Děkujeme za pochopení.
K40a57r37e64l 15B55e45d37ř62i79c12h
Děkuji za článek. Já měl možnost osobně poznat 2 rodiče, kteří měli děti v těchto školách. Nevím co dnes tyto děti dělají. Každopádně mě tito rodiče ze všeho nejvíc připomínali členy sekty. Stejné mantry, naučené fráze, do nekonečna vám budou dávat různé příklady, vyjmenují různé "kapacity", budou vám citovat co kdo z nich řekl, radit vám co si máte přečíst či nastudovat. Je to jako s jakoukoliv jinou sektou. Oni tomu věnují spoustu času a celé to jejich učení je tudíž z jejich pohledu naprosto neprůstřelné. Zkuste mluvit 3 hodiny s jehovistou. Jeho přesvědčení bude jednolitá zeď, ve které není žádná skulinka a přitom víte, že každý žijeme v úplně jiném světě.
Někdo tady v diskusi mluvil o tom, jak je nejdůležitější "být šťastný". Většina jehovistů je určitě v tom svém světě také šťastná, ale pro drtivou většinu lidí to není ten správný "svět".
Takže pokud svět úplně nezblbne, tak to ještě dlouho bude naprosto marginální záležitost.
F69r67a61n58t92i57š82e45k 48K43š77í16r
Tvrdit může kdo chce co chce. Jestli obhajuje správnou věc nebo nesprávnou je záležitostí poznání. A poznat se to dá. Důležitá je konzistentnost tvrzení, které by měly vyplynout ze základních principů, které dotyčný obhajuje.
P28e61t22r 47V11y55s89o37č82a86n
Moc pěkně sepsaný článek, podepsal bych ho. Je vidět, že jste parádně pochopila ty tzv. alternativní školy. Navíc jste přesně popsala, co naše děti potřebují. Rozhodně to není nesmyslná svoboda a přenášení zodpovědnosti na tu malou nebohou duši od líných rodičů.
F66r62a37n98t20i86š63e48k 64K50š56í48r
Zkuste mluvit jen za vaše děti. Za mé děti mluvím sám.
M44a43r73i96e 48T48o93m43š52í12č61k50o19v13á
Stačilo napsat poslední odstavec, to je přesně to, co je důležité. Nesnažme se svůj podíl zodpovědnosti házet na druhé, jsou to naše děti a jestliže z nich později nechceme mít flákače, narkomany a zloděje věnujme se jim. Každá chvíle kterou jsme s nimi se nám vyplatí. Buďme autoritou, ale i kamarádem za kterým mohou přijít se svým problémem. Važme si toho že nám důvěřují a snažme se jejich důvětu nezklamat. Vždyť je v nich kus z nás a musíme očekávat podobné reakce, genetika je silnější jako výchova, tedy kdo by je mohl lépe znát jako my a také lépe zareagovat.
Školy jsou důležité, vidíme na našich nepřizpůsobivých spoluobčanech, že je tomu tak. Ale i ta sebelepší škola nenahradí ten podíl ve výchově který musíme přinést my.
O10n97d30ř93e46j 95Š80i98n77d37l58e78r
Kritizujete jeden extrém z pozice druhého. Málokdo bude souhlasit s tím aby si děti dělaly co se jim azchce bez jakékoli regulace ale stejně tak si myslím že nikdo nemůže seriózně obhajovat součanou podobu našeho školství. Oháníte se nobelisty ale mnoho z nich se nechalo slyšet že škola jim toho moc nedala a snažila se horem dolem v nich zabít všechnu tvořivost, osobnost a touhu se učit. Sám mám podobné vzpomínky. Dále mluvíte o úspěchu. Co je ale úspěch? Já osobně zastávám názor že štěstí=úspěch. Štastný člověk je podle mne úspěšný člověk i kdyby se živil zametáním ulic naproti tomu můžete být klidně CEO s sedmiciferným platem a pokud jste nešťastná tak jste vlastně vůbec ničeho nedosáhla. Všechno ostatní jsou s prominutím banální s***ky.
M13i16l51a42d48a 44S64o11u86č88k16o93v55á
úspěch je štěstí, takže šťastná socka je v pohodě? Neumět být zodpovědný, mluvit o principech a mít x dětí a neumět je uživit, protože rodiče nezvládli výchovu? Hlavně že jsou všichni šťastní. Jenže to vaše štěstí může působit bližním neštěstí
F14r82a78n14t29i62š42e74k 75K54š12í97r
Peter Gray autor knihy Svoboda učení řekl:
Většina lidí je dnes přesvědčena o tom, že náš systém povinného školství, nebo nějaká jeho verze, je nezbytný pro vzdělávání v naší společnosti. Když mluví o reformě, mluví o pošťuchování kyvadla jedním či druhý směrem. Ale rostoucí menšina přemýšlí jinak. Jsou to lidé, kteří stejně jako já nevidí žádnou naději pro efektivní změnu uvnitř systému. Někteří tito lidé vybírají, a dokonce zakládají, radikálně netradiční školy po vzoru Sudbury Valley. Jiní volí domácí výuku nebo odškolení (což je v podstatě domácí výuka řízená dětmi) a mnoho z těchto lidí se dává dohromady, aby pro děti vytvořili bohaté vzdělávací prostředí, jako je Open Connection v Pensylvánii. Tyto malé školy a vzdělávací centra jsou v současné době jako malí savci pozdních druhohor, kteří se snaží vyhýbat obrovským dinosaurům. Ale budoucnost podle mě patří jim.
M62i52l34a34d91a 39S86o23u43č40k74o30v19á
Je mi jedno, co řekl Gray nebo co udělal pan Grey, miliardář. Drtivá většina lidí NECHCE a nebude posílat děti do experimentálních škol. Budoucnost jim nepatří, není o ně velký zájem. Budoucnost, zvláště ta v USA, patří soukromým tradičním školám.
J79a46n 45K96o43t14t39a11s
Holka - asi tomu rozumíš a víš o čem mluvíš. Proto nevím, proč stát váhá se zmenšením počtu žáků na třídu, aby mohl učitel správně rozdělit své přímé působení na žáka. Stálo by to peníze, ale zaměstnalo by to řadu mladých učitelů. Správně investované peníze do budoucnosti....Dávám karmu.
O35t94a93k58a53r 59K62ö45s97t36e60r
Až na to tykání autorce.. :) Souhlasím. A nejen proto, že pocházím z učitelské rodiny - po mnoho generací.
J48i44ř85í 91V39o75l93k58a
Nevím, jsem příliš dlouho dědek, ale existuje jednoduchá možnost, bez nákladů na školství. Nepamatuji, že bych dostal doma nějaký pardon z prospěchu či chování. Učitel neměl důvod se zpovídat rodičům, pár facek jsme tajili. Bylo to lepší. Za dceru jsem nikdy nemusel orodovat. Její průser byl její, nic jsme za ní nedělali. Hlava mi nebere, jak někdo nezvládne děti a všechno svádí na školu. Mám za to, že za chvíli budou mít tihle počítačové děti na lavicích místo kalamáře notbook a popelník. Vraťme učitelům autoritu a vážnost. A rodiče, užívejme si s dětmi, ale vážně a odpovědně.
V80á21c73l17a57v 94J49i26n95d77r42a
Vcelku chápu pointu, jenom upozorňuji, že kalamáře už na lavicích nějaký ten pátek nestojí a že nevidím důvod, proč by v dnešní době nemohla mládež pracovat spíš na počítači než s rydlem a voskovou tabulkou. Problém je autorita učitelů, tady se shodneme.
M50i71l95a36n 57N39o75v48ý
Já tam vnímám obrovskou touhu něco vyjádřit, ale na druhé straně je to v takových vlnách MAXIMUM A NAJEDNOU MINIMUM, vrchol a potom pád, černá je negována bílou a ihned je bílá negována černou a hned zase.. Takhle to tam cítím a vnímám, že to tam lítá.. bože, to je tak krásný článek na obsáhlejší koment. Já mám na svém blogu tohle video: http://www.youtube.com/watch?v=aLPA7phRAGw je to pravděpodobně nejzajímavější pohled na úroveň součastného vzdělávání.. Titulky dole pod reklamou a délka je taky hrozně veká (2,5 hod..) Ale stojí to za to to shlédnout celé. Díky Milado
F79r34a76n45t13i23š80e73k 92K54š16í30r
Koukám, že tu nabízíme stejné video.
Problém, který já vnímám je ten, že zde neexistuje konkurence mezi různými typy vzdělávání. Nemám nic proti rodičům, kteří pokud budou mít na výběr dají své dítě do školy státního typu. Je to jejich věc a mě, ale vlastně nikomu jinému do toho nic není. V rozmanitosti je krása.
J48a54n 20H30l23e31d85í10k
nevychovaní a lenošní rodiče zplodí drtivou většinou to samé- svůj obraz v zrcadle. Protože rodičovská výchova je dřina, horší než v kamenolomu
F57r19a46n48t29i93š20e75k 47K58š44í98r
Typický pohled jednostranně zaměřeného člověka. Každá seriózní psychologická teorie učení, od Piageta dále, postuluje, že učení je aktivní proces kontrolovaný tím, kdo se učí, a motivovaný zvědavostí. Pedagogové sice o těchto teoriích stále mluví, ale poté vytvářejí školy, které zabraňují samo-regulujícím hrám a zkoumání. Kdo chce vědět víc, než ví paní Součková podívá se na video, které veškeré její námitky proti svobodným školám vyvrací. Je to zatím nejucelenější pohled na tuto problematiku. Včetně knihy Petera Graye - Svoboda učení.
O10t55a78k93a13r 74K69ö92s75t31e55r
Mám takový pocit, že vy jenom žvaníte, zatímco paní Součková ví, o čem píše.