Tramvajový starověk: dvounápravová dřevěná skříň. Linka číslo 91 provozovaná jako nostalgická (řídící vůz + vlečňák).
mv
Novověk, licenční americká PCC konstrukce (plechová skříň a 2 dvojice náprav): T1 tzv. "žehlička" výráběna v ČKD, závod Tatra na Smíchově.
mv
Nástupce - T2. Poznáte ji snadno, měla zamračené čelo a pozdější vozy již dva přední světlomety.
mv
A je tady! Nejrozšířenější tramvaj světa! Model T3 - vyrobeno přes 13 000 vozidel!
mv
95% linek bylo v Praze obsluhováno dvouvozovými soupravami. Vůz snímku už s přestavěným informačním čelem
mv
Servisní vůz - se zabudovanou radlicí před přední nápravou.
mv
Nákladní vůz - s amputovanou zadní částí (od oken výše.
mv
Cvičná jízda - tedy "tramvajškola".
mv
A ještě jednou cvičný vůz. Na točně v kobylisích chutná cigareta žáku i učiteli.
mv
Jeden z prvních pokusů o nízkopodlažní přístup vložením středního, sníženého dílu. Vůz snadno rozpoznatelný atypickým nátěrem.
mv
Tak z této fotky poznáme tak akorát kulový :-(
mv
6. generace (T4 je zúžená T3 a T5 prototyp) T6A5 se vyrábí v novém závodě ve Zličíně. Na Smíchov už chodíme jen nakupovat, jíst a do kina.
mv
Dvoukloubová KT8D5 existuje v jedno i dvousměrném provedení. Celkem vyrobeno 199 kusů.
mv
Zřejmě 7. generace - Škoda 14T s rozporuplným designem od Porsche je vyráběna v Plzni. Zličínský závod byl v únoru 2010 rozprodán v aukci.
mv
2x 14T, vpravo v reklamním nátěru, tramvaj je 4kloubová, nízkopodlažní jsou sudé díly. DPP provozuje 60 resp. 59 souprav.
mv
Ptačí pohled prozrazuje, že mnoho technologie si Porsche vozí na střeše.
mv
8. generace - dvoukloubová Škoda 15T ForCity Alfa na točně v Kobylisích.
mv
Zadní čelo mate tělem, jedná se o jednosměrný vůz. Dvousměrné jezdí v Bratislavě pod názvem Škoda 30T ForCity Plus.
mv
Setkání generací: T3 + T6A5 na točně v Radlicích.
mv
Setkání generací: Tatrovka T6A5 (1995 - 97) + Porsche 13T (2005 - 08) + Škoda 15T ForCity Alfa (od 2009 do 2015).
mv
Bonus 1: Mnichov - tramvaj NGT8 od kanadského výrobce Bombardier.
mv
Bonus 2: Berlín - v centru, pod televizní věží se míjí verze T6A2 (proti tuzemské verzi zúžený profil).
mv
Bonus 3: Dublin - úvraťová konečná zelené linky (z roku 2004) na St. Stephens Green. Tramvaje Citadis vyrábí výrobce pendolín fa Alstom.
mv
Bonus 4: Istanbul - moderní souprava Flexity Swift od Bombardieru projíždí centrem.
mv