Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J65a20n 47Z89í92m56a
No a v tom je právě ten problém. Dotace mají smysl při stavbě nové nemocnice. V automobilismu vytvářejí nerovné podmínky na trhu. Na starší auta se navalí větší daně, jako to zkusil před půl rokem s palivy Macron a EV budou dotované. Stejně jako v Norsku. Tam je elektromobilita neuvěřitelně dotovaná.
Dávat dotace - znamená jiným brát.
Jinak nic proti elektromobilům, ale nejsou ekonomicky životaschopné a budou je platit i ti, kdo je nepoužívají.
Vodíková auta takovou slepou cestou nejsou.
M47i97r34e67k 13M24a24t88y62á59š
Vítám Vás pane Zímo.
Moc tomu nerozumím, jako že na vodíková auta nejsou - nebo nebudou dotace?
V74l24a75d10i35m77í46r 28H35r17u93b95ý
No jo. Ale jak to bude ve velkém? Potřebujeme-li nabít baterku 50 kW (50 kVA), náhodou úplně vybitou za 12 hodin (to není až tak nadnesený požadavek), nabíjíme příkonem 4,2 kW. To je ovšem běžný příkon bytu, který má jistič 16 A. Přitom soudobost nabíjení bude jistě vyšší, než je soudobost spotřeb bytů. Takže v obytných zónách celou energetickou infrastrukturu zdvojnásobit (přívod vn, trafa, rozvody nn).
Kde budeme nabíjet?
Pokud v sídlištích v podzemních stáních, nutno překopat půlku elektroinstalace baráku.
Pokud v (rychlo)nabíjecích stanicích, požadavek na příkon se zřejmě zvýší (reálně bude požadována převážná část nabití v období 5 až 6 hodin).
Důsledek: dotovaná auto k nepotřebě.
Nepíši o požadavku na zdroje. Pouze pro osobní auta (asi 5,5 miliónu skutečně pojízdných) lze odhadnou požadovaný špičkový příkon (nabíjeny cca 2/3 automobilů na cca 60% kapacitu baterie; doba nabíjení 12 hodin) na 10 až 14 GW, neboli na požadavek na zvýšení výkonu zdrojů o 45 až 55 %. Kromě přechodu na "zelené zdroje".
M27i89r35e25k 67M68a44t48y92á51š
Nepíši tu o "náhodách" - popisuji jak to reálně funguje.
Ale děkuji za námět. Zpracuji to a v půlce června i s grafy dám na blog.
Na grafech je celkem jasné kdy jezdím a kdy můžu nabíjet - a hlavně KOLIK nabíjím. (50 kWh - je pro moje potřeby 2 až 3 krát více než potřebuji)

F69r78a85n94t55i93š84e62k 47K28š35í31r
Jsem fandou elektroaut a určtě si v budoucnu nějaké pořídím. Dotace ale považuji za ohavnost, stejně jako považuji za zločince ty, co je vymýšlí a schvalují.
L97u47b84o69š 65C83h69l52u74m30s77k53ý
Tak ono se chystá další dobro. Ti chudší budou přispívat těm bohatším na (elektro)auta. No není to paráda?
M12i17r77e77k 98M55a30t27y21á81š
No k Ginimu koeficientu to má daleko.

V71l15a31d48i81m89í33r 50Š54ť55a76s91t68n36ý
Není vše tak, jak se na první pohled tváří a prezentuje:
M76i82r98e78k 63M32a98t93y57á17š
To je takový nesmysl, že tomu snad ani nemůžete věřit.
"Vynaložená energie se totiž netýká jen pohonu auta, ale i výrobních procesů, dodávek pohonných hmot či následné recyklace baterií. To vše má na bilanci CO2 a šetrnost k životnímu prostředí významnou roli."
A - ukažte mi tabulky - ať víme z čeho čerpali
B - "Poslední číslo z oficiálního měření se datuje do roku 2013 a činí 23 procent." (- z tohoto roku je to poslední číslo - které udává podíl energie vyrobené z obnovitelných zdrojů)
Nejnovější studie
, která pracuje z 6 let (ŠEST LET) - starými čísly.
To snad ani vy pane Šťastný nemůžete myslet vážně.
Dělají si z nás srandu
Jako apríl je to ale dobrý. Miluji takové zprávy
Musím odjet, ale až se vrátím, pohledám kolik je ten podíl z minulého roku - a schválně si tipněte s kolika procentní chybou počítají 10%, 20, 30 - nebo snad 110%? - u takových studií je to klidně možné.

L51e53o86n17t83ý48n71a 14C13h86v65á22t63a44l44o86v61á
Dotace jsou jednoznačně peklo! Dotace navíc dokazuje, že jde o slepou větev, pokud by tomu tak nebylo, nebyly by potřeba dotace a nebylo by potřeba to výrobcům nařizovat.
M50a79r33c96e34l 24P18a50v31l72í31k
a milá leontýnka, viete ako zadotujú výrobcovia svoje výrobky? taký daimler dotoval na slovensku smartov ED tromi tisíckami EUR a to štátnu dotáciu nepočítam. F500e dotovali rovnako (mesačný lízink na dva roky á90USD mesačne), ecitygou bude rovnako ťažko dotované priamo výrobcom. pri ohlásenej cene a dotácii štátu bude to autíčko za cca dvanásť tisíc EUR.
P48e56t58r 72D20r72a40p40a46l
vytáhnete dotaci pro podnikatele a ještě bez DPH...to je jako když mobilní operátoři tvrdí, že jsou levní, protože někde na ministerstvu nabízejí tarif za 50 korun na měsíc

V44l44a29d45i46m53í76r 83Š53ť28a71s98t43n27ý
A nad tím jásáte? Další dotační titul na něco, co se bez těch dotací neudrží na trhu a okrade všechny ostatní, kteří jej nevyužijí? Takže já říkám peklo a to si myslím, že skutečné peklo je proti dotačnímu šílenství a imbecilnímu dotování všeho možného, rajská zahrada s jasně danými pravidly, které se navíc týkají pouze těch, kterých se týká to peklo a ti ostatní mohou klidně žít.
M97i82r63e39k 16M49a52t70y13á55š
S tím bych asi mohl i souhlasit. Je pro mne ale příjemnější, když dostanou dotace na "nízkouhlíkové technologie" elektromobily a ne auta na CNG.
P24e14t47r 63A89g28u36l53á10r
S tšmi dotacemi jste dost vedle. Za prvé se dnes nedá koupit auto s dojezdem alespoň 200km za 450.000. Ceny se pohybují okolo 800.000. Za druhé - malý podnik ani zdaleka neznamená OSVČ. Znamená to nejméně 10 zaměstnanců nebo obrat nejméně 10mil Kč ročně. I když se na eloektromobil docela těším, tak mi řekněte, proč bych si měl dnes žádat o dotaci na emobil, který koupím za dvojnásobnou cenu než jiný vůz se spalovacím motorem podobných parametrů?
M19i12r85e14k 36M22a35t66y95á56š
Ecitygo - 420.000,- Kč baterka 37.7 kWh (viz Hybrid.cz)
Podle zkušeností, co mám najeto s VW e-up!em - tak využitelná kapacita baterie bude tak 33 kWh.
Průměrnou spotřebu mám tak 13 kWh na 100/km.
A nyní počítejte:
33 Wh / 0,13 W/km =
Mě to bude stačit - bohatě
S86t28a73n43d35a 89N16o13v10á20k
.....Nechci Vám kazit při pondělku náladu, ale dneska mi vlítla na Idnesu raklama Audi na elektroauto. Jen jsem si přečetl......za 20 min. nabité na dojezd 200m km ....proudem 150 kW! Kabel jak ruka, .....představte si, že to zapojí jen půl milionu lidí, Prunéřov vyhoří.
Nemluvě o tom.....budu nabíjet v uzavřené garáži, někdo škrtne v okolí sirkou a barák, ev. podzemní garáž letí i s ostatními auty do povětří. Vím o čem mluvím. Nabíjel jsem baterku pro diesla, venku, škrtnul jsem neopatrně + -, rána jak z děla, barák se zatřásl, baterka se roztrhla, instinktivně jsem zavřel oči, obličej v krvi. Víčko oka rozseklé, naštěstí.
Myslíte, že se to nemůže stát, jak je to zajištěné? Pamatuji si, že když jsem jezdil na PB, tak byl zákaz vjezdu do společných garáží!
M14i30r91e72k 25M89a31t48y39á29š
Nemluvě ... Sdílím Vaše obavy.
Když jsem předělával baterky v elektroautě /Golf CS-MK3/ - smekl se mi při utahování pákový klíč (13/17) a spadl mezi baterky. Po malém ohňostroji jsem vytáhl už pouze sedmnáctku :-))
Naštěstí dnes je design baterií dělaný s větším ohledem na bezpečnost.
Ale co se týče požáru aut, tak mi shořela Alfa 156 2,5 6v BUSSO – co byla předělána na LPG. Nešlo o havárii – začala hořet za jízdy. Od té doby mám k této problematice velký respekt. Sám nevím, jestli – kdyby na to došlo – chci sedět po bouračce v hořícím elektromobilu, nebo ve spalováku? Viz. ty hořící tanky v pátek na pražském okruhu.
A co se týče Audi e-trol – tak až ho uvidíte – pojede v tom někdo, kdo ekologii vůbec nerozumí. Zatím jsem neměl možnost ho vyzkoušet, ale co jsem slyšel a četl, tak spotřeba je šílená.
Zde se nejedná o EKOlogii, ale o EGOlogii.
A Plunéřov - ten bude v Pohodě.
- Počet článků 94
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1171x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz