- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je přesně tak, když člověk dělá věci bez rozmyslu a ledabyle. Prostě elektromobilita je určitý styl, který je nový a je třeba ho správně pochopit a přijmout určité způsoby chování. A buď si na to člověk postupně přijde sám metodou "pokus-omyl", nebo si o tom věci nastuduje, nebo se s někým poradí.
Líbí se mi, že se zastánce elektromobility dokáže podívat na tuto věc z reálné stránky a nebojí se říct o úskalí a nevhodnosti.
Jinak elektromobilita je ve skutečnosti skvělá věc, ale musí se to správně uchopit, jak říká klasik. Pro ty, kdo o tom přemýšlí nebo chtějí slyšet podněty z praxe, je ideální konference v Boskovicích teď na podzim - Konference o tajemství elektromobility.
Ale u nás jde všechno ještě hůř než jinde ve světě.
Vaše úvahy a postřehy mi chyběli, jsem rád ,že jste zase něco napsal. Ale reaguji na Vaši poznámku o slepé větvi elektromobility . Ze začátku jsme také věřil a fandil elekrickému pohonu, ale nyní si myslím , že elektromobilita v této podobě bude překonána v kombinaci s vodíkem. Přece jen si nedovedu představit, že se nákladní vozy v kamionové dopravě budou dobíjet u el. nabíječek. Spíš věřím v kombinaci vodík + el.pohon.
Také se domníváte, že elektromobil musí jezdit jen na baterky? Pod elektromobilitu se zahrnuje vše, kde se pohonná síla vytváří v elektromotoru. Odkud se bere elektrický proud, je vedlejší.
Takže máte pravdu, že kombinace vodíku s palivovým článkem jako zdrojem energie vypadá dobře. A kdo ví, na co chytří pánové ještě přijdou.
"Spousta redaktorů uveřejňovala svoje strastiplné cesty elektromobilem. Nejčastěji to byly cesty Praha - Brno a zpět nebo Praha - Ostrava."
Aj ja som sa pobavil na tých článkoch, redaktori testovali mestské elektromobily určené na mestskú premávku, na diaľkovej ceste po diaľnici.
Článek jsem nepochopil (ani podrobně nestudoval), neboť dosud jsem Vás měl za fandu elektroaut - a tohle vyznívá naopak ...
Ale mne překvapilo, když si známý pořídil starší Toyotu Prius, jezdí převážně po Praze a má spotřebu 4,3 l/100 km, t. j. kilometr za 1,20 Kč. Pro neznalé - je to hybrid, ale nabíječku nepotřebuje. Benzín čerpá u levnějších stanic.
Tak podrobně prostudovat.
Fanda jo, ale né blázen.
Další blogy už budou o tom, jak se dá zlepšovat.
Kilometr s elektromobilem za 2,50 Kč TCO bez daně? Co na to říkáte.