Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S94y65l21v27a 76Š68p77o67r78k33o72v22á
vaše úvaha má jeden, ovšem zásadní problém - týká se totiž jen lidí s vlastním domem. Teď si představte, když za 10 let chtějí mít někteřé šílenci polovinu elektromobilů a spalovací zakazovat. Ovšem větčí část populace žije v bytech a auto má téměř každý. I kdyby byl 1-2 nabíječky před každým vchodem bytového domu, v jednom vchodu žije - podle výšky domu 15-100 rodin. KDE budou tito lidé svá auta nabíjet??
Tedy řešení je - aby auta mohla mít jen ta hrstka nejbohtších, jak už to zvolna prosakuje od Německých Zelených, a my ostatní museli jezdit sockou.

P23a78v75e78l 35D25v80o22ř42á85k
Vidíte problém tam, kde není. Za minulého režimu si málokdo mohl postavit vlastní domek, tudíž se lid musel spokojit s králikárnami. A socialističtí projektanti si byli jistí, že pokud tu bude socík, těžko bude mít každá rodina auto. Takže se ani nepočítalo s parkovacími místy.
U zdejších panelákových sídlišť není často vůbec kde zaparkovat ani trojkolku. Takže ano. Pro naši společnost se kvůli zastaralosti nic nového nehodí. Ale za to nemohou výrobci elektromobilů.
M44i81c63h82a84l 89K51a80n22d15a
Dojezd 190 km by mi po většinu dní bohatě stačil, ale cca 2x do měsíce potřebuji jet 250-300km. Takže bych si kromě elektromobilu stejně musel držet i klasiku. A to už tak výhodné není.
M60i33r67e69k 36M79a69t86y57á48š
A co si takhle po cestě 10 - 15 min. nabít? 2x do měsíce

P33a16t64r22i23k 27B91a65n76g13a
Když jsem se zbavoval dieselu, protože přesluhoval... přemýšlel jsem i nad elektrem. Ale odradilo mě právě problematické "tankování". Jako abych si pořizoval elektrárnu domů, na to mě fakt neužije, jakkoliv chápu nadšení pro ekologický pohon. Koupil jsem koncernové auto s pohonem na CNG, průměrně jezdím za 4,9 Kg plynu, tak že cca 0,98,- Kč za kilometr a jsem nadmíru spokojený. Sice nemůžu do Chorvatska, bo tam pumpy na CNG nemají, ale všude jinde v Evropě je to ok.

P77a10v19e65l 75D44v22o84ř92á76k
Ale nějakou zástrčku v Chorvatsku zase mají. A co hybrid, ten by se nehodil?
Já jsem na tom hůř. Než si na elektrovozidlo našetřím, odebere mi paní doktorka techničák na můj organismus.
Z37d51e59n16e62k 54J17i18r98o44u21š34e83k
Blbost, doplněná grafy.
Přes den jezdím elektroautem a v noci nabíjím soláry.
Mohl by jste dělat předsedu Zelených v Německu.

F46r76a37n26t50i69š66e97k 84K13š18í37r
A kdy byste to auto chtěl doma nabíjet, když přes den jezdíte ? Podle mne jste jen nepochopil autora.

S59t24a12n93i90s67l83a92v 80J20e80l56e58n
16 kWp FVE je zhruba 1 ar pokrytý panely. Je to tak?
Na kolik vyjde vyrovnání výroby/spotřeby mezi létem a zimou?
M59i67r19e82k 66M41a91t53y26á71š
Velmi zhruba se dá počítat 200 Wp na m2.
Pro představu je to jižní strana běžného RD se sedlovou střechou a ještě půlka střechy k tomu.
J88i47ř27í 70K24u35č78e52r47a
Takže pokud chci levně jezdit elektromobilem musí mi vše sponzorovat firma. Pokud budu jezdit soukromě musím zainvestovat do auta, fotovoltaiky a technického vybavení, a vše je po roce už zastaralé nebo čepovat draho u veřejné pumpy. To vše je nakonec dražší ježdění než na naftu a navíc musím pořád počítat kilometry, kW, hodiny a minimálně jednou denně nabíjet.
Proč bych do toho měl jít?


P94e80t67r 90Š12i57n24d28e71l26á82ř
V Česku normálka. Hodím z okna panelákového bytu ve 12. patře asi 40 metrů dlouhý kabel a jedno, kdo se o něho dole na chodníku přerazí, si jeho konec zapojím do svého autíčka a začnu si pěkně 8 hodin nabíjet.
M43i51r23e55k 72M95a68t67y12á67š
A kolik tak v průměru denně najezdíte?
M42i15r78o57s36l14a67v 58B64u64č22e22k
Budu stručný ! Komunismus, socialismus a elektromobily - považuji za civilizační úchylku lidstva ... Mají mnoho společných znaků ! Myslí se to dobře. Drahé, nereálné, kontraproduktivní a nesmyslné ! ...


- Počet článků 94
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1171x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz