Diskuse
Je to drahý.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z60d81e45n15ě44k 45M25o34r25á14v33e82k
Budu polemizovat - ta kapacita baterie udávaná výrobci elektromobilů je právě to, co můžete využít pro jízdu. Skutečná kapacita je o něco vyšší, protože vám management elektromobilu neumožní jít do nuly, aby nedocházelo k poškození nebo umření baterie. Tedy Tesla Model 3 50 kWh má využitelných 50 kWh ale skutečná kapacita bude třeba 60 kWh. Taky vám za určitých okolností může Tesla na dálku jednorázově umožnit využití části této rezervy jejím odemčením.
M86a59r17c16e10l 11P78a63v79l29í88k
môžete ma kontaktovať? priezvisko.menozavináčdžímejl
M26i92r12e70k 11M13a48t10y38á75š
Dobrý den pane Pavlíku, jestli je to na mě, tak: meno.priezviskozavináčdžímejl
L42u66b87o62š 55C17h35l88u54m87s24k87ý
Ano, je to drahý. A pokud to stát nezačne dotovat, stejně jako třeba soláry (čili pokud ti chudší nepřispějí na e-mobilitu těm bohatším), tak to nemá naději (a právo) na život. Jakmile to bude stejně drahý, lépe ještě alespoň o trošičku levnější než současná spalovací klasika, nikdo nebude muset nic propagovat či někoho přesvědčovat.
M12a42r91c58e55l 62P80a18v44l69í41k
nesúhlasím, namiesto dotácií zvýšenie dane na PHM ako frantíci. a na protestujúcich voda, slzný plyn, obušky a gumové projektily (okrem vody sú to smrtiace prostriedky).
dotácie iba krivia trhovú cenu, peniaze vybrané na daniach ostranú vláde.
M92i28c22h41a74l 23K30a76n14d94a
Bydlíme v obci, která je úplně bez hromadné dopravy. Žádné autobusy, žádné vlaky, dokonce ani lodě ne. Tato situace nás nutí mít několik aut a určitě bych mezi nimi jeden až dva elektromobily uživil. S nabíjením bych neměl problém.
To ovšem nemohou říci naši spoluobčané ze sídlišť a městských center, kteří si vlastními silami nabíjecí místo nevytvoří. Zde bude muset zasáhnout stát a obce a na nich záleží, jak rychle elektromobilita půje dopředu a k nižším pořizovacím cenám.
M17a53r92c28e53l 54P93a52v73l35í40k
ale aj na sídlisku si nabíjací bod (230/400V*25A)môžu vytvoriť. či si vytiahnu zásuvku na vonkajšiu stenu, či objednajú od distribučnej spoločnosti skrinku na parkovisku, ...

Z73d38e89n69ě78k 51M56a84t29u29š40k72a
V současné době elmobil nenabízí, kromě přemrštěné ceny a problémů s nabíjením, nic víc než normální auto
M34i94r43e43k 74M60a74t33y21á20š
Zdravím Vás pane Matuško. Na základě jakých informací se mýlíte?
S91t94a87n97d40a 12N18o86v64á69k
.....Pane autore, už jsem několikrát diskutoval pod Vašimi články, které se zabývají elektromobily. Před nedávnem byl o tom v TV celý večer. Přesto si dovoluji tvrdit, že je to sci-fi ! Jistě jezdíte autem, vidíte to ve městech. Na každém jen trochu volném místě stojí auta. Jak tam budou přivedeny přívody pro nabíjení. Nehledě na to, že se nabíjí nízkým proudem, jaký bude průměr těch vodičů.
Ačkoliv jsem důchodce, ujedu několikrát v roce i 700 km za jeden den, Kolikrát budu nabíjet, jaký úsek na nabitou baterii dojedu? Nebudou pro mně dálnice, které stojí ročně miliardy zbytečné? Dnes všichni spěchají, každé ráno slyším v rádiu o desítkách nehod, to ten spěch určitě zpomalí. Jak s kamiony, které někdy převáží vzduch z jednoho konce světa na druhý? Ty mají méně zplodin, než osobní auta?
Závěrem.....elektromobil bude pro bohaté, kteří si to mohou dovolit, jako nákupní taška kolem komína. Nic víc, nic méně !
M43i10r29e89k 31M71a94t70y73á90š
Dobrý den pane Nováku, nevím, na kterou z vašich námitek mám reagovat dřív.
Tak jen tolik, že mám najeto s elektromobily za pár roků již 80.000 km a jde to. V mém případě je to dokonce levnější než se spalovákem. Parkování v Praze – pohoda. Jízda po dálnici je Ok, nabíjení je Ok.
Cena elektromobilu je sice vysoká, ale když hodně jezdíte, tak je to v celkovém součtu levnější, než když koupíte levně benzínové/naftové auto a neustále do něho kupujete PHM.
Ano je kolem toho spousta problémů, ale dá se to řešit a postupně jich ubývá. Když to srovnám se svými začátky před dvěma – třemi lety, tak je to pohoda.

J83a74r75o79m67í32r 19V20e28g91r
Nevím, jestli autor zohlednil cenu ZOE, které se převážně prodává bez baterie, která se lízinkuje.
To, že je elektromobil vhodný jako druhé auto do rodiny může napsat pouze ten, komu alespoň jeden elektromobil nestojí před garáží. Co je první a druhý vůz? Ten který jezdí několikrát denně na nejrůznější byť krátké pojížďky, který jezdí každý den a členové rodiny se o něj téměř perou? Ten, který si natankujete z vlastní zásuvky kdykoli potřebujete?
Nebo velké SUV, které v tom případě vyjede z garáže cca dvakrát do roka?
Pane Veselý, u elektromobilu nemusíte mít spojku, abyste mohl dávkovat sílu. Na to stačí pedál proudu a divil byste se, jak to funguje.
Přijeďte na nějakou naši akci, kde si budete moci vyzkoušet. O víkendu si to vyzkoušelo na e-salonu několik tisíc lidí a koukal byste, jak byli všichni překvapeni jak krásně to funguje. Kdo nezkusí, neví.

V98l12a29d63i45m94í80r 79Š21ť53a75s42t64n69ý
První vůz v rodině je ten, kterým její živitel odjede ráno do práce a rodina ho po zbytek dne nemá k dispozici, zatím co ten druhý ano. Tak to alespoň chápu já.
V38o34k75o53u21n 13V64l13a58d29i35m26i28r
Cena je vzdy otazka casu a mnozstvi. Az se budou elektromobily vyrabet v mnozstvi jako ty se spalovacimi motory, budou dokonce levnejsi.
Jako priklad uvedu autotelefon jedne renomovane znacky ktery v roce 1986 stal 22 000 DM. V te dobe stalo embecko mene nez 10 000 DM.
A co dnes stoji telefony?

V18l40a17d92i96m67í71r 70Š41ť79a64s54t36n89ý
Jenže cena auta není jediný problém. Můžete ho dostat klidně zadarmo, ale pokud budete bydlet na sídlišti v sedmém patře, k ničemu vám nebude.

V24l59a29d25i51m20í15r 51Š43ť56a65s98t25n36ý
Prostor na trhu pro elektromobily určitě je. Zatím jako druhé vozy pro zajištění provozu (nákup, odvoz dětí do školy nebo školky) do dobře situované rodiny s vlastním bydlením, kde není problém si vůz přes noc dobít. Předpokládám, že tento prostor automobilky vyčerpají v průběhu několika málo let, ale pak to začne být horší a to nejenom cenou samotného vozu, ale naprosto chybějící infrastrukturou. Moc nevěřím tomu, že by se samotným automobilkám chtělo do tohoto segmentu investovat, ale možná jim nic jiného nezbyde a bude to skutečný ořech, jak finanční, tak stavební a možnostmi místních elektrických sítí zdaleka nekonče.

I52v10a38n 28V75e72s49e14l60ý
Víte co mě na elektromobilech i různých hybridech a už i mnoha produkcích automobilek prodávající spalováky vadí nejvíc? Ne cena, ne výbava ale absence šaltr páky. Vlastně ani ne absence té manuální převodovky jako takové - i u automatů bývá mód manuál, ale absence spojky jako takové ovládané pedálem. Prostě chci mít možnost si plynem a spojkou přesně dávkovat sílu kterou pustím na kola.
Vím, že se najde mnoho kritiků mého názoru, že mi někdo bude odborně říkat něco o ničení spojky a podobně, ale já chci řídit auto se vším všudy, mě nebaví se jen vozit s minimální účastí nebo dokonce v nějakém autonomním autě bez mojí účasti.
Už jsem četl, že hybridní pohon s manuální převodovkou existuje a tak pokud bude dostupný tak do roka dvou kdy nejpozději chci auto vyměnit tak o takovém budu uvažovat pokud k tomu bude ještě plug -in.
M77i74r92e98k 95M53a20t97y84á22š
Moc tomu nerozumí, jakým automobilem jezdíte nyní.
Jezdil jsem už lecčím, ale „možnost si plynem a spojkou přesně dávkovat sílu - kterou pustím na kola“ – to jsem nikdy nepotřeboval.
- Počet článků 94
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1171x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz