Diskuse
Je to drahý.
Děkujeme za pochopení.
Z15d59e71n10ě19k 18M16o32r90á96v22e67k
Budu polemizovat - ta kapacita baterie udávaná výrobci elektromobilů je právě to, co můžete využít pro jízdu. Skutečná kapacita je o něco vyšší, protože vám management elektromobilu neumožní jít do nuly, aby nedocházelo k poškození nebo umření baterie. Tedy Tesla Model 3 50 kWh má využitelných 50 kWh ale skutečná kapacita bude třeba 60 kWh. Taky vám za určitých okolností může Tesla na dálku jednorázově umožnit využití části této rezervy jejím odemčením.
M89a46r38c54e69l 73P74a69v18l38í28k
môžete ma kontaktovať? priezvisko.menozavináčdžímejl
M26i97r55e25k 92M57a29t32y38á37š
Dobrý den pane Pavlíku, jestli je to na mě, tak: meno.priezviskozavináčdžímejl
L23u58b57o33š 20C62h91l69u13m35s11k85ý
Ano, je to drahý. A pokud to stát nezačne dotovat, stejně jako třeba soláry (čili pokud ti chudší nepřispějí na e-mobilitu těm bohatším), tak to nemá naději (a právo) na život. Jakmile to bude stejně drahý, lépe ještě alespoň o trošičku levnější než současná spalovací klasika, nikdo nebude muset nic propagovat či někoho přesvědčovat.
M67a64r11c38e52l 56P27a65v46l80í76k
nesúhlasím, namiesto dotácií zvýšenie dane na PHM ako frantíci. a na protestujúcich voda, slzný plyn, obušky a gumové projektily (okrem vody sú to smrtiace prostriedky).
dotácie iba krivia trhovú cenu, peniaze vybrané na daniach ostranú vláde.
M40i54c12h63a91l 22K73a71n73d82a
Bydlíme v obci, která je úplně bez hromadné dopravy. Žádné autobusy, žádné vlaky, dokonce ani lodě ne. Tato situace nás nutí mít několik aut a určitě bych mezi nimi jeden až dva elektromobily uživil. S nabíjením bych neměl problém.
To ovšem nemohou říci naši spoluobčané ze sídlišť a městských center, kteří si vlastními silami nabíjecí místo nevytvoří. Zde bude muset zasáhnout stát a obce a na nich záleží, jak rychle elektromobilita půje dopředu a k nižším pořizovacím cenám.
M39a75r87c79e30l 59P21a82v98l15í13k
ale aj na sídlisku si nabíjací bod (230/400V*25A)môžu vytvoriť. či si vytiahnu zásuvku na vonkajšiu stenu, či objednajú od distribučnej spoločnosti skrinku na parkovisku, ...
Z27d40e40n89ě24k 64M15a72t15u72š90k41a
V současné době elmobil nenabízí, kromě přemrštěné ceny a problémů s nabíjením, nic víc než normální auto
M81i27r78e17k 98M98a57t38y63á36š
Zdravím Vás pane Matuško. Na základě jakých informací se mýlíte?
S12t37a88n22d57a 31N95o15v81á46k
.....Pane autore, už jsem několikrát diskutoval pod Vašimi články, které se zabývají elektromobily. Před nedávnem byl o tom v TV celý večer. Přesto si dovoluji tvrdit, že je to sci-fi ! Jistě jezdíte autem, vidíte to ve městech. Na každém jen trochu volném místě stojí auta. Jak tam budou přivedeny přívody pro nabíjení. Nehledě na to, že se nabíjí nízkým proudem, jaký bude průměr těch vodičů.
Ačkoliv jsem důchodce, ujedu několikrát v roce i 700 km za jeden den, Kolikrát budu nabíjet, jaký úsek na nabitou baterii dojedu? Nebudou pro mně dálnice, které stojí ročně miliardy zbytečné? Dnes všichni spěchají, každé ráno slyším v rádiu o desítkách nehod, to ten spěch určitě zpomalí. Jak s kamiony, které někdy převáží vzduch z jednoho konce světa na druhý? Ty mají méně zplodin, než osobní auta?
Závěrem.....elektromobil bude pro bohaté, kteří si to mohou dovolit, jako nákupní taška kolem komína. Nic víc, nic méně !
M72i22r24e71k 72M77a57t68y98á68š
Dobrý den pane Nováku, nevím, na kterou z vašich námitek mám reagovat dřív.
Tak jen tolik, že mám najeto s elektromobily za pár roků již 80.000 km a jde to. V mém případě je to dokonce levnější než se spalovákem. Parkování v Praze – pohoda. Jízda po dálnici je Ok, nabíjení je Ok.
Cena elektromobilu je sice vysoká, ale když hodně jezdíte, tak je to v celkovém součtu levnější, než když koupíte levně benzínové/naftové auto a neustále do něho kupujete PHM.
Ano je kolem toho spousta problémů, ale dá se to řešit a postupně jich ubývá. Když to srovnám se svými začátky před dvěma – třemi lety, tak je to pohoda.
J47a43r15o62m51í52r 22V82e51g75r
Nevím, jestli autor zohlednil cenu ZOE, které se převážně prodává bez baterie, která se lízinkuje.
To, že je elektromobil vhodný jako druhé auto do rodiny může napsat pouze ten, komu alespoň jeden elektromobil nestojí před garáží. Co je první a druhý vůz? Ten který jezdí několikrát denně na nejrůznější byť krátké pojížďky, který jezdí každý den a členové rodiny se o něj téměř perou? Ten, který si natankujete z vlastní zásuvky kdykoli potřebujete?
Nebo velké SUV, které v tom případě vyjede z garáže cca dvakrát do roka?
Pane Veselý, u elektromobilu nemusíte mít spojku, abyste mohl dávkovat sílu. Na to stačí pedál proudu a divil byste se, jak to funguje.
Přijeďte na nějakou naši akci, kde si budete moci vyzkoušet. O víkendu si to vyzkoušelo na e-salonu několik tisíc lidí a koukal byste, jak byli všichni překvapeni jak krásně to funguje. Kdo nezkusí, neví.
V49l90a37d12i11m11í17r 82Š75ť98a89s54t65n18ý
První vůz v rodině je ten, kterým její živitel odjede ráno do práce a rodina ho po zbytek dne nemá k dispozici, zatím co ten druhý ano. Tak to alespoň chápu já.
V14o63k45o35u31n 10V69l63a66d91i89m54i17r
Cena je vzdy otazka casu a mnozstvi. Az se budou elektromobily vyrabet v mnozstvi jako ty se spalovacimi motory, budou dokonce levnejsi.
Jako priklad uvedu autotelefon jedne renomovane znacky ktery v roce 1986 stal 22 000 DM. V te dobe stalo embecko mene nez 10 000 DM.
A co dnes stoji telefony?
V93l78a53d92i97m93í10r 33Š31ť86a68s70t75n49ý
Jenže cena auta není jediný problém. Můžete ho dostat klidně zadarmo, ale pokud budete bydlet na sídlišti v sedmém patře, k ničemu vám nebude.
V84l32a69d29i92m77í96r 57Š87ť17a85s61t51n16ý
Prostor na trhu pro elektromobily určitě je. Zatím jako druhé vozy pro zajištění provozu (nákup, odvoz dětí do školy nebo školky) do dobře situované rodiny s vlastním bydlením, kde není problém si vůz přes noc dobít. Předpokládám, že tento prostor automobilky vyčerpají v průběhu několika málo let, ale pak to začne být horší a to nejenom cenou samotného vozu, ale naprosto chybějící infrastrukturou. Moc nevěřím tomu, že by se samotným automobilkám chtělo do tohoto segmentu investovat, ale možná jim nic jiného nezbyde a bude to skutečný ořech, jak finanční, tak stavební a možnostmi místních elektrických sítí zdaleka nekonče.
I84v33a44n 22V56e93s22e14l32ý
Víte co mě na elektromobilech i různých hybridech a už i mnoha produkcích automobilek prodávající spalováky vadí nejvíc? Ne cena, ne výbava ale absence šaltr páky. Vlastně ani ne absence té manuální převodovky jako takové - i u automatů bývá mód manuál, ale absence spojky jako takové ovládané pedálem. Prostě chci mít možnost si plynem a spojkou přesně dávkovat sílu kterou pustím na kola.
Vím, že se najde mnoho kritiků mého názoru, že mi někdo bude odborně říkat něco o ničení spojky a podobně, ale já chci řídit auto se vším všudy, mě nebaví se jen vozit s minimální účastí nebo dokonce v nějakém autonomním autě bez mojí účasti.
Už jsem četl, že hybridní pohon s manuální převodovkou existuje a tak pokud bude dostupný tak do roka dvou kdy nejpozději chci auto vyměnit tak o takovém budu uvažovat pokud k tomu bude ještě plug -in.
M15i91r59e64k 83M82a75t75y63á54š
Moc tomu nerozumí, jakým automobilem jezdíte nyní.
Jezdil jsem už lecčím, ale „možnost si plynem a spojkou přesně dávkovat sílu - kterou pustím na kola“ – to jsem nikdy nepotřeboval.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1142x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz