Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J78i53ř22í 28Z18u90k97a98l
Osobně si myslím, že vodík má a bude mít uplatnění opravdu jen ve specifických případech. Jakmile se zlevní el. baterie a sníží se rychlost nabíjení, bude to mít vodík ještě těžší. Momentálně prostě vyhrávají čistě auta na baterie - proč dělat dvakrát konverzi energie, když mohu dát elektřínu rovnou do baterie.
I proto Herbert Diess (CEO VW) nedávno oznámil, že upouští od vodíku a veškeré investice a úsilí půjde do čistě elektrickcýh aut.
Zajímavý příspěvek k zamyšlení je zde: https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtY
M27i79r80e13k 63M49a23t66y90á69š
Jen malá poznámka pod čarou, Slováci upravili možnosti daňových odpisů pro nízkoemisní automobily. Zavedli daňovou skupinu 0. V praxi to znamená odpis elektromobilu za 2 roky
Tuším, že to bude platit již od roku 2020.
V67l32a47d96i54m31í45r 14Č98í33ž36e84k
Prosím, používejte zdravý rozum a neposlouchejte EU. Elektromobily nejsou východiskem. Do budoucna je východisko ve vodíku. Vše toto je pouze politická kampaň.

S70t76a18n45i52s41l63a25v 32J39e85l51e51n
Pokud by byla budoucnost ve vodíku, tak stejně vychází lépe elektromobil s palivovým článkem než spalování vodíku ve spalovacím motoru.
Vodík má sice řadu výhod, jako například vysokou hmotnostní hustotu energie, odpadem je voda, dá se jak spalovat tak užívat k přímé výrobě elektřiny v článcích.
Na druhou stranu má vodík řadu nectností: Jeho výroba je drahá, účinnost uchování energie mizerná (ztráty cyklu elektřina-vodík-elektřina jsou kolem 50%), je výbušný, má nízkou objemovou hustotu energie, prochází skrz řadu metariálů.
Výsledná výhodnost tedy vůbec není jednoznačná.
M71i56l29o13š 56T63r63m44a12č
Na tom, že EON zvýší cenu na 6 Kč u rychlonabíječek nic pozitivního nevidím. 1. je cena 6,- Kč s ohledem na to, za kolik EON elekřinu pořídí a rozvede nehorázná. Myslím, že ty 3,- Kč byly tak maximum únosného. 2. Je zcela nesmyslné zdražovat u rychlonabíječek. U rychlonabíječky stojí auto kratší dobu a tudíž se rychleji uvolní místo pro dalšího zájemce. U AC nabíjení (u EONu následně levnějšího), je to přesmě naopak. Stávájící paušál u ČEZu bylo opravdu jediná rozumná podpora elektroprovozu, která tu dosud byla. Pokud bude zrušena, tak jsme si akorát všichni pohoršili. Nějaká konkurence v našich podmínkách nic neřeší.
M53i73r25e80k 97M89a81t13y90á73š
Nedívejte se na to tak, že je to 6 Kč za jednu kWh, ale 6 Kč za možnost si nabít 1 kWh.
Cena 3 Kč, nebo "zdarma" - neumožňuje nikomu (kromě gigantů) postavit cokoli se ziskem.
V71l41a19d14i93m27í95r 81H12r74u47b37ý
Dělejte si srandičku z pěti Temelínů! Zkusil jste odhadnout potřebný elektrický příkon? Zkusme to společně: - uvádí se, že registrovaný osobní automobil ujede průměrně 20_000 km ročně (průměr stařečků i služebních aut) - uvažujme jen 17_000. To je cca 48 km/den.
Zkušení uživatelé uvádějí spotřebu při úsporné jízdě 16÷18 kWh/100 km. Uvažujme průměr 17 kWh (jízda a základní osvětlení). Náš průměrný automobil tedy spotřebuje denně 8,16 kWh.
V ČR je registrováno cca 5,6 miliónů osobních automobilů, které spotřebují denně průměrně 45_700 MWh. Budeme-li uvažovat mimořádně ideální rovnoměrné nabíjení po dobu 24 hodin denně, musíme nabíjet příkonem 1_900 MW. Což je více, než čistý výkon dvou bloků Temelína.
Pokud výpočet zreálníme na nerovnoměrnost týdenní a sezónní (1,15) a na nereálnost rovnoměrného nabíjení v průběhu dne (1,2), dostáváme se na nějakých 2,6 GW příkonu, tedy evidentně tří bloků Temelína. Počítáno hodně při zdi.
Nejsou započítány přinejmenším městské autobusy.

S45t95a55n81i74s26l10a52v 69J71e49l67e33n
Lepší je přepočet přes prodaná paliva. Tři temelínské bloky asi odpovídají mechanické práci paliv v dopravě. Čtyři to budou po vynásobení koeficienty nerovnoměrné spotřeby.
L44u29m71í42r 73V42i28t48h22a
Dvě poznámky:
1) Každý elektromobil navíc znamená cca -0,5 auta spalujícího řepkové příměsi. Z toho lze usuzovat, odkud (ne)dotační vítr fouká.
2) Máte tam pěkné "grafíčky, zůstatečky", červeně zakroužkované NOxy, ale tak trošku zapomínáte na ty červené sloupečky v grafu splodin síry. On každý elektromobil taky znamená nutnost přitopit po kotlem uhelné či plynové elektrárny. A i když už jsou dnes velmi účinné odsiřovací technologie, s rostoucími prodeji elektromobilů porostou i ty červené sloupečky. Na to prosím nezapomínejte.
Jinak .
M78i20r61e52k 34M85a59t80y61á69š
Graf jsem "převzal" od pana Mgr. Jaroslava Kepky z MŽP (je vedoucí oddělení politiky a strategie Ministerstva životního prostředí) - použil tyto data na konferenci v Praze (e-salon) - takže by měla být v čase velmi aktuální.

F64r25a37n28t35i26š25e65k 13K48š13í98r
Protože je celý trh pokřiven regulacemi, daněmi, dotacemi a dovozními a vývozními cly, není divu, že nikdo neví co a kolik čeho produkovat.
Stát je brzdou všeho. Z nevzácných zdrojů dělá vzácné a ze vzácných zdrojů dělá nevzácné. Ekonomická kalkulace je tak nahrazena spekulativními odhady jak se soudruzi u vlády vyspí.

P90a51v80e59l 96D34v49o38ř42á28k
Naši občané, jindy vyděšení z muslimských teroristů, si neuvědomují, že jeden z tlaků na zavádění elektromobilů je omezit naši závislost na arabské ropě, neb z jejího prodeje odtékají peníze na výzbroj teroristů.
Nehledě na to, že těžba ropy a její transport představují dost velkou ekologickou zátěž.
Co se týče nutnosti zvýšit výroby elektrické energie, tak ta se dá ale ušetřit. Např. přejít na vytápění tepelnými čerpadly. Jenže - úspora energie je pro její výrobce nevýhodná! Podobně - co přineslo spoření vody? Zvýšení její ceny.
Pokud by v energetice měl platit zákon trhu, tak naopak vyšší spotřeba mě měla vést ke snížení ceny.
Jinak na adresu technických škarohlídů se dá říci, jen si brblejte. To je tak všechno, co můžete udělat.

S88t33a27n44i29s32l90a24v 91J88e20l79e12n
Však také velkoodběratelé mají nižší cenu.
Argument o snížení závislosti na arabském světě je zcela relevantní.
K tomu ale nevede snižování efektivity celého hospodářství nahrazováním efektivních technologií těmi, které jsou méně efektivní (dražší na jednotku vyrobené produkce).
Elektromobily se nejspíš po dvou staletích svého vývoje skutečně prosadí. Ale obávám se, že současné huráakce k jejich podpoře povedou spíš ke zhoršení stávajícího stavu.
P17e16t10r 46T26o57m76e24k
Kolik procent znečištění naší planety jde na vrub aut se spalovacími motory?

S98t19a78n29i20s70l73a87v 35J41e32l36e45n
To závisí na druhu znečišťujících látek, které Vás zajímají a na váze, kterou jednotlivým z nich přikládáte..
V36l14a11d89i95m92í74r 87H55r24u88b20ý
Já bych se rozčiloval ještě víc, než Vy. Je to odporné, neumožnit kde komu příjem dotace. Dotace z peněz nás, daňových poplatníků. Já bych rád platil daně jak mourovatej, jen aby si někdo mohl koupit hračku! Pak mu, nejspíš, ještě zadotuji elektřinu (jako bych ji kvůli solárům a německému blbnutí neměl i tak zbytečně o polovinu dražší).
Až příště budete vyžadovat dotace, vzpomeňte si, prosím: stát nemá ručičky, nic si sám nevydělal a o vše musel připravit nás. Takže až si všichni budeme kupovat elektromobily, budeme se radovat z dotací - a plakat nad daní z bytů, z bankovních účtů, ....
- Počet článků 94
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1171x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz