- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když jsme zhruba před rokem podepisovali v krajích s Českými drahami nové smlouvy, bylo to také proto, aby měl národní přepravce dost času připravit se na volný trh. Když teď vidím hysterii s jakou ČD reagují, mám obavu, že to bude promrhaný čas. O tom, že pan Jančura chystá nasazení svých vlaků právě na trase Praha-Ostrava, se mluví asi rok, možná i déle. Ke snížení jízdného však došlo, až když vyjely. Nechápu obchodní politiku, kterou ČD provádí. Snad začnu věřit řečem, že se v představenstvu ČD ještě minulý měsíc utěšovali, že „žluťásci“ nevyjedou.
Razantní snížení cen za jízdné těsně po nástupu konkurence totiž jasně ukazuje na nekoncepčnost a chybějící strategii. Vůbec bych se nedivil, kdyby stížnost u ÚOHS na tzv. predátorský útok byla úspěšná. Čas ukáže, jak tato pře dopadne, ale jestli chtěly dráhy svému konkurentovi nahrát, nemohly to lépe načasovat. O tom, zda mají České dráhy dominantní postavení na trhu, nemá cenu spekulovat, tak to prostě je. Skokově snížit jízdné těsně po nástupu konkurence, i když o tom vím minimálně rok, je buď hloupé, nebo záměr. Skoro ani teď nevím, co je pro občany a stát jako vlastníka ČD horší zpráva.
Jedno je však jisté, vedení ČD nám v tom tedy udělalo, sice už bez ombudsmana, opravdu pěkný guláš. Hned zítra se u nás v kraji poradíme, které tratě lze uvolnit a odsoutěžit nové dopravce. Naše smlouva s ČD totiž umožňuje jakoukoliv trať s roční výpovědní lhůtou vyjmout a odsoutěžit. Po tom, čeho jsme svědky, to pravděpodobně uděláme. Lidé u nás v kraji si levnější jízdné a lepší služby zaslouží.
Další články autora |
K Vyhlídce, Velké Losiny, okres Šumperk
4 990 000 Kč