- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč se vlastně má mýto platit. Pokud je to poplatek za rychlou kvalitní dálnici,kterou se profrčí rychle a v pohodě celá republika,snad takový nadstandard dá zdůvodnit, právě na rozdílel od nekvalitních okresek. Kteréžto si ti řidiči už stejně několikrát v různých daních zaplatil.Když sjede z dálnice, tak už není za co platiti.
Dokonce mě napadla, dosti šílená myšlenka, že by si třeba zahraniční dopravce mohl říct "OK, když tedy platím na území ČR mýtné, tak má taky nárok na kvalitní službu, kvalitní dálnici bez překážek, rychle projetí. Pokud toto není dodrženo, tak bych taky mohl žádat slušnou náhradu škody v arbitráži....
Mýto je daň. Stejně jako daň z "vlastnění" psa. Státu (a městům) jde pouze o to, jak co nejelegantněji vytáhnout z lidí prachy. Je to totéž jako když přijedu autem někam do podhradí, kde zaplatím 40 Kč za parkování. (Udusaná hlína a za vozidlo majitel "parkoviště" neručí). O toaletách a podobných vymoženostech si člověk může leda nechat zdát. Já bych jezdil vlakem. Jenže to už jde dneska ledatak na Karlštejn který má tu kliku, že leží na hlavní trati do Berouna.
Zavedou se mýta a mostné a města se obalí hradbami...
tranzituje,nemá potřebu cokoliv objíždět,ztráta času a spotřeba nafty nevyrovná úsporu za mýto.Jsem přesvědčená,že 98% kamionu na silnicích bez mýta je tam zcela oprávněně.Je potřeba si uvědomit,že je mnoho vesnic,které s nadšením prodaly pozemky na logistickou výstavbu a nějak jim nedošlo,že materiál na výrobu a hotové výrobky se musí z té továrny nebo skladu prostě odvést,stejně tak ve velkých městech stojí továrny a sklady nelogicky poblíž centra.Jen si nemyslete,že je nějaká psina motat se se 40 tunovým autem po silnicích kde nevíte kdy se urve krajnice
Já měl za to, že ty silnice jsou většinou krajské. Nešlo by nich provoz kamionů omezit? Dát výjimku pouze těm, kteří do těch míst doopravdy potřebují a ostatním to jednoduše zakázat?