Diskuse
Jede, jede mašinka...
Děkujeme za pochopení.
petrph
jak se říkává
Mladej může,starej musí. Jde jen a jen o to,že stát garantuje veřejnou dopravu. Tudíž, na každé trati, která je potřeba, se určí jeden dopravce, se kterým stát uzavře smlouvu,že tu trasou jezdit musí Pokud vydělává, je to v poho, pokud prodělává, stát mu doplatí ztráty. (Asi by si měl stát ohlídat zda to provozuje efektivně a né mu dosazovat ombudsmana za čtvrt mega měsíčně,ale to je jiná věc). Jinej dopravce tam taky klidně může jezdit- a je jedno za kolik. Každopádně, když to pro něj nebude výdělečné, tak odejde z trhu . Ten první odejít nemůže, i kdyby nevydělal ani halíř (stát mu přece hradí jenom ztráty),protože podepsal se státem smlouvu.
A nedá se tvrdit, že by to nemělo platit pro jakési lukrativní trasy.Existuje spousta dříve lukrativních objektů, o které se kdysi soutěžilo,soudilo a přetahovalo pár subjektů až jsou ty objekty dnes zdevastované jak fyzicky, tak i právně, že o ně nikdo nestojí.Kdyby se takhle povedlo zlikvidovat páteřní trasu Praha-Ostrava,tak..
jeste asocialnejsi grupa
eehm ...
a nenapadlo vas uz nekdy, ze o vsechny koleje se stara nikoliv cd, ale szdc, ktera si nasledne za vyuzivani tech trati ODE VSECH prepravcu necha zaplatit ?
Petr ze Zlína
Re: eehm ...
To je sice pravda, ale jedná se rovněž o státní firmu.
jirka180
Trochu mimo, ne ?
Vážený pane, asi příliš cestujete, takže Vám uniká hodně z toho, co se u nás na železnici děje. Asi nevíte, že ČD neopravují tratě, to zařizuje SŽDC, ale pouze provozují vlaky. Asi Vám není známo, že lidí z provozu neustále ubývá, ale GŘ v Praze roste. Možná nevíte, že nebýt soukromých firem a sdružení, dávno by neexistovaly například JHMD, Zubrnická muzeální, Kolešovka, Doupovka, Mladějovka a.t.d.
Jaké praktiky boje používají státní akciovky jste nejspíš taky neslyšel. Jeden příklad za všechny - když JHMD chtěla provozovat v letním období tzv. Švestkovou dráhu z Lovosic do Mostu, SŽDC jim rozebrala část kolejí.
Snaha SŽDC a ČD je zlikvidovat všechny regionální tratě a provozovat pouze několik páteřních ziskových. Naštěstí nový ministr dopravy zastavil rušení vybraných tratí a dá jim šancí tím, že je nabídne k odprodeji.
Myslím, že Vámi zatracovaný pan Jančura má jednu nenahraditelnou funkci - funguje na státní monopol jako bubák, kterého se bojí a jsou tedy poněkud opatrnější.