Diskuse
Další elektrická vojetina
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J67a33r33o35m50í50r 18V15e85g16r
Osobně mám mezi svými vozidly Peugeot 106, který má najeto 200000 km. Baterie LiFePo a prakticky nepoznám, že by byl snížený dojezd vlivem opotřebení baterií. Kapacitu jsem po dvou haváriích snížil na polovinu a stále jsem schopen ujet 250 km.
Nejnovější vozidlo mé sbírky, tříletá TESLA model S má najeto 286000km, kapacita (LiOn) klesla o cca 10%, ale stále jsem schopen ujet více jak 500 km.Zbývá ještě 5 let plné záruky na pohon a baterie a vím, že ten předpokládaný milion km asi neujedu.

Z56d22e52n11ě34k 83M27a39t15u27š54k27a
Udivuje mě, že i při současné úrovni technologického vývoje máme baterie, které se nabíjejí v řádu hodin a jejich výdrž je slušně řečeno úsměvná. Až budou dobíjecí stanice opravdu na každém rohu, dobíjení baterií potrvá několik minut a cena elektromobilů bude poloviční, pak můžeme mluvit o pokroku, který má nějaký smysl. Do té doby zůstanou elektromobily předraženým špásem pro hrstku eko-fanatiků.

Z72d86e34n67ě88k 86M95a90t65u57š24k32a
benzinové, či naftové ojetiny se po 3-5 letech prodávají s průměrným nájezdem více než 100 000 km, stejně staré elektro ojetiny s nájezdem 8000 - 50 000 km.
Nikdo mi zatím nedokázal tento rozpor vysvětlit.
M97i25r83e64k 17M24a21t43y76á46š
Dobrý den pane Matuško, víte, jak by bylo skvělé, kdy by se ten poměr obrátil? Ojeté spalováky by se po 3-5 letech prodávaly s průměrným nájezdem 8 000 - 50 000 km a stejně staré elektro ojetiny s nájezdem více než 100 000 km. To by se nám panečku skvěle dýchalo.
P77a85v15e38l 61H87e70k
A kolik ta ojetina ještě ujede na stávající baterku po tom nájezdu 120 000 km?
M93i53r50e60k 46M11a81t60y30á18š
Jak která. Záleží na kapacitě a technologii. Kolegova Tesla S90 má po ujetí 120 000 km snížen dojezd o cca. 1 – 2% - takže to nepoznáte.
Bavil jsem se tuto sobotu s kamarádem, co má BMW i3r. Má najeto přes 150 000 km (za tři roky) a nemá dojem, že by se mu snížila kapacita baterie. Abych to řekl jeho slovy „Nesleduji to, protože mne to nezajímá. Dojedu vždy a to mi stačí.“ Na e-up!u co nyní používám je nyní natočeno 50 000 km a zdá se mi, že na jedno nabití dojedu víc, než před rokem – tak nevím, proč se ti co jezdí spalováky tolik bojí o blaho řidičů elektromobilů.
Ale abych nezůstal pouze u dojmů, příští měsíc provedu podrobné meziroční srovnání dojezdu e-up!u. Pak uvidíme, jak ty trakční baterie stárnou.
- Počet článků 94
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1171x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz