- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Spíš vidím problém v tom, že stávající systém se za neustálého vylepšování nechal postupně morálně zastarat, což se pan Drábek a jeho chlapci pokusili vylepšit takřka přes noc. Je to trochu pochopitelné, protože chtěli fakt ukázat, že to jde. Každá další vláda se zaklíná e-govermentem a skutek zatím utek.
Jinak na centrální databázi nevidím nic špatného, akorát se to mělo líp promyslet a připravit.
Nedokážu posoudit, jak fungují dnešní systémy, vzhledem na vytíženost. V 90. letech jsem skoro 6 let pracoval jako kmenový operátor v jedné bance, respektive, na její pobočce. Každý den se musela dělat záloha dat na pásky. Pracovalo se pod Unixem. Jak zajisté víte, v bankovním sektoru je to tak, že oddělení informatiky musí být tak dobře propracované, že nesmí dojít k žádné chybě. Za žádných okolností. A to my uměli. To, co předvedlo MPSV pod vedením Drábka je diletanství nehrubšího zrna.
Nechci snižovat Vaše povědomí, ale věta "ono když se Vám cca 5000 úředníků přibližně ve stejný moment přihlásí k jednomu zdroji, tak i laik si dovede představit, jak "komfortně" se s tím pak může on-line pracovat." je naprosto lichá. Kolik myslíte, že se hlásí v jeden okamžik uživatelů do Gmailu, kolik jich pracuje současně v Google docs....
Prostě ten systém byl blbě navrženej, nebo blbě napsanej. Problém s cenrální databází je IMHO především v konverzi dat. Při dobré přípravě je to jistě možné zvládnout. Ale rozhodně ne za měsíc......je to minimálně na rok až dva.
Dobry den pane Karle, dekuji za Vas nazor. Souhlasim, akorat nevim, nakolik mnou popisovany typ pristupu uzivatele k centralni databazi se da porovnavat s Gmailem nebo Google docs. Natolik moje soucasne znalosti nejsou zase na takove urovni, abych dokazal relevantne presne argumentovat - prece jenom moje ctyrleta odluka z teto branze je prilis dlouha
Když čtu Váš článek, tak mne napadá pouze jedna zásadní myšlenka: Jaký je rozdíl v přechodu z DOS na Windows verzi SW a čím se to liší od přechodu z lokální DB na architekturu klient-server. Možná je jen problém v neochotě pracovníků učit se nové věci a u dodavatele problém s vývojem nové aplikace a použití nových technologií. Bohužel toto je velmi rozšířený nešvar a to především ve stání správě.
Tím ale nechci říci, že projekt byl zvládnutý a v pořádku a stejně tak mohu jen souhlasit s názory diskutujících o přípravě a provádění projektů.
Osobně se domnívám, že došlo klasicky k nakupení všech problémů najednou. protože od zadání k realizaci je skutečně dlouhá a klopotná cesta.
Fakt nechápu, proč si stát neustále buduje nějaké své vlastní systémy, když si může akorát koupit službu? Stačí, když si smluvně pošéfuje data a platí nějakým paušálem za službu, čímž přehodí všechny starosti s provozem systému na dodavatele?
Výtečně. Něco málo o databázových aplikacích vím.
Nu,ministerstvo zdravotnictví se z toho ještě nepoučilo a stále chystá megaprojekt "elektronický recept přes jedno centrální úložiště " jestli je někdo nezastaví,tak je zaděláno na katastrofu. Přece jen ,bez dávek nebo přepsaného auta vydrží většina lídí déle než bez léků.
Nejsem na IT žádný odborník. ale když jsem viděl asociálního Drábka, s tváří pokerového hráče, sdělovat národu, že ušetřil 2 mlrd. tak mi bylo na zvracení ! Ten by měl sedět do smrti za katrem ! Soucit si nezaslouží !
NTRS !!! NEVER TOUCH a RUNNING SYSTEM !
Inu to víte, dříve se říkávalo: "chudoba cti netratí".
Naši novodobí demokratiční politici vytunelovali i toto přísloví.
Takže "bohatí cti netratí" bude asi ta nejmírnější novodbá varianta.
Jako nižší ajťák v systémech O2 plně chápu hrůzu, jakou si tamní zaměstnanci museli projít, při tak neskutečně kravském zásahu do fungujícího systému. Děje se bohužel v každém velkém subjektu, většinou po nástupu nového managorstva a jejich kamarádů. Bohužel i v soukromém sektoru jim to prochází a maximálně je vykopnou i se zlatým padákem... . V každém případě by se tímto mělo zabývat příslušné oddělení policie, protože krom zmařených investicí apod tam mohlo dojít i k úmyslnému poškození/ změně soukromých osobních údajů.
Naprostej souhlas, pracuji také v oboru v soukromém sektoru a několik nájezdů managorských nedouků a rychlokvašek jsem zažil. Hrůza, frustrace z bezmoci, bezesné noci.
Ale to co se odehrálo na ÚP, tak za to bych střílel, Drábkem počínaje.