- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdo si myslí, že akceptuje nařízené elektromobily a od pachatelů dobra bude pokoj, mýlí se. Akceptováním jedné hlouposti je jen pobídnete ke vzniku další.
WHO navrhuje další zpřísnění emisních limitů, mj. snížení emisí pevných částic PM2,5 z 25 mikrogramů na 5 mikrogramů. Takže popílek, otěr z brzd a gumopryž odrolená z pneumatik.
To by znamenalo i konec elektromobilů, které díky vysoké váze produkují částice PM2,5 ve značné míře.
Kupte si kolo. Nic jiného emisní limity - až budou zavedené - nesplní...
Člověk na kole ale vyprodukuje přes 200 g CO2 na 100 km. To je vysoko nad euronormami pro dopravní prostředky individuální dopravy.
Konečné řešení tedy může být jen ve stylu Stalinova hesla "není člověk, není problém"
Co je skvělého na tom, že někdo musí pod hrozbou trestu platit, aby si jiný mohl pořídit elektrárnu a já nevím co ještě. To není skvělé, to je naopak velice smutné.
Je to paráda - po poslední aktualizaci cen můžeme mít červený Enyaq 80x Sportline s několika doplňky za 1,9 mil Kč.
Váží 2,4 tuny a jede 160 km/h.
Felicia 1,3 MPI 50 kW jela 162 km/h, stála o 1,6 milionu Kč míň a vážila o 1,5 tuny méně.
Je vidět, že pokrok nezastavíme...
A to jste jeste zapomel na Trabanta kterej vazil jen 600 kg a stal jen par tisic.
Jak bude vypadat paralela někdejšího optimistického výkřiku:
"Již tato generace bude žít v komunismu."
?
V.I. Lenin: "Sověty a elektrifikace, toť komunismus!"
Já elektromobilitě věřím, že je to budoucnost. Co je mě silně proti srsti je urychlování tohoto procesu prostřednictvím legislativy. Je to nemorální, škodlivé, neefektivní a eliminuje to jiné možné alternativy.
Budou další dotace do elektrofikce?
Huráááá.
Zatím se tu neobjevila námitka, že přechod na elektroauta není způsoben samovolným vývojem a přáním zákazníků, ale že jde o tlak EU a dotace.
Tak jsem si vzpomněl na nedávný přechod televizního vysílání na DVB T2. Ten byl vyvolán tlakem mobilních operátorů na uvolnění části frekvencí, které původně měla televize. A tak si lid musel kupovat nové TV přijímače nebo všelijaké set-top boxy, které tu fungovaly, tu zase ne. Přesto je nová norma co do kvality vysílání lepší.
Off topic:
Norma je sice co do kvality vysílání lepší, ale zákazníci to zlepšení moc nepocítí, protože o co je DVB-T2 účinnější, o to víc obsahové žumpy se do éteru vysílá, takže je to plus mínus stejná bída jako dřív, což samozřejmě není chyba té normy.
A do budoucna se máme na co těšit, protože už se objevují první snahy terestrické televizní vysílání odpískat úplně:
Přeji mnoho štěstí při využívání baterií vyřazených kvůli ztrátě kapacity. Jedině snad jako poněkud nebezpečné těžítko...
Já používám místo těžítka píst ze zadřeného motoru.
dotace, dotace, dotace...bez toho by nejelo vůbec nic. Zvrácený systém, kdy Norsko se z chudé rybářské ekonomiky díky prodeji té hnusné ropy a plynu stalo ekonomikou tak bohatou, že může rozdávat elektroauta "zadarmo".
Norsko má především unikátní přírodní podmínky - prudké vodnaté řeky a nízkou hustotu osídlení. To dohromady dává možnost získání velkého množství levné elektřiny. V Evropě se tomu trochu blíží jen Rakousko, které ale přesto musí elektřinu dovážet.
To mi připomíná Čínu v šedesátých letech, kdy se tavilo železo na každé vesnici.
Spíš čínu, kde se komunidté rozhodli na konci 50. let vybít vrabce, aby jim nežrali úrodu. Pak se nestačili divit obrovskému hladomoru s miliony obětí, když jim úrodu sežral hmyz.
My takhle vybbíjíme stabilní energetiku, průmysl i dopravu.