Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

weneto

25. 5. 2008 15:58
tématu Kosovo se dost bloggerů

Kteří jinak komentují každé Paroubkovo nebo Topolánkovo ukýchnutí raději vyhnulo - takže v tomto máte, alespoň bod. Jinak samozřejmě tvrdíte věci, které se dají nazvat přinejmenším přeháněním - Albánci v Kosovu, kteří podle Vás trpěli po desetiletí  - tak ve vlastních školách s vlastním jazykem a na své Albánské sousedy do Albánie se dívali jako západní Němci na Východní. Řešit Balkán tím že jedné straně pomůžete za cenu totálního zdeptání té druhé - je pitomost navíc generacemi vyzkoušená. Jsem opravdu zvědav jakými argumenty se bude nyní bránit samastatnosti či připojení Srbů v Bosně - jsem opravdu rád že na rozdíl od análního alpinisty Vondry a Rakousko-uherského nostalgisty Schwarcenberka to chápe alespoň prezident Klaus

0 0
možnosti

lunak

25. 5. 2008 17:35
Re: tématu Kosovo se dost bloggerů

Přišel jste diskuze poslední a ta se odvíjí  ina dlaším blogu o Kosovu. Takže pro upřesnění: máte pravdu, že v dobách titovské Jugoslávie a Envera Hodži v Albánii, byli ti kosovští Albánci ti bohatší. Má poznámka o občanech druhé kategorie se týkala zejména období po roce 1918 - masové Srbské přistěhovalectví do Kosova - a po smrti Tita, cca od roku 1982. V případě Balkánu se navíc hledá spravedlnost jen těžko. V případě Kosova jdou  historické reminiscence stranou, protože ten první, kdo začal se systematickým vyháněním obyvatel z jejich domovů a vraždami byli jednoznačně Srbové. Albáncům se dostalo satisfakce až s příchodem KFOR. Takže se dnešnímu vývoji ani nedivím. Klaus jen postupně ztrácí soudnost.

0 0
možnosti

j@ck

25. 5. 2008 15:45
-

stoji tenhle bezcharakterni narcistickej starec vubec za to, aby se o nem tolik psalo?

0 0
možnosti

lunak

25. 5. 2008 17:24
Re: -

Bohužel...

0 0
možnosti

hříšník

25. 5. 2008 13:36
Ach ta média

Necháváme si platit za to co děláme. A pokud nás někdo obviní, tak se obhajujeme, že děláme jen svou práci. Jistě ať děláme co děláme tak tím jen ukazujeme čeho, že jsme schopni. Pokud konáme v souladu s svým svědomím  nemůžeme nikde dlouho obstát. Proto musíme  ukazovat na to, že jsme jiní. Nejde nám o posdtatu věci, ale  o to, abychom na tom byli lépe než ti druzí. Pak je jedno  jestli více či méně lžeme. Vždyť  neneseme svou vlastní kůži na trh. Kéž bychom se naučili zaházet s druhými tak jak chceme jednat sami se sebou. Neubylo by nás? Naopak, jen bychom získali.V

0 0
možnosti

tromi

25. 5. 2008 13:20
albánci nepřežívali "ve vlastní" zemi

ale v zemi, do které se nátáhli jako náplavy a která je přijala a kde se přemnožili a posléze ji ukradli:-©

0 0
možnosti

lunak

25. 5. 2008 13:49
Re: albánci nepřežívali "ve vlastní" zemi

Vaše znalosti historie  jsou oprtavdu "obdivuhodné". Albánci, respektive jejich předkové obývali tuto oblast světa v dobách, kdy se ještě Slované proháněli  někde ve stepích poblíž Uralu. Ve středověku bojovali na Kosovském poli spolu s tehdejšími Srby proti Turkům,  na rozdíl od nich, ale svoji zemi neopustili a raději přijali víru dobyvatelů. "Náplavami"  byli  naopak po Balkánských válkách 1912 Srbové, kteří si vzpoměli na bývalou domovinu a začali Kosovo znovu  osídlovat.

0 0
možnosti

nepolitik

25. 5. 2008 11:04
Autor si našel opět vhodnou příležitost,

jak si kopnout do Klause. Nic víc za tím nehledejte vážení diskutující. Autorovi dávám: Rv(Y)Rv;-ORv;-ORv;-ORv

0 0
možnosti

lunak

25. 5. 2008 11:45
Re: Autor si našel opět vhodnou příležitost,

"Kopat" do  Klause - nebo do  kohokoli se se prostě musí, když k tomu dotyčný zavdá příčinu. Nemám z toho žádnou radost - jde o  prezidenta mé země - ale tu příčinu zavdává čím dále častěji. Asi by jste byl raději, kdybych měl  na tapetě třeba Paroubka. Na rozdíl od  mnoha dalších blogerů ale mám zato, že ten už ani za tu kritiku nestojí.  Ostatně, člověk-politik žije jen tehdy, když se o něm mluví...

0 0
možnosti

Baxter

25. 5. 2008 10:32
Kosovo

Autora článku bych trochu opravil. Od 50. let 20. století si autonomní oblast Kosovo užívala v rámci republiky Srbské takévé míry autonomie, o které se běžným menšínám ani nesnilo. Měli vlastní univerzitu, školy veškeré instituce. Od 70. let byly v rámci Kosova naopak Srbové občané druhé kategorie, kteří se srbsky nedomluvili ani na uřadech. Tato skutečnost, vedle jiných (albánská natalita, násilnosti apod.) způsobila jejich masový exodus, který vyústil v demografickou přeměnu a dnešní problémy.

0 0
možnosti

lunak

25. 5. 2008 11:37
Re: Kosovo

Máte pravdu, že za Tita se dostalo kosovským Albáncům značné autnomie. I když ne takové jako měli Chorvaté nebo Slovinci. Po smrti Tita se ale všechno obrátilo, včetně zavření univerzity a dalších známých událostí. Ta připomínka o občanech druhého řádu se týkala hlavně období po roce 1918...

0 0
možnosti

originalni_demokrat

25. 5. 2008 10:23
Jo hezký

až na to že Slovensko a Kosovo je trochu rozdíl ne? Slováci neměli svůj stát, Albánci už dávno mají. To je jako kdyby v kraji Vysočina žili nějací Turci ve většině a vyhlásili samostatný stát: Turecká vysočina. A Slováci chtěli celou dobu ČS. státu nezávislost, tak ji dostali, maj právo na svůj stát. A v Kosovu nebyli utlačováni, to je jen propaganda. Zas islamisté něčeho dosáhli. Takže nevim co tady kydáte...

0 0
možnosti

rezjir

25. 5. 2008 10:10
Všechno bych chápal

ale nechápu, proč hovoříte o krokodýlích slzách. Proč si myslíte, že Klausovy emoce jsou jenom hrané?

0 0
možnosti
  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2058x
Za bolševiků vězeň. Dnes důchodce. Několik let "po sametu" jsem pracoval jako redaktor. Stavím a repasuji také počítače.
Nikdy se nesmířím s různými kšeftaři v politice, a tak často pluji proti proudu.
Demokratická společnost nemůže být organizovaná shora, ale přesně opačně. Příkladem je Švýcarsko.

Seznam rubrik