Nefunguje, funguje, zase nefunguje....

Fáze očekávání, kterou střídá moment zklamání. Právě podle této „cimrmanovské“ logiky chová se Centrální registr vozidel. V průběhu uplynulých dnů se situace měnila doslova každou minutu. Obdobnou proměnou prošla i verbální obhajoba registru v podání samotného ministra Dobeše. 

9. července odpoledne oznámil, že ještě v průběhu dne by měl být registr plně funkční.

10. července již Pavel Dobeš připustil drobné problémy, především s nastavením tiskáren.

11. července se kvůli kolapsu registru chtěl vrátit k původnímu systému.

12. července pak všechny překvapil sdělením, že podle soudních znalců systém funkční je a o návratu ke starému systému přestal uvažovat.

13. července sice systém zkolaboval, ale podle ministra jsou lidé „nějakým“ způsobem odbavováni.

O víkendu se nepracovalo, ale hned v pondělí 16. července vyjely do řady měst mobilní týmy, které měly tamním úředníkům pomáhat.

17. července Pavel Dobeš připustil, že některé jeho lidi bude stát tento šlendrián místo a po dodavateli by mohl chtít dva miliony za každý den, kdy registr neběží správně.

18. července ministr slíbil, že se situace každým dnem zlepší.

19. července se prý podařilo odstranit ty nejzásadnější systémové chyby.

20. července sice registr zase nefungoval, ale ministerstvo rozeslalo na jednotlivá pracoviště příručku.

21. července přichází Pavel Dobeš s nápadem zorganizovat obří školení pro tisíce úředníků. Má být přínosnější než listování pětisetstránkovým manuálem.

23. července zazněla z rezortu dopravy tato věta: „Pořád se na tom pracuje a zkoumá se, kde je chyba."

24. července Pavel Dobeš opětovně tvrdí, že software funkční je. Odvolává vrchního ředitele a několika dalším odebírá osobní ohodnocení. Ve hře se objevuje i jeho možná rezignace.

25. července se zjistilo, že v registru je kolem milionu chybných dat a jejich oprava zabere několik let.

V noci na 26. července proběhly zátěžové testy a registr se rozběhl.

Celé to připomíná tragikomickou frašku. Nefunkčnost státní správy však dotýká se mnoha lidí a navíc nic nevěstí, že by tomu mělo býti v brzké době jinak. Samotný ministr stojí na jedné straně barikády. Na té druhé jsou neuvěřitelně rozzlobení lidé. A také naštvaní úředníci, které ochraňuje policie před těmi rozzlobenými. A pak je tu firma ATS Telcom. Ta systém vytvořila, spravuje a žádné chyby nikdy nepřipustila. Jako jediná na tomto fiasku vydělává a to se přitom neúčastnila žádného výběrového řízení a podle IT odborníků nemá s podobnými záležitostmi žádné zkušenosti. Funguje? Nefunguje? Smutný příběh, který je zatím bez konce. 

Autor: Milan Chovanec | čtvrtek 26.7.2012 14:50 | karma článku: 17,84 | přečteno: 958x