Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ZH

Tohle by spíš mělo být v nějaké PR sekci dokud autor neprovede relevantní ekonomické zhodnocení, tj. vyčíslení veškerých počátečních investic (včetně dotací) a provozní nákladů. Rád bych viděl návratnost. Tipnul bych si, že prvotní náklady by stačily průměrnému paneláku na několik let provozu. Ale proti gustu žádný dišputát, tedy pokud na tuto legraci nepřispíváme všichni ostatní.

A nezávislost? Nenechte se vysmát. Odpojte se od distribuční sítě a pak něco pište.

2 0
možnosti
MM

Ani nevíte, jak je těžké všechna ta data naskládat do tabulek tak, aby to bylo relevantní jak požadujete. Nedělal jste něco z toho jak popisujete u sebe?

Nemohl byste mi poskytnout nějaký vzor? Mustr?

0 0
možnosti
JK

J50a83n 27K35u82b55i15k

15. 1. 2025 11:19

jeste k te infrastrukture. Uz jsme tady probrali, kolik tech Temelinu je potreba, az budeme vsicni jezdit elekticky = 1 Temelin.

Autor v jednom z drivejsich blogu odvodil ca 3/4 Temelina, protoze (asi spravne) uvazil, ze auto v Cechach ujede 10 tisic km/rok.

V tom zminovanem blogu autor ovsem nerozvedl, jak budeme ty auta nabijet, az bude ten dodatecny Temelin pro nas e-automobilisty k dispozici.

V CR je ca. 6 mil. aut. Uvazme, ze takhle vecer se jen 1/6 tech aut (tedy 1 milion) nachazi v blizkosti zastrcky 220V a zacne to 10ti hodinove nabijeni. To v tomto pripade znamena ze temi draty tece vykon 3,6 kW. U milonu aut system potrebuje tedy vykon 3.6 . 10^6 kW = 3600 MW. Ten Temelin disponuje ale jen s 2100 MW.

Take je mozno uvazit, ze se bude v jednu chvili nabijet jen 300 tisic aut (5 % z celk.poctu) , ale s tim beznym Wallboxem, ktery ma 11 kW (aby to netrvalo tak dlouho). I v tomto pripade potrebujeme zase 3300 MW vykonu.

Jak je videt, i ja si nejsem tak nejak jisty, jak to s tou elektrifikaci bude fungovat. (ja doufam, ze sem v tom vypoctu udelal chybu).

Rekl bych tedy, ze ty pochyby nekterych obcanu ohledne te elktromobility je treba jeste argumentacne rozptylit a proto bych navrhoval, aby se podobna setkani e-fanousku, ktera praktikuje autor blogu konala nejen u Brna, ale po cele CR a to kazdy tyden.

1 0
možnosti
Foto

J82a63n 43Č94e64r95m59á57k

15. 1. 2025 11:49

Chytré řízení nabíjení ze sítě toto vše řeší - v Holandsku již běžné. Až bude víc EV, budou o to víc pomáhat vyrovnávat síť. Budoucnost je v ekonomickém principu s 4Q elektroměry, průběhovým měřením, se spotovými cenami a nově postaveným data centrem v Praze.

0 0
možnosti
MM

Je to případ od případu, ale zrovna sdílení do bytu ve vysokých cenách dává smysl - přitom se jedná většinou o pár Wattů.

0 0
možnosti
Foto

Kdo by se zabýval nějakými výpočty, stačí nadšení. Spočítejte o kolik by se musely navýšit součesné zdroje elektrické energie, kdyby se všechna vozidla se spalovacími motory nahradila elektromobilitou.

10 4
možnosti
JB

J82a51n 98B42í37l92e37k

14. 1. 2025 12:48

Asi dobrý, jste fakt skvělej, musí to bejt strašně kůl vás mít jako kamaráda ... a teď k věci.

Kolik vás (nás) ta sranda stála? A žádný obchodnický kecy, hezky kolik Masaryků jste musel vysázet na dřevo ze svýho a kolik vám stát nasypal na dotacích.

Ne, zcela upřímně, tohle mlžení ohledně toho kolik to opravdu stojí - upravit barák, upravit topení, instalace, údržba atd, kolik nasype stát (tedy já a ostatní), kolik se vrátí za prodeje (sdílení) ... mě nebaví a připomíná mi to prodejce nerezových hrnců. Tak kolik teda, pane? Jako obchodník to máte spočítaný do posledního halíře.

A něco k té ekologii ...

Ty fve panely jsou z které části světa?

Jakou mají ty fve panely životnost, konkrétní číslo?

Emise z výroby akumulátorů a výroby fve panelů, z kompletní výroby, včetně získávání potřebných minerálů v dolech, tak kolik?

Recyklace? Kde, za kolik (ergo kdo to bude platit), co s tím bordelem z toho?

Já jen, že třeba u aut se spalovákem nebo u baráku co topí plynem/uhlím tyhle údaje máte spočítaný do posledního nanogramu CO2 ... tak počítám, že aby to bylo fér, máte stejnej rozbor u těch vašich věcí na baterky (na sluníčko).

18 4
možnosti
MM

viz moje předchozí blogy.

Je tam i kolik bude potřeba postavit Temelínů, že to pořád hoří, dětská práce a další témata, která jste opomněl .

2 3
možnosti
JD

J10a19n 42D54r24t46i79n69a

14. 1. 2025 12:36

Prima. Muze mi autor zodpovedet nasledujici otazku, verim ze je mnohem vetsi expert nez ja ? Kdyz jsme budovali nasi FVE, tak podminkou ziskani dotace (205000Kc pri cene FVE 460000Kc) byl maximalni instalovany vykon 10kW, Ted uz jsem nekolikrat slysel ze se limit pro ziskani dotace snizi na 5kW (coz asi budovani dalsich FVE nepomuze, a je to velmi daleko od cifer zminenych v blogu). Plus snizeni dotace. Jsou tyto informace (tedy max 5kW pro dotaci, nizsi dotace) pravdive nebo je to jen nejaka kachna ?

2 0
možnosti
MM

Mýlíte se. 5kW je limit pro vyplacené dotace, ne pro výstavbu.

Přesné podmínky ještě nejsou schváleny.

10kW nebyl maximální instalovaný výkon, ale maximální proplácený výkon.

Tedy postavili jste 15 kWp, proplatili 10 kWp.

viz: novazelenausporam.cz

3 0
možnosti
Foto

J32a74n 46Č77e70r93m42á28k

14. 1. 2025 12:25

Skvělý článek s reálnými příklady, aneb když se chce, tak to jde! Chce to hledat způsoby a ne důvody.

Již jsme se jako rodina inspirovali a jedeme podobnou vlnu modernizace domácnosti... FVE, velké baterie, EV a v dohledné době bude i přechod na spotové ceny i druhé EV

3 2
možnosti

Je hezké, když se člověk pro něco nadchne. A ve Vašem případě i užitečné.

2 0
možnosti
MB

Úžasné!!!

A teď proveďte malý myšlenkový experiment -> jste rodina bydlící v paneláku. Vaříte na plynu nebo na elektrice. Z kohoutku teče teplá voda a ÚT topí, pokud místní dodavatel tepla dodává teplo do domovní sítě. Elektřinu máte od místního distributora a platíte podle hodnoty jističe a vlastní spotřeby.

Ten panelák má 11 pater x 3 byty, takže nějaká fotovoltaika na ploché střeše to fakt nevytrhne!

Tož poraďte, jak mám začít budovat energetickou soběstačnost?

16 0
možnosti
  • Počet článků 95
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1161x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.