- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nějak jsem se ztratil ve Vašem popisu částí mostu, které jsou z prostého betonu, protože na fotodokumentaci je obnažená ocelová výztuž. Až do dnešního dne jsem si myslel, že prostý beton je bez ocelové výztuže.
Pane Krimle.
právě ten obloukový most přímo přes Vltavu je z prostého betonu bez ocelové výstuže a k tomu z ošizeného betonu obsahujícím třetinu cementu
Pane Štěpáne
ve svém zasvěceném článku zmiňujete síranovou korozi pilířů mostu. Obávám se, že to většině nic neříká. Možná by bylo dobré doplnit váš článek fotkou totálně rozpadlého betonu ve vzorcích odebraných z pilířů. Dále bych doplnil, že byl použit ošizený beton, který obsahoval jen třetinu cementu oproti betonům používaných při stavbách mostu. (jen 100 kg cementu na m3, kde mělobýt minimálně 300 kg)
Libeňský most stojí na základech a pilířích které se ROZPADAJÍ! Žádná oprava jim nevrátí potřebnou pevnost. Rozpad bude pokračovat dál. Doporučuji si přečíst článek v odkazu a hlavně se podívat na fotky totálně rozpadllého betonu v odebraných vzorcích- Měly by to být kompaktní betonové válce, které by měly měli vydržet tunový tlak než prasknou. Obnažené zrezivělé ocelové pruty výztuže
Každý by se měl seznámit s výsledky testů provedených na Libeňském mostě. Pro ty co hájí jeho zachování by to měla být povinnost. U technických analfabetů, zejména u produktů humanitního vzdělání či absolventů společenských věd by jim to měl povinně vysvětlit zkušený stavař.
Libeňský most je nevratně poškozen, vzorky se odborníkům rozpadaly v rukou. Průzkumy vzorků Libeňského mostu dopadly mnohem hůře, než se čekalo.