Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P50a39v18e18l 53J42o21s96e32f 85A60b10e28r34l30e
Elektromobil pro normální ježdění bude dávat smysl až po pokrytí všech parkovacích míst dobíječkou s bezdrátovým dobíjením, včetně třeba povrchu dálnic a silnic prvních tříd. V současné době je to max pro denní dojíždění do 10km na nákup a zpět a pro pseudoekology - hračičky....
V současném stavu je to předražená nesmyslná hovadina - to nakonec ukazují reálná čísla trhu - zrušte dotace a prodeje jdou kam?? ?

P98a53v37e23l 25D44v73o85ř19á16k
Ono i ježdění normálním autem je na našich silnicích na pováženou, viz D1. Další problém je, že nejsou parkovací místa, takže je samozřejmě těžko dobíječkou doplníte.
40 let budování socialismu tu zanechalo tak obrovské dluhy jak v komunikacích, tak v bytech, parkovacích místech, v rozvodné síti, zdrojích energie atd., že bez vyřešení toho se tu dá těžko mluvit o nějakém rozvoji dopravy. Ovšem nezapomínejte, že to platí jen pro nás, v té vyspělejší části světa jsou na tom značně lépe.
Někde si najděte, jaké problémy provázely první auta, uváděná do provozu.
M75i36r56e74k 51M41a19t84y35á56š
No a ještě něco pro elektrokolisty od pana Fugnera:
M46i40r27e52k 85M76a50t79y67á28š
Našel jsem pěkný odkaz na Elvíru - užijte si to
V16o64j32t98ě47c65h 84M50e57z43u29l89a42n98í73k
Nejsem zásadní odpůrce elektromobilů, ale vadí mě několik věcí. Šílená cena těchto vehiklů většinu lidí odradí, pokud nebudou nuceni k nákupu třeba tím,že do měst s jiným vozem než elektromobilem nezajedou. Že by se ceny v dohledné době snížily tomu nevěřím. Investice do změny výrobních provozů se musí zaplatit. Klasické motorárny už nebudou potřeba.Takže se zvýší tlak na státy, aby ceny těchto vozů dotovaly. To mě vadí úplně nejvíc.Nevím proč by měl člověk chodí všude pěšky nebo jezdí na kole mě přispívat ze svých daní ostatním na nákup elektromobilu.Jako by nestačilo,že jsou elektromobily osvobozeny od sil. daně / u živnostníků /. Další věcí je "domácí nabíjení" těchto vozů, které by většina majitelů chtěla provádět v noci kdy je levnější proud. Takže 100 m prodlužovačka z okna paneláku k zaparkovanému elektromobilu? To by asi nešlo, že. Docela se mě líbil systém, který vymysleli soudruzi frantíci / Renault a PSA / - systém výměnných baterií. Přijedete na "benzínku" s vybitou baterií. Najedete na rampu a automatický systém vám zespodu vymění vybitou baterii za nabitou. Prodleva 2 - 3 minuty. Navíc baterie není Vaše takže se nemusíte obávat o její životnost. Jako bombičky do autosifonu nebo sodastreamu nebo prostě pivní láhev. Při koupi vozu zaplatíte zálohu a pak už jenom platíte obsah. Ale nějak to utichlo, už jsem jsem o tom několik let neslyšel.Takže zatím pouze drahá hračka pro bohaté, kteří bydlí v domě s možností nabíjení. Mimochodem, spočítal někdo celkovou ekonomii provozu elektromobilu t.j. cenu za 1 ujetý km. - pořiz. cenu vozu, cenu za spotř. elektřinu, případné opravy, a pod. a hlavně cenu za event. výměnu baterie např. po ujetí 250 tis. km. Mě osobně z vlastní zkušenosti vychází nejlíp LPG. Slušný ojetý benzin. vůz, přestavba na LPG je relativně za hubičku, palivo je oproti benzínu za polovinu, spotřeba jen nepatrně vyšší, čerpačky jsou skoro všude, v nouzi dojedete na benzin a ekologie je velmi dobrá. Pro chudšího člověka jako jsem já nejlepší volba.
M41i24r70e86k 36M85a58t20y21á39š
Jak postupně klesá cena trakčních baterií, jeví se jejich výměna (za nabité) jako slepá cesta. Výhody to přináší pouze v omezeném počtu aplikací.
V94á38c31l64a63v 67M15a66c38h
nemohu si pomoci ale článek p. Zímy působí objektivněji napsaný než tento
L93u55m89í53r 89V51i13t85h50a
Nebuďte tak jízlivej, pane Matyáši. Nějak mi to k Vám nesedí. Pořád si totiž myslím, že Váš blog o elektromobilitě je to nejvěcnější, co se o tom dá v češtině dočíst. I proto, že jste dosud nikoho nenapadal a argumentoval jste výhradně věcně, nikoliv osobními výpady.
Já sám jsem v této oblasti skeptik a rozhodně nejsem přesvědčen, že čistá elektromobilita by měla být záležitostí nejbližší budoucnosti. A můj názor podporují i zkušenosti jiných, viz třeba zde. https://majova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=696098
M60i26r50e84k 52M22a78t18y65á96š
Vidím že je Tesla X daleko méně vyděsila - než moje první jízda do Litoměřic s eGolfem

I40v78a78n 72M87a35r35e88k
Baterkáč snad v létě na krátké pojížďky v blízkém okolí . V zimě ani náhodou. Kolik energie spotřebuje vyhřát tento vynález na přijatelnou teplotu , a udržovat v něm přijatelnou teplotu třeba v desetistupňovém mrazu. O kolik se zkrátí dojezd v tomto případě?

J21a35r77o64m31í37r 41V45e12g85r
2.2. 2019 pořádáme Rallye Česká Sibiř, abychom ukázali veřejnosti, jak jezdí elektromobily v zimě. Jedná se již o 4.tý ročník . Více najdete na http://www.elektromobily-os.cz Přijďte se podívat.
J34i26r95i 83V82r71a68b60e22c
Elektromobilita je každopádně budoucnost. U chytrých dříve u zaostalých později.
V54o53k78o52u84n 59V49l69a97d25i76m26i64r
On uz kdysi Jan Neruda napsal: Kdo chvili stal uz stoji opodal. A zdejsi elektroskeptici budou pozde bycha honiti.
V64e26r23o74n25i81k61a 28F56i20l76á75č32k40o79v43á
Myslím, že se pánové bojí, že přijdou o svoji hračku.
- Počet článků 94
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1171x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz