Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M11a30r76c53e21l 51P94a37v83l45í47k
nejaké poznámky:
- bojíte sa, že nie je dosť elektriny a väčšie množstvo/zaťaženie by sieť nezvládla
čítaním s pochopením by ste vedeli, že sa elektriny z hnedého uhlia vyrába stále viec a"úspešne sa darí ju vyvážať".
- neriadená podpora FVE
ten problém je v (zámernej?) medzere v zákone. pri dnešných cenách panelov a príslušenstva už je návratné "montovať (známe slovo) ich na strechy, steny aj panelákov.
- a kto podporuje elektromobilitu?
akurát tak možná poslanci bývalého europarlamentu, žiadne kolosy z oblasti energetiky, výroby áut. tam iba skúsili jedno z možných riešení - vodík, ktorý sa dá vyrobiť "aj z ropy", čím by závislosť zostala.

J97a63r54o39m56í45r 45V12e65g61r
Pane Hrubý, je hezké, že víte o tom, že číslo je neutrum, ale že elektrárna je rodu ženského Vám nějak uniklo. Proto tady ale nejsme.
JE TOHO HODNĚ ŠPATNĚ, ALE NEDIVME SE. Politici mají jiné starosti, než se prát za to, co chtějí jejich voliči. Jinak by se asi nemohlo stát ani to, že v "národním, akčním plánu čisté mobility" jsou zařazena i vozidle na plyn. Ta mají naprosto srovnatelné emise CO2 jako benzinová auta. Budou se však podporovat, protože proto.
Na této mapě můžete hodně dobře vidět spoustu souvislostí ww.electricitymap.org
Musíme tlačit na politiky a ne se hádat mezi sebou o různé názory.
100 let trvá dost dobrý obchod s energií. Skoro každý, kdo měl auto, musel energii kupovat a to za jakoukoli cenu. Nyní tady jsou vozidla, která mohou jezdit na energii z nuklaární elektrárny, které je k dispozici mnohem víc, než potřebujeme a navíc zadarmo pro všechny. A to není dobře!!!
E90m42i80l 78N18o48v98á59k
Pane Vegre, stačí zadat do googlu heslo "čistá mobilita" a dozvíte se, že: "Hlavním cílem čisté mobility by mělo být především snižování zdravotně rizikových emisí z dopravy, kterými jsou zejména rizikové emise prachových mikročástic menších než 10 mikrometrů, tzv. PM10, částice PM2,5, dále polycyklické aromatické uhlovodíky, benzen, aldehydy, oxidy dusíku, prekurzory ozónu, těžké kovy a prach."
Nic o CO2 se tam nepíše, evidentně jste smíchal dohromady tuto snahu zvýšit čistotu ovzduší s momentálně probíhajícím klimatickým šílenstvím, což evidentně nebylo úmyslem autorů akce čistá mobilita.
A dále bych Vás poprosil o radu, jak mohu jezdit na tu energii z nukleární elektrárny, která je podle Vás úplně zadarmo. Kde se rozdává, a jak jste přišel na to, že je jí k dispozici mnohem víc než potřebujeme?
V82l93a44d66i80m33í85r 59H75r19u64b75ý
Několik připomínek:
1. Číslo je neutrum. Takže Vám se nelíbí ta čísla (nikoliv ty čísla)
2. Ta procenta, tedy ta čísla, nedávají stovku z jednoduchého důvodu: jsou uváděny jen tři zdroje (dělení podle primární energie). Nejsou uvedeny například spalovny (nejsou OZE)
3. V životě jsem neslyšel, že by parní uhelná elektrárna (a zejména její kotel) uměla jezdit na 45 % maximálního výkonu! Už kolem 70% výkonu kotle je třeba stabilizace kapalným, případně plynným palivem. Provoz s nízkým výkonem huntuje kotel i turbinu.
4. Odpadní teplo kondenzačních elektráren je arci vysoké. Při průtočném chlazení jistě ovlivňuje teplotu chladící (říční) vody. Že by však české parní elektrárny ovlivnili počasí u nás víc, než jedno plivnutí ovlivní množství vody v moři, opravdu nehrozí.

P90a78v59e55l 42D33v47o80ř49á33k
Dnes jsem se dočetl, že zdejší Technické služby kupují na svoz odpadu elektromobil, hlavně do obtížně přístupných částí města.
T18o69m43á37š 20D87v94o73ř13á13k
No tak především těžko chtít aby podíl elektřiny z OZE nějak zásadně narůstal, když se nové zdroje prakticky nestaví. Větrníků máme minimum, takže je to cca na čtvrtiny voda, fotovoltaika a biomasa + bioplyn. Fotovoltaika si výrobí ta svá 2-3 % (za nekřesťanské prachy), biomasa a bioplyn svých 4-6 %, a pak už záleží jen na tom, kolik vody se v ten který rok podaří prohnat přes turbíny vodních elektráren. V posledních letech bylo sucho, takže asi tak.
Mimochodem, v ČR se cca polovina elektřiny z OZE vyrábí spalováním biomasy a bioplynu - když už řešíte jak se nám bude dýchat...
Jo a odpadní teplo z elektráren má být problém proč? To jsou přece zanedbatelné hodnoty. Úvažte jen, že když je nad celým územím jasno, tak slunce ohřívá naše území výkonem cca 77.000 GW, v tom se nějaké jednotky GW z elektráren úplně ztratí.
M94i77r11e51k 12M41a82t30y53á95š
Správná úvaha - biomasa je vlastně taková normální tepelná elektrárna a tím odpadním teplem?
Už třicet jet koukám jak se z komínů JE Dukovany valí ten "kouř".
Tak jen přemýšlím, že mi je stále větší horko.Čím vším to může být?
J69i36ř47í 89K70u21č81e35r46a
Na začátku byla obrovská nekontrolovaná a neřízení podpora OZE. Nejenže byly povoleny zdroje těsně před půlnocí v den vypršení lhůty, podvádělo se s dodávkou, prostě se odebralo ze sítě a papírově se z toho udělala elektřina z OZE a za mnohem vyšší cenu (podpora státu) se dodala zpět do sítě. Solární baroni se stali nepopulární a začalo proti nim tažení, které trvá dodnes.
Existují studie, kolik lze reálně u nás vyrobit elektřiny z OZE, postupně se to upřesňuje, ale je to bída. Je to oříšek, jak vyrobit obnovitelnou energii v zemi bez moře, hodně členitou bez stálých větrů, v pásu podprůměrného slunečního svitu, s minimem větších řek, bez skutečně velké řeky.
Elektromobilita je podporována energetickými giganty a průmysl jim na to skočil (ne nezištně). Myslím si že elektromobil je slepá ulička, výroba a distribuce elektřiny není v tak masovém měřítku dnes možná. Bez nových technologií to nepůjde. Takže buď nové malé kapacitátory, supravodivost aspoň při pokojové teplotě a domácí výroba elektřiny, nebo jiný pohon aut, třeba H2.
T83o10m27á19š 58D84v74o32ř52á23k
Elektromobily mají svoje problémy, ale vodík je na tom ještě mnohem hůř. Proto se také elektromobilů vyrábějí řádově miliony, zatímco aut na vodík řádově tisíce. Myšleno celosvětově za poslední rok. Jezdit na nádrži natlakované na 700 bar je zábava pro otrlé, nehledě na ekonomiku vodíkového cyklu, která prostě nevychází.
J96i63t11k16a 61J80a23n76ý17r52o10v50á
Pamatujete na zelené jízdenky na mhd v Praze. Byly levnější a platily jen na tramvaje a metro, protože ty jezdí na elektriku. Už v té době jsem prohlašovala, že tyhle vozidla mají výfuk v nejbližší tepelné elektrárně.
A69n37t29o12n76í67n 51K66o37u19n39o16v55s41k67ý
No a jak zní tedy odpověď na vaši otázku?
Je třeba mít co nejvíc elektromobilů a vyrábět pro ně kvanta elektřiny navíc?
S vědomím, že tím zvýšíme emise škodlivin v ovzduší, jen budou jinak rozmístěné na území ČR.
M30i85r18e57k 44M73a81t45y43á82š
No je to celkem jasné. Když elektromobily budou jezdit na energii ze solárů, je to skvělá volba.
Když budou jezdit na to, co nám nabízí energetický mix v ČR, tak se mnohé výhody ztrácí.
Naštěstí energetický mix ČR není to, co většina elektromobilistů co znám, "čepuje" do svých baterií.
Naštěstí pozoruji, že záleží na každém - jak se k tomu postaví.
P89e65t94r 13D52r77a85p25a91l
nezaměňujete příčinu a následek? Podíl OZE neklesá proto, že by jiné zdroje navyšovaly výrobu, ale jiné zdroje navyšují výrobu proto, že klesá podíl OZE. Vzhledem k suchu v minulých letech přehrady nevyráběly tolik, kolik by bylo potřeba
M93i73r85e58k 13M54a35t50y25á90š
Přidal jsem na konec článku podrobnou tabulku, ze které je zřejmé, že to jen suchem nebude. /měla by se pod článkem brzy objevit/
- Počet článků 94
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1171x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz