Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J77i81ř21í 22K59i70n35d13l
Prodej elektromobilů se v roce 2017 pohyboval 1, 5 procentech a to jak u elektromobilů a tak u hybridů. Je zajímavé, že jejich prodej klesá. Přitom EU se snaží lidem za každou cenu vnutit elektromobily. Celé úsilí oficiálně pramení ze snahy snížit evropskou produkci emisí CO2. Přitom auta se podílí 14,8 procent CO2 v ovzduší.
T92o46m73á45š 16D50v16o26ř66á14k
Kde ta čísla berete? Globálně samozřejmě prodeje elektromobilů i hybridů rok od roku rostou, viz např. http://www.ev-volumes.com.

J89i69ř45í 95K31i52n10d39l
Elektrické auto má výfuk v Prunéřově, Ledvicích a podobně. Čím víc bude elektrických aut, tím víc bude potřeba elektrického proudu. To povede k tomu, že cena elektrického proudu půjde nahoru. Baterie v autě mají vydržet až osm let. Za tu dobu klesne dojezd auta z 300 km na 200 km. Jedna nová baterie stojí v současné době 143 000 Kč. Jenže dnes se ukazuje , že u některých aut baterie takovou dobu nevydrží. Zjistilo se, že rozhodující je, kde auto jezdí. Pokud jezdí v místě, kde je vysoká teplota vzduchu a naopak nízká výdrž v obou případech jde výkon baterií dolu.
T74o30m23á80š 83D61v72o84ř38á61k
V ČR má v Prunéřově cca polovinu výfuku, třetinu v Temelíně a zbytek v plynu a OZE. A to je o dost lepší, než aby mělo celý výfuk pár metrů od Vašeho nosu (a nosu dalších tisíců obyvatel měst.
Když si spočítáte, kolik by obnášel přechod všech osobních vozů na elektro, tak se dopočítáte k potřebě cca 1,5 násobku Temelína, což by šlo pokrýt už dnes na úkor vývozu. Přechod všech osobáků na elektro je ovšem otázka desítek let. Tolik k ceně elektřiny, samozřejmě jsou tu další (rozumějte horší) problémy - distribuce, nabíjení.
Ze zkušeností majitelů vozů Tesla vyplývá, že maximální kapacita baterie klesne po ujetí prvních 80 tis. km asi o 5 %, ale potom už degraduje velmi pomalu, takže na 90 % se dostane až po ujetí cca 300 000 km (kdy většina aut už pomalu začíná být na odpis). Viz https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degra.../.
M11a26r43e18k 32Š62t16ě61t75k45a
Škoda že nemáte praktické zkušenosti s e-Golfem, musím každý týden absolvovat souvislou cestu 170 km ráno a 170 km odpoledne zpět s cca 8-10hod přestávkou.
A samozřejmě by mě také zajímaly náklady (dobíjení z klasické 3fáz. zásuvky 25A), u současného automobilu mě uvedená cesta tam a zpět stojí na palivu cca 550,- Kč.
M14i54r78e77k 48M12a78t13y16á80š
Praktické zkušenosti s těmito vozy mám.
S eGolfem (mr2014) to nedáte, s eGolfem (mr2018) v pohodě. Stačí Vám i nový Leaf.
J59a67n 21H29a95r14v88a22n
Nu pane Matyáši, hlouposti že při najetí 70 000 km se 6x mění olej nemůžete sám věřit. Já mám interval 30 000 km, při delších cestách tankuju po ujetí 1 100 km.
Tak přeji hodně zábavy s elektromobilem
M61i22r71e30k 22M53a25t50y69á81š
No vidíte, já měnil olej u Felicia Pick up 1,9D po deseti tisících. Že by mi v tom servisu lhali?
Děkuji za tip - nechám to prověřit - vždyť víte, kdo dnes věří údajům o VW TDI

J46a82r89o69m75í63r 35V29e51g44r
Jak možná již víte, jezdím již 30 let výhradně elektricky.
Začátky byly sice radostné, ale i krušné. Dokonce byly i krušnější, neexistovaly mobily , nabíjecí stanice ani internet.
Zocelilo mne to a nyní, když jsem se dopracoval ke konečnému řešení jsem v naprosté pohodě a to včetně a hlavně psychické. Usednu li do mého posledního vozu,zavřu dveře (rázem jsem v naprosto jiném světě) zapnu lehkým dotekem na displeji topení na principu tepelného čerpadla, přidám vytápění sedačky a po odmlžení skla oboje snížím na minimum. Dojezd je stále více než dostatečný, stejně jako výkon vozu a pohoda uvnitř.
Dříve jsem jezdil Peugeotem 106 a podobnými koncernovými vozy od PSA, kde bylo nezávislé topení. Topilo se pouze v zimě, spotřebovalo na hodinu cca 0,2l benzinu či nafty a tepelná pohoda byla. Upozorňuji, že se jedná o 20 let staré vozidla, která jezdí dodnes a stále některá nová vozidla na tato nemají. Baterie se daly vyhřívat, což jsem včetně tepelné izolace upravil sám. Dojezd byl přesto až o deset procent nižší a to díky vyšší hustotě vzduchu. Tato okolnost však způsobuje zvýšení spotřeby i u čmoudů, kde se ale spotřeba zvyšuje díky nízké (skoro pražádné) účinnosti spalovacího motoru mnohem více. Proudu zdar!
J42a81n 81H69a78r56v11a42n
Tak to snížení dojezdu kvůli hustotě vzduchu mě velmi pobavilo, dlouho jsem se smál, díky

L14i24b21u27š72e 93P10a63l73k83o42v34á
teda já vás obdivuju jaké máte nervy-mě by klepla

I93v76a62n 54M78a78r39e12k
No, mě by velmi zajímalo p.Matyáši,(nikde jsem se to nedozvěděl) o kolik se sníží dojezd elektromobilu ve studeném či mrazivém počasí, pokud jste nucen temperovat interiér na přijatelnou teplotu+ odmrazování skel atd ? A nebo má elektromobil nainstalovaný teplovzdušný benzinový či naftový agregát ? Děkuji za odpověď.
M51i64r52e81k 46M54a69t28y19á94š
Dobrý den pane Marku,
dojezd se sníží hodně - ale záleží na okolnostech. Jsou dny, kdy v zimě na D1 nedojedu vůbec nikam .
Ale nyní vážně - záleží od typu elektromobilu a od "zarytosti" elektromobilisty.
V případě, že máte v autě bufík - např.VW Citystromer - tak se dojezd sníží pouze o cca. 5% a někteří elektromobilisté si nezávislé topení nechávají dodělávat i do modernějších elektromobilů.
Dojezd se snižuje podle toho jak topíte a jaká je venku zima. Nškteré elektromobily se dají vytopit na požadovanou teplotu ještě v době, kdy jsou připojeny na Wallboxu (dá se to i naprogramovat na určitý čas).
Minulý rok, když bylo u nás -18 oC, tak mi to snížilo dojezd asi o 40%.
Na druhou stranu jsem jel do Brna elektromobilem proto, že se mi dýzl nepodařilo nastartovat.
M69i22r89e50k 85M27a80t45y49á84š
No a jestli si myslíte, že to štěstí - nedovolat se na zákaznickou linku ČEZu jsem měl jen já, tak se koukněte třeba sem.
- Počet článků 94
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1171x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz