Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

petrph

6. 10. 2011 8:09
jak se říkává

Mladej může,starej musí. Jde jen a jen o to,že stát garantuje veřejnou dopravu. Tudíž, na každé trati, která je potřeba, se určí jeden dopravce, se  kterým stát uzavře smlouvu,že tu trasou jezdit musí  Pokud vydělává, je to v poho, pokud prodělává, stát mu doplatí ztráty. (Asi by si měl stát ohlídat zda to provozuje efektivně a né mu dosazovat ombudsmana za čtvrt mega měsíčně,ale to je jiná věc).  Jinej dopravce tam taky klidně může jezdit- a je jedno za kolik. Každopádně, když to pro něj nebude výdělečné, tak odejde z trhu . Ten první odejít nemůže, i kdyby nevydělal ani halíř (stát mu přece hradí jenom ztráty),protože podepsal se státem smlouvu.

A nedá se tvrdit, že by to nemělo platit pro jakési lukrativní trasy.Existuje spousta dříve lukrativních objektů, o které se kdysi soutěžilo,soudilo a přetahovalo pár subjektů až jsou ty objekty  dnes zdevastované jak fyzicky, tak i právně, že o ně nikdo nestojí.Kdyby se takhle povedlo zlikvidovat páteřní trasu Praha-Ostrava,tak..

0 0
možnosti
JP

jeste asocialnejsi grupa

6. 10. 2011 7:38
eehm ...

a nenapadlo vas uz nekdy, ze o vsechny koleje se stara nikoliv cd, ale szdc, ktera si nasledne za vyuzivani tech trati ODE VSECH prepravcu necha zaplatit ?

0 0
možnosti
PZZ

Petr ze Zlína

6. 10. 2011 7:50
Re: eehm ...

To je sice pravda, ale jedná se rovněž o státní firmu.

0 0
možnosti
JH

jirka180

6. 10. 2011 7:21
Trochu mimo, ne ?

Vážený pane, asi příliš cestujete, takže Vám uniká hodně z toho, co se u nás na železnici děje. Asi nevíte, že ČD neopravují tratě, to zařizuje SŽDC, ale pouze provozují vlaky. Asi Vám není známo, že lidí z provozu neustále ubývá, ale GŘ v Praze roste. Možná nevíte, že nebýt soukromých firem a sdružení, dávno by neexistovaly například JHMD, Zubrnická muzeální, Kolešovka, Doupovka, Mladějovka a.t.d.

Jaké praktiky boje používají státní akciovky jste nejspíš taky neslyšel. Jeden příklad za všechny - když JHMD chtěla provozovat v letním období tzv. Švestkovou dráhu z Lovosic do Mostu, SŽDC jim rozebrala část kolejí.

Snaha SŽDC a ČD je zlikvidovat všechny regionální tratě a provozovat pouze několik páteřních ziskových. Naštěstí nový ministr dopravy zastavil rušení vybraných tratí a dá jim šancí tím, že je nabídne k odprodeji.

Myslím, že Vámi zatracovaný pan Jančura má jednu nenahraditelnou funkci - funguje na státní monopol jako bubák, kterého se bojí a jsou tedy poněkud opatrnější.

0 0
možnosti
  • Počet článků 278
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1296x
Žije na periferii ČR

Seznam rubrik