- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hm, tohle ale není článek o Tesle, ale o vaší vnučce, jak bojuje s rozhraním auta.
Ty nelogické kliky a tlačítka tam budou pro zabavení nového majitele, to aby si nevšímal těch podstatných věcí. Těch které elektromobil zatím dlouho umět nebude - třeba za 2 minuty natankovat. Hezký článek. Díky za něj.
Zdravím Matyášovy.
Zdravíme pana Zímu!
Kliky jsou divné, ale ještě jsem je nezkoušel. Půjdu se podívat na Ampér do Brna. Prý tam bude vystavená. Třeba si budu moci vyzkoušet jak to funguje v reálu a pak uvidím.
Nicméně je jasné, že je to takhle konstruováno s ohledem na aerodynamiku.
Stačí se podívat jak dopadá v CX Testa X s ostatní konkurencí a je hned jasné, že to nedělají špatně. ̈
Vše se odrazí hlavně na spotřebě
Píší o tom například i zde:
https://villanyautosok.hu/2019/02/22/e-tron-kontra-i-pace-kontra-model-x-autopalya-temponal/
Norové používají elektroauta jenom pro jízdu ve městě. V každém elektroautě je 300 až 500 kg baterií. Jak často elktromobil jezdí a za jakého počasí, klesá výkon elektrobaterií. Takže po určité době se musí vyměnit. Kolik celá sada baterií stojí nevím. Z baterií se dá recyklovat kolem 20 procent. Pro baterie je třeba lithium a to se musí někde vytěžit a ekologicky zatížit místo těžby. Čím více bude stoupat počet elktromobilů, tím více bude stoupat potřeba elektrického proudu. Obnovitelné zdroje to nenahradí. Když nesvítí slunce a nefouká vítr tak není. Takže jí bude málo a tak cena bude stoupat.
Moc otázek. Příště prosím jen jednu, ať to netříštíme - zodpovím tedy pouze na tu první.
Jezdil jsem elektromobilem po Norsku a mám jinou zkušenost.
Jestliže chcete vědět jak to v Norsku funguje s elektromobilitou, tak se koukněte sem:
https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=674322
Budete to tak mít z první ruky
Je zajímavé, co všechno lze připsat Tesle, potažmo elektromobilu k dobru. Třeba to, že když jedete rychlostí cca 60 mil za hodinu, dojedete k cíli za stejně minut, kolik vám zbývá mil. To je skutečná rarita, to žádné jiné auto než Tesla neumí :-)
A ty kliky? Stejný princip používala Škoda třeba u modelu Sedan (https://www.garaz.cz/clanek/skoda-1200-1201-elegantni-sedan-i-hrdina-ze-sanitky-1072?mol-gallery--selected=7346) už na přelomu 40. a 50. let minulého století.
Článek(y) jsou spíš o elektromobilitě v USA. Asi nás všechny mrzí, že se v USA nedá půjčit nějaký elektromobil od Škodovky - no ale taková je už doba. Tak to berme tak jak to je .
Eliška sice jezdila Teslou Model S, ale ne tak dlouho, aby poznala, že naprostá většina toho, co objevila u Tesly Model 3 už je u staršího modelu také. Velmi zásadní rozdíl je v konstrukci klik. Výrobce se poučil a udělal kliky stejně elegantně aerodinamicky tiché, ale vyloučil slabá místa, kdy provedení u Modelu S způsobovalo občas problémy. Já bych to ohodnotil, že to je nejporuchovější část u Modelu S.
S opravou si však dovedu poradit.