatel si smlsne na zbytku energie ve vaší baterii, může se stát, že slunce zůstane za mraky. To vypadá na pěší cestu zpět k domovině.
M70i93r23e32k 95M14a37t61y44á80š
Děkuji.
Ale vize dobrá ne?
Realitu rozebereme v některém z příštích blogů.
Z58b82y32š19e90k 50H18l79i18n84k22a
Vy jste zjevně zlý člověk. Závidíte solárníkům dotace a nechcete jim je platit.
M80i79r10e28k 40M40a23t52y77á71š
Když si vygůglíte deset největších příjemců solárních dotací v ČR, bude Vám to jasné.

J90i38ř65í 54K84i35n49d36l
Jak řekl v mediích šéf koncernu W elekroauta byla automobilkám vnucena aniž se někdo zajímal, jaké problémy elektroauto představuje. Řekl budeme vyrábět auta o váze 300 a 500 kg, plné drahých a těžko dostupných kovů. Ve finále budou jenom pro lidi, kteří na to mají. Budou se muset vyrábět další zdroje vyrábějící elektřinu. O ekologii nemůže být ani řeč. Budou méně elkologická než auta na naftu a benzín.
M82i68r20e73k 16M98a98t27y42á77š
Podle toho co píšete, tak tomu ten šéf vůbec nerozumí. Máte nějaký odkaz nebo citaci jak to přesně řekl? Nezdá se mi že by šéf W byl tak hloupý. Zdá se mi to celé překroucené.

Z88d56e20n54ě34k 58M88a23t23u14š64k72a
Kolik lidí v ČR má rodinný dům, který je na elektřině soběstačný celý rok???
- Počet článků 94
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1171x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz