- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Urychlená příprava tendrů na prodej tratí tak působila spíše jako PR akce, která měla navodit vizi, že je zde snaha lokálky zachránit. Zachráncem mají být jacísi blíže nespecifikovaní soukromí investoři. Pravdou je, že neznám osobně příliš mnoho lidí, vlastně žádné, kteří by si koupili kilometr tratě například za 1,5 milionu korun a následně by na ní provozovali ztrátovou dopravu. Z tohoto mého, nereprezentativního průzkumu soudím, že okruh zájemců o reálné provozování nebude velký, spíše se bude limitně blížit nule. Jinou variantou by však mohli býti investoři – zlatokopové. Ti by mohli koleje například vytrhat, zpeněžit a následně zkrachovat. Likvidace pražců a staveb by tak zůstala opět na veřejných rozpočtech. Návrh na prodej tratí tak lze interpretovat i jako zastírací manévr, který mířil k faktickému zrušení těchto železnic.
Pravdou je, že v tomto případě se skutečně jednalo o tratě dlouhodobě nevyužívané, jejichž potenciál tkví ve svozu dřeva či letních turistických jízdách. Paradoxní však je, že zcela chybí podrobná analýza, kolik stojí údržba těchto konkrétních tratí. Právě vysoké náklady na údržbu byly přitom dalším argumentem pro jejich prodej. Obava, že za neefektivní může být označena prakticky libovolná regionální železnice, tím jen nabrala na síle. A těmto snahám je potřeba zabránit, protože to by v konečném důsledku znamenalo výrazné omezení veřejné dopravy na mnoha místech republiky.
Další články autora |
Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...