Diskuse
Elektromobily na Pustevnách
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M77a71r70c96e32l 93P30a40v83l68í68k
uhlie a para - tieto porovnania a možná škodlivosť nechajte na zelených. osobne si myslím, že sa treba posunúť - spomeňte si na parné lokomotívy s aktualizáciou na mazut a akumulačné (para natlakovaná počas noci) ten mazut si ľudia predstavia v súvislosti s pohonu zaoceánskych lodí :-)
ich fungovanie - čierny a mastný dym oproti obyčajnej vodnej npare vypúšťanej z valcov ...
J96i19ř56í 34Z44u66k54a38l
Já osobně fandím a moc děkuji lidem, kteří takovéto akce pořádají, protože to ukazuje praktickou stránku elektromobility a používání elektrických/PHEV aut obecně. Já sám mám dobíjecího hybrida VW Passat GTE a a je to mnohem zábavnější s ním jezdit než s předchozí naftovou Octavií. A dokonce jsem se naučil jezdit mnohem klidněji a užívám si ticho a poslech kvalitního jazzu. :-)
Elektromobilita mě uchvátila natolik, že jsem se rozhodl využít možnost o vypsání projektu pro Brno a vytvořil jsem vlastní projekt na dobíjecí stanice po Brně. Žádné rychlonabíjecí s cenou za čtvrt miliónu korun, ale malé nabíječky do 22kW, kde si nabijete pohodlně přes noc pár set kilometrů. Síť to přes noc nezatíží a po městě pak jezdíte na nákupy a pro děcka do školky bez hluku a výfukových zplodin. Projekt je k vidění tady: https://damenavas.brno.cz/projekt/?id=1191 a bližší vysvětlení o celém projektu najdete třeba v tomto článku na Hybridu: http://www.hybrid.cz/brno-umoznuje-obcanum-rozhodo...
M61a24r32t35i62n 21B89a10n29á39k
Zdravím, pán Matyáš,
zaujímal by ma váš názor na hybridné vozidlá? Myslím tým pre ľudí, ktorí chcú mať ekologickejšie vozidlo, ale pre momentálne obmedzenia elektrombilov ich ešte nechcú zaradiť do svojej flotily.
M82i17r45e29k 70M16a88t39y79á44š
Po analýze tras které na firmě jezdíme, jsme zjistili, že hybridy (klasické) nejsou pro nás ekonomicky výhodné. Lepší je to s plug-in hybridy (ty lze dobíjet ze zásuvky), ale stále nám ekonomicky nejlépe vychází normální elektromobil (BEV).
V hledáčku pro firmu zatím máme dva vozy, které nám ekonomicky nejvíce dávají smysl. Nový CITIDO-e IV s dptacemi a stará BMW i3 s rexem.
To co ale dává ekonomický smysl pro naši firmu, nemusí být vhodné pro Vás.
A83n82t20o15n83í21n 13R60e81č83e27k
Menší připomínka. Na Pustevnách je Tanečnica hotel a ne chata, viz hned první snímek s množstvím aut na parkovišti
M26i83r10e67k 92M54a46t17y84á41š
Ano, je to tak. Je to hotel, dokonce i s bazénem.
Někteří účastníci se místo odborných diskuzí cachtali celé odpoledne.
T92o11m10á11š 60T32a76t48í49č44e15k
Na Pustevny nepatří mobily žádný, elektromobily kór.
M86i19r54e78k 13T27u50r51e18č39e27k
Pred vyjezdem normalnim vozidle se zabyvam JEN jak nejlepe se do cile dostat.
U elektroauta musim zjistit stav dojeti (tam i zpet), naplanovat (nekde) dobiti, a take plan "B" kdyby planovana stanice nebyla dostupna, plna nebo mimo provoz.
Neustale bych se obaval, abych nekde nedojel a zustal nekde uveznen s vybitou baterii. Volat odtah by me prislo draho.
Myslim ze by tato auta mela mit nejaky nouzovy benzinovy generator, kterym by se dala baterie dobit alespon na dojeti k nejake nabijeci stanici, abych nezustal nekde "kde lisky davaji dobrou noc"...
M44i22r65e33k 44M60a77t61y52á31š
Ano, některé elektromobily to tak mají, označuje se to jako REX. (Range Extender)
L93u12m89í80r 20V14i32t87h35a
Já bych si nebyl tak jistý těmi stejnými podmínkami v případě "závěsné" jízdy pomocí tempomatu. Tempomat pracuje s intervalovými hodnotami parametrů (nejblíže x nejdále), takže i když první auto jede stabilní rychlostí, druhé neustále, byť i pocitově sotva znatelně, zrychluje, pokud je daleko, a zpomaluje, pokud je blízko. Aby to srovnání bylo opravdu objektivní, museli by to zkusit i obráceně. Vsadím svůj klobouk (a to žádný nemám), že pak by měl zase golf o chlup větší spotřebu než leaf. Ať to pánové příště vyzkoušejí :-) Hezký den!
M22i41r48e22k 39M73a55t87y88á37š
Pavel v Nissanu měl dost velký odstup, skoro takový, jaký jsme měli my od těch aut před námi. Ale příští rok to vyzkoušíme obráceně. Díky za tip

J94i64ř76í 12F75e66i87x
On ten důl ve skutečnosti nikdy nefungoval, netěžilo se
P44e37t86r 25D70r87a91p82a91l
z kopce má neomezený dojezd i žebřiňák, to jste se technologicky moc neposunuli
M17i63r97e92k 22M28a62t81y26á85š
V praxi jsme si vyzkoušeli, že i ta koloběžka má prakticky neomezený dojezd. No a vo tom to je

Z95d98e35n58ě88k 71M87a34t56u65š27k10a
Je to sice krásné, ale když stále vidím toho strašáka dojezdu, tak to nechci.
A to nemluvím o ceně.
M24i24r31e69k 94M10a19t50y53á55š
V červnu zase budu dělat pečlivé záznamy dojezdů, časů na nabíječkách, najetých km a cen - jako každý rok.
Srovnáme to a pak uvidíme, kam se ta elektromobilita u nás posouvá.
- Počet článků 94
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1171x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz