Děkujeme za pochopení.
Jarcho
Nejde o ambiciozní rodiče.
Jde o pečlivé rodiče, kteří chtějí ochránit své děti před stykem s hrubiány a nevychovanci.
K tomuto článku se patří připojit tento článek: http://matejka.blog.idnes.cz/c/175783/Rasova-segregace-na-ceskych-skolach.html#t2 a hned je všechno jasnější.
culka
Zatím
to pro nás není urgentní, ale počítám, že na druhém stupni převáží nemotivovanost ostatních žáků veškeré výhody sociálního kontaktu a asi dítě zkusíme umístit v jiné škole. Pro mě osobně ale sociální dovednosti znamenají hodně, protože jsem je sama dlouho postrádala a vycházet s lidmi, kteří "nebyli stejné krve", jsem se učila až s nástupem do práce. Právě proto, že na základní škole se mi dostalo individuální péče jednotlivých učitelů a na gymnáziu jsem nezvládala trauma ze stěhování.
[eT]
Pane autore,
znáte někoho, kdo má doma nadprůměrné dítě?
Rušení víceletých gymnázií bude znamenat jen jedno - ještě horší výsledky ve školách. Opravdu se chceme přizpůsobit těm nejhorším a na nejlepší kašlat? 2/3 populace bakalářů - a přitom neumí ani to co za komunistů na střední (aniž bych tvrdil, že systém či komunisti byl dobrý či špatný). Prostě měl lepší výsledky.
Mimochodem jedno takovéto nadané dítě mám (nyní už má za sebou mat-fis.) - myslíte že třeba druhá třída dá něco klukovi, který v době kdy se ostatní učí číst, psát a počítat to samé umí už přes čtyři roky a má adekvátní náskok? A protože ho učení baví, svůj náskok stále zvyšuje? Nebo že on dá něco třídě? Jak mu pomůže, když ho učitel pochválí jak je chytrý a přes prázdniny, když se chce učit, tžak ať si opakuje látku ročníku? Třeba té druhé třídy zatímco on už je na úrovni nejméně sedmé, osmé?
certik_bertik
povídáte
nesmysly, není to úpadek, jenom nedostatek drilu a disciplíny
strizlivec
úpadek
Problémem školství je mimo jiné, že učitelé nejsou lépe placeni za lepší výsledky svých žáků bez ohledu na jejich nadání.. To znamená že se nemusí snažit a svoje peníze dostanou stejně... Jako v každém jiném pracovním oboru jisté peníze bez ohledu na výsledek = úpadek.
Tobinka
A bude hůř
Asi nikdo nechce, aby jeho potomek seděl v lavicích s nemotivovanými hlupáky, které studium nezajímá...
waritko
Víceleté gymnázia
Popravdě, měl jsem možnost vystudovat víceleté gymnázium (tedy, abych byl přesný, tak jeho první polovinu, poslední čtyři ročníky jsem přestoupil na matematický obor) a rozhodně se musím postavit za jejich přínos.
Nejde ani tak o to, že bych se zde znalostně naučil přehnaně víc než na základní škole, hlavní přínos ale tkvěl hlavně v samotném přístupu k výuce.
Na víceletém gymnáziu se možná nevyskytují samí geniální žáci, ale na druhou stranu je většina z nich inteligenčně lehce nad průměrem. Což zase ovlivní chování žáků na hodinách, vyučující jsou méně stresovaní a to se pozitivně vrací zpět v kvalitě výuky. Taková je alespoň moje zkušenost.
skokánek
Naše školství
dokáže zařadit do vzdělávacího systému děti s IQ 30,ale s mimořádně nadanými dětmi si neví rady,pro ně byla šancí víceletá gymnázia,ta se zruší a oni budou do deváté třídy sedět mezi dětma,které neumí ani malou násobilku