Ještě k tomu nádraží

Článek pro Brňáky a všechny ostatní, které zajímá cestování vlakem. Nové revoluční řešení.

Úvodem bych chtěl připomenout minulé brněnské komunální volby. Pan Onderka a jeho spolustraníci v nich slibovali lidu, že s nádražím se nepohne. Vždyť komu by se taky líbilo stěhovat nádraží do Komárova. Jak letos na jaře řekl jeden známý brněnský poslanec, povoláním urbanista, nejlepší místo pro nádraží by bylo v podzemí náměstí Svobody. Hm, víme, že to je nadsázka, ale rozumíme, co tím chtěl říct.

A tak voliči ČSSD (to jsou ty hordy  lidí, které každé ráno lezou z vlaků a rozpouštějí se v Brně) pana Onderku podpořili.

Mezitím ovšem pana Onderku podpořilo nějaké železniční stavitelství (nemám tím na mysli žádnou konkrétní firmu) a pan Onderka musel změnit názor. Tedy, řeknu vám, ti stavaři to mají těžké, když se mění vedení magistrátu, to se transfúze musí opakovat, že.

Takže pan Onderka se stal vlajkonošem oddílu nádražních stěhováků a hodlá nádraží odsunout do polí, jak to měl nařízeno vymyslet pan Dokoupil. Tvrdí, že jinam to nejde.

Já ale myslím, že jde. Pořád se jedná o jižním směru, jestli bude nebo nebude stačit roztažení do Malé Ameriky, a že nebude, tak tedy až do toho Komárova. Nikdo ale nepřemýšlel nad možností, rozšířit nádraží směrem severním. To je ale hloupý nápad, že? Vždyť tam přece stojí náš milovaný magistrát, to by přece nešlo! Hm, stojí, ale stát nemusí; vždyť ta budova stejně až tak dobrá není ani funkčně ani památkově (nemluvě o personálním vybavení, ale to je jiný problém). Takže kdybychom budovu magistrátu zbourali  (zákon říká stavbu odstranili), dostali bychom krásné místo, které by spolu se stávajícím nádražím mohlo být nádražím novým a snadno dostupným.

Paralelně se v Brně jedná o Severojižním diametru. To každý nezná. Má to být takové jako metro od severu na jih, zhruba z Králova Pole do Komárova. Momentálně to téma dost usnulo, je to, pravda, dost velký nářez.

Se shora navrženým řešením umístění nádraží by však věc získala nový rozměr. Místo původně plánované trasy, která se dotýká městského centra na západě, by za stejné peníze mohla vzniknout podzemní trať od magistrátu do Králova Pole, která by se centra města dotýkala na jeho okraji východním. Vyřešilo by se tím obojí: Mohly by zde jezdit soupravy městské, regionální i rychlostní dopravy. Sumárně oproti součtu nákladů na nové nádraží a diametr by to znamenalo zásadní úsporu a navíc by ten, kdo by toto řešení prosadil, získal od občanů doživotní jmenování primátorem. No a to stavitelství by si taky přišlo na své.

No a co ten magistrát. Ten právě může být postaven v tom Komárově místo nádraží. Panu Onderkovi se tam bude určitě líbit, vždyť je to krásné místo a vůkol dokola samé koleje.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Radomír Mikeska | pondělí 12.10.2009 14:55 | karma článku: 13,59 | přečteno: 1113x