Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J94a31n 97Z48í60m38a
No a v tom je právě ten problém. Dotace mají smysl při stavbě nové nemocnice. V automobilismu vytvářejí nerovné podmínky na trhu. Na starší auta se navalí větší daně, jako to zkusil před půl rokem s palivy Macron a EV budou dotované. Stejně jako v Norsku. Tam je elektromobilita neuvěřitelně dotovaná.
Dávat dotace - znamená jiným brát.
Jinak nic proti elektromobilům, ale nejsou ekonomicky životaschopné a budou je platit i ti, kdo je nepoužívají.
Vodíková auta takovou slepou cestou nejsou.
M97i76r18e64k 89M57a93t92y96á85š
Vítám Vás pane Zímo.
Moc tomu nerozumím, jako že na vodíková auta nejsou - nebo nebudou dotace?
V55l98a36d34i82m96í10r 39H54r75u82b68ý
No jo. Ale jak to bude ve velkém? Potřebujeme-li nabít baterku 50 kW (50 kVA), náhodou úplně vybitou za 12 hodin (to není až tak nadnesený požadavek), nabíjíme příkonem 4,2 kW. To je ovšem běžný příkon bytu, který má jistič 16 A. Přitom soudobost nabíjení bude jistě vyšší, než je soudobost spotřeb bytů. Takže v obytných zónách celou energetickou infrastrukturu zdvojnásobit (přívod vn, trafa, rozvody nn).
Kde budeme nabíjet?
Pokud v sídlištích v podzemních stáních, nutno překopat půlku elektroinstalace baráku.
Pokud v (rychlo)nabíjecích stanicích, požadavek na příkon se zřejmě zvýší (reálně bude požadována převážná část nabití v období 5 až 6 hodin).
Důsledek: dotovaná auto k nepotřebě.
Nepíši o požadavku na zdroje. Pouze pro osobní auta (asi 5,5 miliónu skutečně pojízdných) lze odhadnou požadovaný špičkový příkon (nabíjeny cca 2/3 automobilů na cca 60% kapacitu baterie; doba nabíjení 12 hodin) na 10 až 14 GW, neboli na požadavek na zvýšení výkonu zdrojů o 45 až 55 %. Kromě přechodu na "zelené zdroje".
M18i63r58e51k 42M28a97t96y55á86š
Nepíši tu o "náhodách" - popisuji jak to reálně funguje.
Ale děkuji za námět. Zpracuji to a v půlce června i s grafy dám na blog.
Na grafech je celkem jasné kdy jezdím a kdy můžu nabíjet - a hlavně KOLIK nabíjím. (50 kWh - je pro moje potřeby 2 až 3 krát více než potřebuji)
F93r58a61n51t56i74š10e93k 78K26š22í75r
Jsem fandou elektroaut a určtě si v budoucnu nějaké pořídím. Dotace ale považuji za ohavnost, stejně jako považuji za zločince ty, co je vymýšlí a schvalují.
L44u69b78o69š 48C11h48l31u82m10s24k17ý
Tak ono se chystá další dobro. Ti chudší budou přispívat těm bohatším na (elektro)auta. No není to paráda?
M98i10r41e15k 60M74a97t88y83á67š
No k Ginimu koeficientu to má daleko.
V14l76a72d40i50m34í38r 59Š95ť65a55s42t29n88ý
Není vše tak, jak se na první pohled tváří a prezentuje:
M71i72r78e96k 57M34a14t93y43á53š
To je takový nesmysl, že tomu snad ani nemůžete věřit.
"Vynaložená energie se totiž netýká jen pohonu auta, ale i výrobních procesů, dodávek pohonných hmot či následné recyklace baterií. To vše má na bilanci CO2 a šetrnost k životnímu prostředí významnou roli."
A - ukažte mi tabulky - ať víme z čeho čerpali
B - "Poslední číslo z oficiálního měření se datuje do roku 2013 a činí 23 procent." (- z tohoto roku je to poslední číslo - které udává podíl energie vyrobené z obnovitelných zdrojů)
Nejnovější studie
, která pracuje z 6 let (ŠEST LET) - starými čísly.
To snad ani vy pane Šťastný nemůžete myslet vážně.
Dělají si z nás srandu 





Jako apríl je to ale dobrý
. Miluji takové zprávy 
Musím odjet, ale až se vrátím, pohledám kolik je ten podíl z minulého roku - a schválně si tipněte s kolika procentní chybou počítají 10%, 20, 30 - nebo snad 110%? - u takových studií je to klidně možné.
L52e55o43n93t43ý14n27a 32C91h75v64á12t96a18l59o24v91á
Dotace jsou jednoznačně peklo! Dotace navíc dokazuje, že jde o slepou větev, pokud by tomu tak nebylo, nebyly by potřeba dotace a nebylo by potřeba to výrobcům nařizovat.
M32a13r58c61e66l 79P51a43v87l94í11k
a milá leontýnka, viete ako zadotujú výrobcovia svoje výrobky? taký daimler dotoval na slovensku smartov ED tromi tisíckami EUR a to štátnu dotáciu nepočítam. F500e dotovali rovnako (mesačný lízink na dva roky á90USD mesačne), ecitygou bude rovnako ťažko dotované priamo výrobcom. pri ohlásenej cene a dotácii štátu bude to autíčko za cca dvanásť tisíc EUR.
P40E59T63R 20D43R28Á87P93A89L
vytáhnete dotaci pro podnikatele a ještě bez DPH...to je jako když mobilní operátoři tvrdí, že jsou levní, protože někde na ministerstvu nabízejí tarif za 50 korun na měsíc
V70l47a43d41i80m89í84r 91Š84ť74a91s60t54n19ý
A nad tím jásáte? Další dotační titul na něco, co se bez těch dotací neudrží na trhu a okrade všechny ostatní, kteří jej nevyužijí? Takže já říkám peklo a to si myslím, že skutečné peklo je proti dotačnímu šílenství a imbecilnímu dotování všeho možného, rajská zahrada s jasně danými pravidly, které se navíc týkají pouze těch, kterých se týká to peklo a ti ostatní mohou klidně žít.
M26i91r41e22k 54M68a78t29y64á34š
S tím bych asi mohl i souhlasit. Je pro mne ale příjemnější, když dostanou dotace na "nízkouhlíkové technologie" elektromobily a ne auta na CNG.
P57e15t22r 20A38g26u37l27á72r
S tšmi dotacemi jste dost vedle. Za prvé se dnes nedá koupit auto s dojezdem alespoň 200km za 450.000. Ceny se pohybují okolo 800.000. Za druhé - malý podnik ani zdaleka neznamená OSVČ. Znamená to nejméně 10 zaměstnanců nebo obrat nejméně 10mil Kč ročně. I když se na eloektromobil docela těším, tak mi řekněte, proč bych si měl dnes žádat o dotaci na emobil, který koupím za dvojnásobnou cenu než jiný vůz se spalovacím motorem podobných parametrů?
M23i34r62e95k 27M81a29t57y35á12š
Ecitygo - 420.000,- Kč baterka 37.7 kWh (viz Hybrid.cz)
Podle zkušeností, co mám najeto s VW e-up!em - tak využitelná kapacita baterie bude tak 33 kWh.
Průměrnou spotřebu mám tak 13 kWh na 100/km.
A nyní počítejte:
33 Wh / 0,13 W/km = 
Mě to bude stačit - bohatě
S28t97a82n71d81a 31N40o18v40á78k
.....Nechci Vám kazit při pondělku náladu, ale dneska mi vlítla na Idnesu raklama Audi na elektroauto. Jen jsem si přečetl......za 20 min. nabité na dojezd 200m km ....proudem 150 kW! Kabel jak ruka, .....představte si, že to zapojí jen půl milionu lidí, Prunéřov vyhoří.
Nemluvě o tom.....budu nabíjet v uzavřené garáži, někdo škrtne v okolí sirkou a barák, ev. podzemní garáž letí i s ostatními auty do povětří. Vím o čem mluvím. Nabíjel jsem baterku pro diesla, venku, škrtnul jsem neopatrně + -, rána jak z děla, barák se zatřásl, baterka se roztrhla, instinktivně jsem zavřel oči, obličej v krvi. Víčko oka rozseklé, naštěstí.
Myslíte, že se to nemůže stát, jak je to zajištěné? Pamatuji si, že když jsem jezdil na PB, tak byl zákaz vjezdu do společných garáží!
M11i95r50e81k 19M83a75t77y74á63š
Nemluvě ... Sdílím Vaše obavy.
Když jsem předělával baterky v elektroautě /Golf CS-MK3/ - smekl se mi při utahování pákový klíč (13/17) a spadl mezi baterky. Po malém ohňostroji jsem vytáhl už pouze sedmnáctku :-))
Naštěstí dnes je design baterií dělaný s větším ohledem na bezpečnost.
Ale co se týče požáru aut, tak mi shořela Alfa 156 2,5 6v BUSSO – co byla předělána na LPG. Nešlo o havárii – začala hořet za jízdy. Od té doby mám k této problematice velký respekt. Sám nevím, jestli – kdyby na to došlo – chci sedět po bouračce v hořícím elektromobilu, nebo ve spalováku? Viz. ty hořící tanky v pátek na pražském okruhu.
A co se týče Audi e-trol – tak až ho uvidíte – pojede v tom někdo, kdo ekologii vůbec nerozumí. Zatím jsem neměl možnost ho vyzkoušet, ale co jsem slyšel a četl, tak spotřeba je šílená.
Zde se nejedná o EKOlogii, ale o EGOlogii.
A Plunéřov - ten bude v Pohodě.
- Počet článků 95
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1162x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz


















