Děkujeme za pochopení.
J43a35r27o10s72l52a57v 19J43a17n80u66š45k94a
Výrok presidenta Zemana o vybudování vodního kanálu Dunaj, Odra a Labe dokládá úroveň myšlení českých politikú. Dnes nákladní vlak Břeclav- Ostrava urazí za 2,5 hodiny, zatím co lodní doprava za pomocí zdýmadel stejnou trasu zvládne odhadem 2 dny. Politici 1 republiky věděli, že železniční doprava je drahá ale vkládali investice na úpravvu řeky Labe, aby ČSR měla spojení s mořem a tím i se světem. (také dovoz železné rudy). Aby národ nehladověl, šetřila vláda ČSR s každým hektarem úrodné půdy v investiční výstavbě a vodní kanal D+O+L bral se jako utopie.
K srovnání ostravska k zahraničním výrobcům provedeném p. Jílkem, samozřejmě má pravdu co se týká dopravy,, ale politici ČSR drželi České dráhy jako státní podnik, který byl z části dotován ze státního rozpočtu. Ostraváci vyrábí takovou ocel, která za 2 světové války ochránila 5 britských letadových lodí před potopením. Letos zavedla na ostravskou ocel USA clo, protože z Česká republika americké výrobce ohrožuje !
Pan Hlubek to vystihl svou připomínkou jednoznačně.
E54l90i43š51k63a 29J29a36h71o55d50o44v71á
Je to krásná idea, ale když vidím stav vody v době sucha v řece Moravě a jejím hlavním přítoku Dyji, tak moc pochybuji, že by nějaká větší loď než kajak brázdila řeku.
A33u13g77u62s53t 39F21o32r98m29á86n44e53k
Takhle v minulosti fantazírovali komunisté - už na ZDŠ nám o tom blábolili. Stejně tak blábolili o tom, že se otočí nějaký sibiřský veletok, aby nevyschlo Aralské jezero.
L22a58d47i79s51l35a30v 67J42í45l72e12k
Průplavy se budují již strašně dlouho a stále mají svůj význam. V 17. stol. v Birminghamu propojili vodním kanálem uhelné doly a rudné doly a tím odstartovali průmyslovou revoluci. Dodnes ten kanál udržují jako technickou památku. V západní Evropě je propojena většina velkých řek: Dunaj je spojen s Rýnem přes řeku Mohan, Francouzské řeky jsou taky propojené. Pracoval jsem v oblasti hutnictví a těžkého strojírenství na Ostravsku a jen jsme jim tiše záviděli. Například v Chalone vyrobili parogenerátor pro jadernou elektrárnu, jeřáb s ním vyjel ven a naložil ho na loď, protože těsně u haly byl přístav. My jsme parogenerátor pro Temelín upnuli mezi dva speciální vagony a lokomotiva to po nocích vezla do Temelína. V protisměru nesměl jet vlak, souprava nemohla projíždět kolem nástupiště...atd. A stálo to moc peněz. Když ČD zvedly cenu, přešlo se na silniční dopravu. Souprava zabrala dva jízdní pruhy a četa policajtů to řídila. Po r. 1989 jsme začali dodávat pláště parogenerátorů do Francie. Vozili jsme je do Komárna a tam nakládali na loď. Po odtržení Slovenska se stalo neřešitelné, aby slovenská policie nám uvolnila dva jízdní pruhy na silnicích. Tak jsme to vozili do Děčína a pak do Mělníka. Každá cesta stála miliony. Do Ostravy se ruda vozí z Krivoj Rogu tak, že se na východním Slovensku překládá ze širokorozchodných vagonů na naše vagóny. Cesta po vodě by byla mnohem levnější. O ekonomické výhodnosti projektu bych tedy nepochyboval.
Z89b24y97n55ě54k 32H18l84á84s40n39ý
Jsou to jednoduchý počty, 200 miliard to má stát, 500 to stát bude
Vydělte 500 000 000 počtem turbín a vyjde vám, kolik nakonec taková přeprava 1 turbíny bude stát. Tu rudu, by jste musel dostat k černému moří, potom do Izmailu a dál proti proudu na Moravu, to bude 5x dražší než tím vlakem. Jako dopravní cesta, snad jedině až dojde ropa a nafta bude drahá pro náklaďáky a železnice bude přetížená. Né že by se mi to nelíbilo, jsem od fochu a voda mě živí, ale tohle nemá s dopravou nic společného. Snad ta protipovodňová ochrana, ale o tom moc nevím.
J22a15r82o41m55í70r 56H17l20u71b16e76k
Jako Ostravák tomu průplavu fandím, je milé mít ve svém městě přístav, ale ve skutečnosti je to jeden obrovský nesmysl. Takže nefandím.
R33o74s97t18i51s64l70a41v 89H51r49á96č33e53k
Myslím, že z kanálu Dunaj Odra Labe by nakonec zbyl tunel Státní rozpočet Bahamské ostrovy.
I74r64e36n67a 71C81h29a29r67v46á51t87o22v70á
Tak tak, a vyčistit všechny reky od padesatiletych naplavenin jde jistě i bez stavby kanálu. Pak by ani ty protipovodňové náklady nebyly tak vysoké .
- Počet článků 80
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1990x