Děkujeme za pochopení.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102016/06102016E5E7EAA9AA6DCFA490656DE81147FE42.jpg)
Z90d78e40n50ě39k 39M88a54t94u82š82k21a
Tohle jste napsal o sobě:
"A protože mě velmi zajímá behaviorální ekonomie (ta je o tom, proč se lidé rozhodují spíše pomocí emocí, než za použití logiky), bude celý blog spíše o pocitech než o technických parametrech aut."
A tak tedy budu brát i Vaše nadšení pro elektromobily a Vaše vysvětlování jejich předností.
M58i78r20e73k 86M16a55t68y34á13š
Skvělé! Alespoň někdo to čte.
Děkuji pane Matuško.
Elektromobilistou jsem opravdu tak trochu omylem.
K elektromobilům jsem se dostal právě přes techniky rozhodování. Respektive tak, že jsem byl tak vytočen na dodavatele elektrické energie, že jsem si položil otázku, jestli od nich opravdu musím odebírat elektřinu a přistupovat na jejich hry. Hledal jsem možnosti a zjistil, že nemusím. Otázkou pak bylo, co s elektřinou, kterou vyrobím na FV a nespotřebuji. Vy by jste to prodal pod cenou distributorovi když nemusíte? Nebylo by lepší za to jezdit „zdarma“? Tak asi takhle.
Jinak elektromobily moc nevychvaluji. Některé kritické články ještě přijdou. Jen píši svoje zkušenosti. U mě to prostě jde a dává to ekonomický smysl.
M50i77c44h55a48l 10Š53t28a29j72n38r64t
I tady obavy nesdílím. Ta auta jsou pořád drahá, tak nebudou přibývat moc rychle a protože výrobci se do eletromobilů tak trochu zbláznili a hojně je podporují, infrastruktura by spíš měla udržet krok. Zvláště pokud se nepodaří prolomit současný nevalný dojezd, bude platit nedostatek rychlonabíječek = zhoršení prodeje.
Jinak ono bububu strašlivými řepkožravými ojetinami z Deutschlandu je trochu zbytečné, většinou to budou stroje s EURO IV a lepším a to popravdě není žádné velké drama.
M14i41r41e48k 74M66a78t42y66á67š
No nevím jaké Euro splňují ty auta za kterými jezdím já, ale na co jezdí spíš vidím než cítím.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102016/06102016E5E7EAA9AA6DCFA490656DE81147FE42.jpg)
Z24d22e78n16ě30k 57M93a17t86u72š57k98a
dnes popisujete to, na co jsem pod jedním z vašich článků v diskuzi upozorňoval. Tehdy jste to bagatelizoval a dnes si na to stěžujete. A to je v republice pár elektromobilů a jezdí, vašimi slovy "okolo komína".
Rozmyslete si příště, co budete psát.
M93i43r15e93k 39M63a90t85y49á54š
Dobrý den pane Matuško, dnes píšu o tom, že mám obavy co se stane, když nedohodnou elektromobilisti u nabíječek.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092017/01092017BBF3076127673C6BBCD58E8560E553AA.jpg)
V68l55a73d16i93m67í34r 72Š25ť81a35s29t42n69ý
Já bych řekl, že popisujete část toho, před čím jsem se pokoušel varovat ve svém blogu https://vladimirstastny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=625244 a vy jste se mi diskusi snažil tvrdit, že nemám pravdu.
M32i69r35e64k 51M91a56t41y79á53š
Dobrý den pane Šťastný, dnes píšu o tom, že mám obavy, co se stane, když nedohodnou elektromobilisti u nabíječek.
S nabíječkami je to dnes u mne doma trochu jiné. Situace se výrazně zlepšuje.
V okruhu 5km od domu mám 2 rychlonabíječky (vždy prázdné ještě jsem tam nepotkal elektromobil), jeden 22kW wallbox a asi osmtisíc 16A nabíjecích míst.
V okruhu 20km od domu mám 5 rychlonabíječek, asi třicet 22kW wallboxů a asi 580 tisíc 16A nabíjecích míst.
Rosice = elektromobilový ráj.
S41t61a83n13d12a 76N65o74v67á19k
.......Jak jsem psal již několikrát, stoprocentní elektromobilizace,(neplést s mobilizací), je čirá utopie. Nikdy to nebude!
M60i56r51e10k 49M62a98t42y26á35š
Naprosto s Vámi souhlasím. Elektromobily mají smysl jen někde. Na mnoha místech a v mnoha provozech to prostě nemá význam. Typoval bych to tak 80/20.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1143x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz