Typická maloměstská ulice: silnice, kde se 2 auta nevyhnou a vedlle dvojice kolejí (vlaky se vyhýbají bez problémů). Železnicí se přepravuje cca 80% obyv., na delší cesty i více! Zeleznice je soukromá a vlastní ji 2 subjekty.
mv
Na koleje se vměstná všech 5 tříd: lokálka stojící v každé stanici s možností přestupu na cca každé páté stanici do spěšného vlaku, expres ... až po super expres jenž staví pouze na konečné / na obr. čekající lokálka, expres projede, spěšný zastaví
mv
Každá linka, každá třída má svůj typický nátěr. Zajímavost: nikde jsem neviděl posprejované vagóny, ani poškrábaná okna!
Vlaky se liší stářím, designem, nátěrem, komfortem - však jedno mají stejné, zpoždění u 10% spojů. Že je to moc?Jak se to vezme, za zpožděný vlak se považuje příjezd po jedné minutě, v Itálii prý po 15. U nás?
První vagon soupravy Shinkansen A700 v muzeu železnice v Kjótu. Odpověď na kvíz: jedná se o pojistky - aretaci opěradla. Po uvolnění lze překlopít opěradlo, sedadlo je tak vždy po směru jízdy! sedadlo
mv
Muzeum je rozsáhlé: průřez historií i reálnými vozidly, statické exponáty, venkovní projížďky, filmy, modely, trenažéry - bolí nohy i záda, takže ani nevím, co je to za mašinu ... podle vnějších znaků (komín a kola) soudím, že jde o parní lokomotivu, 18.
mv