Diskuse
Rodinné energie minulého roku
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z90b22y58n10ě58k 36H22a47l85u64z24a
Tohle by spíš mělo být v nějaké PR sekci dokud autor neprovede relevantní ekonomické zhodnocení, tj. vyčíslení veškerých počátečních investic (včetně dotací) a provozní nákladů. Rád bych viděl návratnost. Tipnul bych si, že prvotní náklady by stačily průměrnému paneláku na několik let provozu. Ale proti gustu žádný dišputát, tedy pokud na tuto legraci nepřispíváme všichni ostatní.
A nezávislost? Nenechte se vysmát. Odpojte se od distribuční sítě a pak něco pište.
M12i98r13e74k 83M81a27t70y79á33š
Ani nevíte, jak je těžké všechna ta data naskládat do tabulek tak, aby to bylo relevantní jak požadujete. Nedělal jste něco z toho jak popisujete u sebe?
Nemohl byste mi poskytnout nějaký vzor? Mustr?
J50a83n 27K35u82b55i15k
jeste k te infrastrukture. Uz jsme tady probrali, kolik tech Temelinu je potreba, az budeme vsicni jezdit elekticky = 1 Temelin.
Autor v jednom z drivejsich blogu odvodil ca 3/4 Temelina, protoze (asi spravne) uvazil, ze auto v Cechach ujede 10 tisic km/rok.
V tom zminovanem blogu autor ovsem nerozvedl, jak budeme ty auta nabijet, az bude ten dodatecny Temelin pro nas e-automobilisty k dispozici.
V CR je ca. 6 mil. aut. Uvazme, ze takhle vecer se jen 1/6 tech aut (tedy 1 milion) nachazi v blizkosti zastrcky 220V a zacne to 10ti hodinove nabijeni. To v tomto pripade znamena ze temi draty tece vykon 3,6 kW. U milonu aut system potrebuje tedy vykon 3.6 . 10^6 kW = 3600 MW. Ten Temelin disponuje ale jen s 2100 MW.
Take je mozno uvazit, ze se bude v jednu chvili nabijet jen 300 tisic aut (5 % z celk.poctu) , ale s tim beznym Wallboxem, ktery ma 11 kW (aby to netrvalo tak dlouho). I v tomto pripade potrebujeme zase 3300 MW vykonu.
Jak je videt, i ja si nejsem tak nejak jisty, jak to s tou elektrifikaci bude fungovat. (ja doufam, ze sem v tom vypoctu udelal chybu).
Rekl bych tedy, ze ty pochyby nekterych obcanu ohledne te elktromobility je treba jeste argumentacne rozptylit a proto bych navrhoval, aby se podobna setkani e-fanousku, ktera praktikuje autor blogu konala nejen u Brna, ale po cele CR a to kazdy tyden.

J82a63n 43Č94e64r95m59á57k
Chytré řízení nabíjení ze sítě toto vše řeší - v Holandsku již běžné. Až bude víc EV, budou o to víc pomáhat vyrovnávat síť. Budoucnost je v ekonomickém principu s 4Q elektroměry, průběhovým měřením, se spotovými cenami a nově postaveným data centrem v Praze.
M75i35r50e40k 16M73a64t74y43á83š
Je to případ od případu, ale zrovna sdílení do bytu ve vysokých cenách dává smysl - přitom se jedná většinou o pár Wattů.


M70a49r37e41k 73S74a79l16a63q32u30a29r46d13a
Kdo by se zabýval nějakými výpočty, stačí nadšení. Spočítejte o kolik by se musely navýšit součesné zdroje elektrické energie, kdyby se všechna vozidla se spalovacími motory nahradila elektromobilitou.
J82a51n 98B42í37l92e37k
Asi dobrý, jste fakt skvělej, musí to bejt strašně kůl vás mít jako kamaráda ... a teď k věci.
Kolik vás (nás) ta sranda stála? A žádný obchodnický kecy, hezky kolik Masaryků jste musel vysázet na dřevo ze svýho a kolik vám stát nasypal na dotacích.
Ne, zcela upřímně, tohle mlžení ohledně toho kolik to opravdu stojí - upravit barák, upravit topení, instalace, údržba atd, kolik nasype stát (tedy já a ostatní), kolik se vrátí za prodeje (sdílení) ... mě nebaví a připomíná mi to prodejce nerezových hrnců. Tak kolik teda, pane? Jako obchodník to máte spočítaný do posledního halíře.
A něco k té ekologii ...
Ty fve panely jsou z které části světa?
Jakou mají ty fve panely životnost, konkrétní číslo?
Emise z výroby akumulátorů a výroby fve panelů, z kompletní výroby, včetně získávání potřebných minerálů v dolech, tak kolik?
Recyklace? Kde, za kolik (ergo kdo to bude platit), co s tím bordelem z toho?
Já jen, že třeba u aut se spalovákem nebo u baráku co topí plynem/uhlím tyhle údaje máte spočítaný do posledního nanogramu CO2 ... tak počítám, že aby to bylo fér, máte stejnej rozbor u těch vašich věcí na baterky (na sluníčko).
M86i10r23e34k 20M30a44t60y75á60š
viz moje předchozí blogy.
Je tam i kolik bude potřeba postavit Temelínů, že to pořád hoří, dětská práce a další témata, která jste opomněl .
J10a19n 42D54r24t46i79n69a
Prima. Muze mi autor zodpovedet nasledujici otazku, verim ze je mnohem vetsi expert nez ja ? Kdyz jsme budovali nasi FVE, tak podminkou ziskani dotace (205000Kc pri cene FVE 460000Kc) byl maximalni instalovany vykon 10kW, Ted uz jsem nekolikrat slysel ze se limit pro ziskani dotace snizi na 5kW (coz asi budovani dalsich FVE nepomuze, a je to velmi daleko od cifer zminenych v blogu). Plus snizeni dotace. Jsou tyto informace (tedy max 5kW pro dotaci, nizsi dotace) pravdive nebo je to jen nejaka kachna ?
M60i81r77e80k 64M77a21t64y29á57š
Mýlíte se. 5kW je limit pro vyplacené dotace, ne pro výstavbu.
Přesné podmínky ještě nejsou schváleny.
10kW nebyl maximální instalovaný výkon, ale maximální proplácený výkon.
Tedy postavili jste 15 kWp, proplatili 10 kWp.
viz: novazelenausporam.cz

J32a74n 46Č77e70r93m42á28k
Skvělý článek s reálnými příklady, aneb když se chce, tak to jde! Chce to hledat způsoby a ne důvody.
Již jsme se jako rodina inspirovali a jedeme podobnou vlnu modernizace domácnosti... FVE, velké baterie, EV a v dohledné době bude i přechod na spotové ceny i druhé EV
J32i77ř42í 95Č71u95m98p77e71l49í52k
Je hezké, když se člověk pro něco nadchne. A ve Vašem případě i užitečné.
M62i67r14e29k 71B76a21u59t15s45c45h
Úžasné!!!
A teď proveďte malý myšlenkový experiment -> jste rodina bydlící v paneláku. Vaříte na plynu nebo na elektrice. Z kohoutku teče teplá voda a ÚT topí, pokud místní dodavatel tepla dodává teplo do domovní sítě. Elektřinu máte od místního distributora a platíte podle hodnoty jističe a vlastní spotřeby.
Ten panelák má 11 pater x 3 byty, takže nějaká fotovoltaika na ploché střeše to fakt nevytrhne!
Tož poraďte, jak mám začít budovat energetickou soběstačnost?
- Počet článků 95
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1161x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz