Děkujeme za pochopení.

J93a17r93o34m57í15r 83V11e70g61r
Přijeďte si vybrat, myslím, že budete přeqapen za kolik lze pořídit jaký elektromobil.

J85i86ř10í 19H40e59r62m59á18n27e12k
Elektromotor má proti spalovacímu motoru tu nesmírnou výhodu, že má nejvyšší točivý moment při nulových otáčkách. Proto je jízda s elektromotory velmi příjemná, pokud je ovšem napájí trolej.
Z tohoto a mnoha dalších důvodů (kapacita, hluk, emise, atd...) jsou tramvaj lepší než autobusy.
A někde v diskuzi jsem zahlédl, jak musí být dimenzovaný kabel pro proud 30A. Na to jsou samozřejmě tabulky, ale odhadem lze říci, že proud 30A zatíží kabel 9 x více, než proud 10A, bo je tam v kvadrátu.
M29i32l42a43n 49S89t72e41h29l83í33k
Škoda, že nejezdíte na e-bicyklu. Zvažuji jeho koupi a podobné pojednání o dojezdu by se mi hodilo.
M83i18r32e78k 74M69a41t13y37á58š
Budeme testovat v září - bude o tom i článek

L95e19o73n21t42ý31n55a 81C98h86v72á10t70a74l83o61v89á
Tak zrovna u těch elektromobilů se ta lež zákazníkům nabízí, protože na jedné straně energeticky úsporné úplně všechno, domy se zateplují, okna se vyměňují, provozy s malou spotřebou energie se dotují jak o závod, úsporné žárovky, omezení výroby neúsporných spotřebičů a na druhé straně propagace elektromobilů, které se budou dobíjet úplně všude. Výkonný vysavač mít nesmíte, fén už sotva dyše, ale auto bude jezdit na elektřinu. Každou tužkovou baterii musíte nechat ekologicky zlikvidovat a do toho se vyrábějí baterie pro elektromobily. Vždyť to nemá hlavu patu. Vybruslit z toho můžete jen tak, že budete lhát zákazníkům. Totéž bylo s naftovými motory, pravidla nutila výrobce k nemožnému, tak výrobcům nezbylo než pravidla podlézt a lhát. A už jen doufám, že na elektromobily bude uvalena stejná "daň", jakou platím za spotřebu elektřiny v domácnosti, aby se ukázalo, kolik to vlastně stojí. Protože doma platím při každém rozsvícení daň z toho i onoho, k tomu na obnovitelné zdroje a já nevím co ještě.
M18i25r21e69k 51M77a61t13y91á85š
Když nabíjím elektromobil ze zásuvky tak normálně platím za elektřinu (a v ní je započítáno: platba za dopravu VT, platba za dopravu NT, platba za stálý příkon, ekologická daň z elektřiny, cena za OTE, cena za OZ a KVET, platba za odebrané kWh v NT, platba za odebrané kWh ve VT, ...) prostě je to tak jako u toho vašeho fénu a vysavače.
Na druhou stranu když elektřinu beru z fotovoltaiky, neplatím nikomu nic. No a vy můžete udělat to samé.

F84r92a27n14t88i52š32e23k 67K31š16í67r
Možná se musí e e-autem jezdit trochu jinak, na spotřebu, než s auty se spalovacím motorem. Myslím, že jak jste jel opatrně, nedocházelo k rekuperaci při brždění, tj. opětovné dobíjení baterie, se kterým výrobce asi počítá.
M95i59r82e46k 57M93a23t78y33á87š
Používání rekuperace snižuje dojezd.
Moc rekuperujete = moc nedojedete.
Je vhodnější jezdit tak, abyste rekuperaci moc nevyužíval.

J26a88r54o41m21í18r 50V44e93g96r
Na jedné straně jsou elektromobily, které nám nabízejí výrobci výfuků. Kdyby nebylo TESLA vozidel, stále by měly dojezd 80 km. Těžko by ale nyní mohli tvrdit že to nejde. Na druhé straně my, ukazujeme jak to jde. Máme většinou 20 let staré dobré elektromobily, které topí bufíkem ( deci litr benzínu za hodinu a to pouze v zimě) a nesnižují tím dojezd. Výměnou baterií, které i po oněch dvaceti letech ještě sloužily za nechnologicky novější, lze zvýšit dojezd tak, že v praxi máme lepší auto, než nový ZOE s udávaným dojezdem 400 km. Na eToureurope Rallye jsme např. etapu ze Stutgartu do Lucemburska dlouhou 337 km ujeli průměrem 87 km/hod.(start-cíl), na co ZOE nemělo a muselo nabíjet. http://www.elektromobily-os.cz

Z16d69e68n20ě27k 51M70a92t67u11š56k93a
běžné automobily mají dojezd cca 800 km a síť čerpacích stanic je naprosto dostatečná, spíš zbytečně veliká.
Průměrný dojezd elmobilů je, dejme tomu 200 km a síť dobíjecích stanic je mizivá.
O rozdílech v ceně raději nemluvit.
To limituje zájem o elektromobily, zvláště u nás.
Z20b31y80n11ě29k 55H38a66l70u23z93a
Jo, pro nadšence a jako třetí auto do rodiny pro ty, kteří na to mají. A to je potřeba dotovat :-) Nechat to na trhu, tak zatím nemají e-auta šanci.

J25a72r63o77m80í55r 23V65e32g32r
Pane Haluzo, pokud budete mít před domem na výběr mezi čmoudem a elektromobilem, poznáte velice rychle, které auto je na druhém, případně třetím místě "do rodiny".
P61a23v36e90l 71H28e15k
Je to zajímavé. Když si to spočítám, tak valnou část nájezdu mám okolo komína. Potud by se elektromobil šiknul, ale s jeho pořizovací cenou ani náhodou.

Z32d29e21n32ě41k 32M78a33t60u20š88k94a
vidíte, a tyhle starosti nechci mít.
Chci sednout do auta, kdykoliv se mi zamane a jet bez starostí, zda dojedu.
Auto mi musí sloužit, ne já jemu.
V16l36a35d91i74m52í47r 63H73a89v46r54á45n33e71k
Pěkný blog, karma. Z nadšence pro elektromobily se časem stávám skeptikem. Kdepak se ta elektřina vyrábí, malý dojezd, vysoká pořizovací cena auta + baterie s vysokou náročností na výrobu a materiály ukazují, že tato cesta asi nebude ta pravá.

Z58d17e53n20ě56k 36M33a44t51u12š71k83a
možná jednou bude, jsem optimista.
Ale zatím je to jenom hračka pro prachatý, nebo pokusný králík pro nadšence.
- Počet článků 94
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1171x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz