- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Parkování je a bude problém, řešením je podpora cyklostezek nebo Carsharing. V mnoha velkoměstech, např v Paříži mnoho lidí nevlastní auto, nebo mají auto nižší třídy a nejedná se o příjemce sociálních dávek. Podporu si též zaslouží lepší využití vlaků linek S
Myslím si, že největším problémem centra města nejsou auta , která tam vjíždějí, ale zaparkovaná auta rezidentů, co tam bydlí. Pochybuji, že by někdo jezdil do centra jen tak, aby se projel a pokochal krásami Prahy (i když určitě se vyjímky najdou). V naprosté většině tam jedete, jen když tam něco potřebujete, a pak zase odjíždíte. Veřejná komunikace by neměla sloužit jako parkoviště, ulice jsou většinou úzké a zaparkovaná auta pak komplikují dopravu. V místech, kde je to možné, bych udělal placená parkoviště, kde by mohl parkovat každý, kdo tam potřebuje stát delší dobu. Krátkodobé zastavení (cca 10 min. - malý nákup, naložení věcí apod.) by mělo být povolené všude, kde to nebrání dopravě. Zneužívání by kontrolovala MP stejně jako dnes kontroluje zóny. U rezidentů pak nevidím důvod, proč by měli parkovat na ulici před svým domem na veřejné komunikaci a skoro zadarmo. Pokud chtějí parkovat poblíž bydliště, ať si parkování platí jako každý jiný na vyhrazených místech. Nebo ať si na své
..svém pozemku postaví garáž. Podle mého názoru modré zóny jen podporují nárůst aut, místo aby ho nějak regulovaly. Přeci 700,- ročně nás nezabije a místečko pro svého miláčka mám téměř jisté...
Příčina je jasná - v širším centru města se neustále povolují stavby náročné na dopravní obslužnost. Na volných pozemcích (novostavby) i při rekonstrukcích se pak prudce zvyšují nároky na příjezd, odjezd a parkování motorových vozidel. Existují sice tabulky, kolik parkovacích míst musí taková stavba vytvořit, jenže ty jsou nedostatečné a často (u kancelářských budov) nepočítají vůbec s návštěvníky. Stačí se podívat na okolí Pankráce a Budějovického náměstí. A k tomu všemu přibývá i další trend. V bytové jednotce, kde dříve stačilo jedno auto, mají lidé teď auta dvě, nebo i víc. Jedno rodinné, jedno firemní, jedno třeba pro syna. A ulice nafukovací nejsou, i v případě lepšího technického uspořádání parkovacích ploch to situaci neřeší. Největším problémem však budou příjezdové a odjezdové komunikace do širšího centra. Pokud necháme stranou drahé a technicky složité tunely, je situace takřka neřešitelná.