- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Cekáníwww.srandicky.cz
Nicméně jsem přesvědčen, že vzájemný vztah pacient vs. lékař by měl být vyvážený a rovnocenný. Pokud si tedy odborný lékař cení svého času na nějakou konkrétní sumu a vyžaduje od pacientů za zpoždění její proplacení, měl by nabídnout i opačnou možnost, za čekání v čekárně nad rámec rozumné rezervy.
Vždyť každý z pacientů je také podnikatel, podniká se svým časem, když sedí v čekárně, není tam kde by měl být. I čas pacientů má svou cenu. Jenže takto je to uvšech jednostranných aktů, chrání vždy jen zájmy jedné strany a tu druhou pomíjí, či přímo diskriminují.
Chápu důvody, které k takovému kroku lékaře vedou, právě ze zpoždění vzniklého pozdními příchody na objednané zákroky vzniká ten čas, který v čekárně strávíme my, včas přišedší. Nebo v to alespoň doufám, byť někteří mí přátelé to zpoždění přičítají spíš přestávkám na kávu a poklábosení se sestrou, nebo se známým pacientem. To však nemohu potvrdit ani vyvrátit, tak raději věřím v tu variantu pozitivní, koneckonců zas tak často k lékaři nechodím, nemám tedy srovnání.
V reakci na článek Za zpoždění zaplatí pacienti u některých lékařů pokuty tedy říkám:
"ano souhlasím, ale chci stejnou sumu za zbytečné čekání v čekárně při mém včasném příchodu na objednaný čas. To považuji za spravedlivé a vyvážené. Já pán, ty pán, ty jsi odborník na tělo já zas na něco jiného, jak my k vy, tak vy k my, a basta :o)."
Další články autora |