- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a krutá pravda. Novináři u nás dostali svobodu slova a za těch dvacet let z ní udělali sprosté slovo.
Naprostá většina dnešních novináři jsou nevzdělaní lidé, kteří nejsou schopni psát o složitějších věcech.
Navíc jde vesměs o mravně pokleslé lidi, kterým dělá rozkoš působit jiným lidem potíže.
A pro peníze jsou schopni všeho, čeho jsou vůbec schopni.
Svatá pravda. Ještě v roce 2003 byly v novinách i na Internetu kvalitní články a k nim kvalitní příspěvky v diskusích. Já jsem měla jistotu, že novináři a diskutjuící jsou inteligentní nebo alespoň normální lidé, kteří to mají v hlavě srovnané. I v Blesku pracovali na novinářských postech lidé, kteří měli alespoň maturitu na SŠ nikoli SOU.
Bum přišel rok 2005 a novinářská obec se výrazně omladila. Vznikly různé Pikanty, Supry a Paparazzi, kam začali do rubriky celebrity psát lidé nejen bez vzdělání, ale i bez zábran. Začaly se vyskytovat příspěvky typu kolik musím vychodit tříd, abych mohl pracovat ve vaší redakci? Na pisálka do rubriky showbusiness najednou stačilo být ochoten pracovat, o vzdělání ani ťuk. A do jiných rubrik stačí na redaktora už jen SŠ nebo i SOU s praxí. Tristní.
Kdo umožnil, aby se například do rubriky showbusiness dostaly tyto pavlačové nevzdělané drbny? Kde se to sakra zvrtlo?
že všechno je podřízeno většinovému divákovi a čtenáři,takže i televizní noviny připomínají spíše pavlač drben,než zprávy ze světa.
To s tím většinovým divákem máte stejné jako s volbami.
Dělají se dlalekosáhlé závěry o tom jak politicky myslí český volič a přitom mají vzorek jen 1/4 politicky angažovaných jedinců. 3/4 lidí si myslí úplně něco jiného.
Naprostý souhlas,ale nedivme se,vše je podřízeno zisku.A tomu nahrávají imédia,která ovlivňují myšlení části národa,který tyto laciné a bulvární informace papouškuje.A proto je stav společnosti takový,jaký je.Řekl bych to takto,většina novinářů slouží svému chlebodárci a píší o tom ,co je po nich požadováno.
A bulvár se o pozitivní zprávy nezajímá. Asi bych nedokázal jmenovat noviny o kterých si myslím, že jsou seriózní. Je to špatně, ale co se s tím dá dělat?
že dělají novináři svou práci. Čím větší senzace, tím více prodejné. A o to v dnešní době bohužel pouze jde.
Jinak Vám musí trochu oponovat, protože co mám vnoučata tak vím, že kdo chce si tuto akci najde. Vždycky jenom koukám, co je všude dětí. A to je moc dobře.
Ano, spousta lidí si tuhle akci najde, protože si to mezi sebou řeknou, případně někde zahlédnou plakátek. O to víc je s podivem, že když si akci najde 200.000 lidí, nenajde ji žádný novinář z velkých médií. Ani veřejnoprávní ČT, kterou si platíme, aby informovala i o nekomerčních či menšinových aktivitách, nebyla schopna uvést ani malý štěk v některém ze svých zpravodajských bloků.
Inu, jak vidíte, novinářská škola a dlouholetá praxe i v tkzv. prestižních sdělovacích prostředcích není v žádném případě zárukou kvalitních a objektivních informací. S tím se smiřte, nevěřte všemu a nedělejte žádné závěry z toho co čtete, nebo slyšíte v rádiu, či TV. Skutečnost bývá často jiná.