Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

Výrok presidenta Zemana o vybudování vodního kanálu Dunaj, Odra a Labe dokládá úroveň myšlení českých politikú. Dnes nákladní vlak Břeclav- Ostrava urazí za 2,5 hodiny, zatím co lodní doprava za pomocí zdýmadel stejnou trasu zvládne odhadem 2 dny. Politici 1 republiky věděli, že železniční doprava je drahá ale vkládali investice na úpravvu řeky Labe, aby ČSR měla spojení s mořem a tím i se světem. (také dovoz železné rudy). Aby národ nehladověl, šetřila vláda ČSR s každým hektarem úrodné půdy v investiční výstavbě a vodní kanal D+O+L bral se jako utopie.

      K srovnání ostravska k zahraničním výrobcům provedeném p. Jílkem, samozřejmě má pravdu co se týká dopravy,, ale  politici ČSR  drželi České dráhy jako státní podnik, který byl z části dotován ze státního rozpočtu. Ostraváci vyrábí takovou ocel, která za 2  světové války ochránila 5 britských letadových lodí před potopením. Letos zavedla na ostravskou ocel USA clo, protože z Česká republika americké výrobce ohrožuje !

     Pan Hlubek to vystihl svou připomínkou jednoznačně.

1 0
možnosti
EJ

Je to krásná idea, ale když vidím stav vody v době sucha v řece Moravě a jejím hlavním přítoku Dyji, tak moc pochybuji, že by nějaká větší loď než kajak brázdila řeku.:-(

1 0
možnosti
AF

Takhle v minulosti fantazírovali komunisté - už na ZDŠ nám o tom blábolili. Stejně tak blábolili o tom, že se otočí nějaký sibiřský veletok, aby nevyschlo Aralské jezero.

1 1
možnosti
LJ

Průplavy se budují již strašně dlouho a stále mají svůj význam. V 17. stol. v Birminghamu propojili vodním kanálem uhelné doly a rudné doly a tím odstartovali průmyslovou revoluci. Dodnes ten kanál udržují jako technickou památku. V západní Evropě je propojena většina velkých řek: Dunaj je spojen s Rýnem přes řeku Mohan, Francouzské řeky jsou taky propojené. Pracoval jsem v oblasti hutnictví a těžkého strojírenství na Ostravsku a jen jsme jim tiše záviděli. Například v Chalone vyrobili parogenerátor pro jadernou elektrárnu, jeřáb s ním vyjel ven a naložil ho na loď, protože těsně u haly byl přístav. My jsme parogenerátor pro Temelín upnuli mezi dva speciální vagony a lokomotiva to po nocích vezla do Temelína. V protisměru nesměl jet vlak, souprava nemohla projíždět kolem nástupiště...atd. A stálo to moc peněz. Když ČD zvedly cenu, přešlo se na silniční dopravu. Souprava zabrala dva jízdní pruhy a četa policajtů to řídila. Po r. 1989 jsme začali dodávat pláště parogenerátorů do Francie. Vozili jsme je do Komárna a tam nakládali na loď. Po odtržení Slovenska se stalo neřešitelné, aby slovenská policie nám uvolnila dva jízdní pruhy na silnicích. Tak jsme to vozili do Děčína a pak do Mělníka. Každá cesta stála miliony. Do Ostravy se ruda vozí z Krivoj Rogu tak, že se na východním Slovensku překládá ze širokorozchodných vagonů na naše vagóny. Cesta po vodě by byla mnohem levnější. O ekonomické výhodnosti projektu bych tedy nepochyboval.

2 1
možnosti
ZH

Jsou to jednoduchý počty, 200 miliard to má stát, 500 to stát bude

 Vydělte 500 000 000 počtem turbín a vyjde vám, kolik nakonec taková přeprava 1 turbíny bude stát. Tu rudu, by jste musel dostat k černému moří, potom do Izmailu a dál proti proudu na Moravu, to bude 5x dražší než tím vlakem. Jako dopravní cesta, snad jedině až dojde ropa a nafta bude drahá pro náklaďáky a železnice bude přetížená. Né že by se mi to nelíbilo, jsem od fochu a voda mě živí, ale tohle nemá s dopravou nic společného. Snad ta protipovodňová ochrana, ale o tom moc nevím.

1 0
možnosti
JH

Jako Ostravák tomu průplavu fandím, je milé mít ve svém městě přístav, ale ve skutečnosti je to jeden obrovský nesmysl. Takže nefandím.

1 1
možnosti
RH

Myslím, že z kanálu Dunaj Odra Labe by nakonec zbyl tunel Státní rozpočet Bahamské ostrovy.

2 0
možnosti
IC

Tak tak, a vyčistit všechny  reky od padesatiletych naplavenin jde jistě i bez stavby kanálu. Pak by ani ty protipovodňové náklady nebyly tak vysoké .

1 1
možnosti
  • Počet článků 80
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1990x
Jsem jedenáctým rokem starostou slovácké obce Drslavice a při svém rozhodování se vždy řídím selským rozumem. Starostování vnímám jako službu všem spoluobčanům bez rozdílu. Před tím jsem cca 20 let na různých úrovních pracoval v IT a životní zkušenosti v těchto letech získané se snažím aplikovat na obecním úřadě.

Seznam rubrik