- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
vaše úvaha má jeden, ovšem zásadní problém - týká se totiž jen lidí s vlastním domem. Teď si představte, když za 10 let chtějí mít někteřé šílenci polovinu elektromobilů a spalovací zakazovat. Ovšem větčí část populace žije v bytech a auto má téměř každý. I kdyby byl 1-2 nabíječky před každým vchodem bytového domu, v jednom vchodu žije - podle výšky domu 15-100 rodin. KDE budou tito lidé svá auta nabíjet??
Tedy řešení je - aby auta mohla mít jen ta hrstka nejbohtších, jak už to zvolna prosakuje od Německých Zelených, a my ostatní museli jezdit sockou.
Vidíte problém tam, kde není. Za minulého režimu si málokdo mohl postavit vlastní domek, tudíž se lid musel spokojit s králikárnami. A socialističtí projektanti si byli jistí, že pokud tu bude socík, těžko bude mít každá rodina auto. Takže se ani nepočítalo s parkovacími místy.
U zdejších panelákových sídlišť není často vůbec kde zaparkovat ani trojkolku. Takže ano. Pro naši společnost se kvůli zastaralosti nic nového nehodí. Ale za to nemohou výrobci elektromobilů.
Dojezd 190 km by mi po většinu dní bohatě stačil, ale cca 2x do měsíce potřebuji jet 250-300km. Takže bych si kromě elektromobilu stejně musel držet i klasiku. A to už tak výhodné není.
A co si takhle po cestě 10 - 15 min. nabít? 2x do měsíce
Když jsem se zbavoval dieselu, protože přesluhoval... přemýšlel jsem i nad elektrem. Ale odradilo mě právě problematické "tankování". Jako abych si pořizoval elektrárnu domů, na to mě fakt neužije, jakkoliv chápu nadšení pro ekologický pohon. Koupil jsem koncernové auto s pohonem na CNG, průměrně jezdím za 4,9 Kg plynu, tak že cca 0,98,- Kč za kilometr a jsem nadmíru spokojený. Sice nemůžu do Chorvatska, bo tam pumpy na CNG nemají, ale všude jinde v Evropě je to ok.
Ale nějakou zástrčku v Chorvatsku zase mají. A co hybrid, ten by se nehodil?
Já jsem na tom hůř. Než si na elektrovozidlo našetřím, odebere mi paní doktorka techničák na můj organismus.
Blbost, doplněná grafy.
Přes den jezdím elektroautem a v noci nabíjím soláry.
Mohl by jste dělat předsedu Zelených v Německu.
A kdy byste to auto chtěl doma nabíjet, když přes den jezdíte ? Podle mne jste jen nepochopil autora.
16 kWp FVE je zhruba 1 ar pokrytý panely. Je to tak?
Na kolik vyjde vyrovnání výroby/spotřeby mezi létem a zimou?
Velmi zhruba se dá počítat 200 Wp na m2.
Pro představu je to jižní strana běžného RD se sedlovou střechou a ještě půlka střechy k tomu.
Takže pokud chci levně jezdit elektromobilem musí mi vše sponzorovat firma. Pokud budu jezdit soukromě musím zainvestovat do auta, fotovoltaiky a technického vybavení, a vše je po roce už zastaralé nebo čepovat draho u veřejné pumpy. To vše je nakonec dražší ježdění než na naftu a navíc musím pořád počítat kilometry, kW, hodiny a minimálně jednou denně nabíjet.
Proč bych do toho měl jít?
V Česku normálka. Hodím z okna panelákového bytu ve 12. patře asi 40 metrů dlouhý kabel a jedno, kdo se o něho dole na chodníku přerazí, si jeho konec zapojím do svého autíčka a začnu si pěkně 8 hodin nabíjet.
A kolik tak v průměru denně najezdíte?
Budu stručný ! Komunismus, socialismus a elektromobily - považuji za civilizační úchylku lidstva ... Mají mnoho společných znaků ! Myslí se to dobře. Drahé, nereálné, kontraproduktivní a nesmyslné ! ...