- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Spousta věcí, co píšete, je překroucená a přitažená za vlasy.
V Praze se za dlouhou dobu nepostavilo z tramvajových tratí nic, současné zastupitelstvo plánuje prodloužení mnoha úseků, jak jste přišel na to že něco zastavili? Tramvaj z Podbaby do Bohnic závisí na dalších úsecích. Přes řeku povede nejdřív lanovka, potom teprve tramvajový most.
Délka nástupišť – město není nafukovací. Příště si můžete stěžovat že se tam nevejde kolejové vozidlo typu Elefant.
Přesouvání zastávek MHD je běžný jev. Nábřežní zastávka u Národního divadla bude jinde, ale díky tomu přibyde zastávka Karlovy lázně, která byla dříve pouze v jednom směru, nový stav je pro mnoho lidí výhodnější.
„Zasypání“ trati v Antonínské je návratem k jednopatrovému městu, šťastný krok pro obyvatele, slzičky pro tranzitní řidiče. Dálniční x tramvajové podjezdy jsou jeden z nejhorších pohrobků komunistické betonové éry, které zničily stovky metrů městského prostoru ve prospěch motoristického smradu a hluku, zpřetrhaly vazby mezi čtvrtěmi, prodloužily vzdálenost pro chodce i řidiče o stovky metrů, zvýhodnily vlastně pouze tranzit, zničily atmosféru mnoha míst.
Co se týká metra, vidím že jedete politiku, tomu už asi každý čtenář nerozumí.
TT Bystřická-Budějovická-Dvorce je v ÚP. Je hezké, že zastupetelstvo plánuje, ale mělo by dát pokyn k tomu, aby DPP zahájil práce na DÚR. A protože to zastupitelstvo ani rada neudělaly, tak byly přípravné práce zastaveny. Aby se mohlo pokračovat, musí náměstek pro dopravu připravit tisk s pokynem k zahájení prací na DÚR. A když to neudělal, tak práce zastavil. Shodujeme se na tom, že práce na TT Podbaba-Bohnice byly zastaveny s tím, že TT bude nahrazena lanovkou. Lanovka prodlouží jízdní dobu o 15 min. a zkomplikuje cestu dvěma přestupy. V Podbabě bude přestup poměrně fyzicky náročný. Kapacita bude výzaně nižší. Atraktivita a konkurenceschopnost veřejné dopravy se sníží.
Délka tramvajových nástupišt v Praze byla donedávna většínou 65m (maximální povolená délka tramvajové soupravy je 60m). Nemám pocit, že by se zkracováním tramvajových nástupišť v Praze město nějak vyfouklo. Dlouhé soupravy jezdí v Brně, Ostravě, Berlíně, Mnichově, připravují se v Plzni. Žádné z těch měst není nafukovací, ale pochopili tam, že cesta ke snížení motoristického smradu a hluku nevede zasypáváním tramvajových tratí, ale zvyšovaním kapacity, pohodlí a rychlosti tramvajové dopravy. Nemám pocit, že by protihluková zeď v Antoninské ulici, podobná protihlukové zdi v Plotní ulici v Brně, která by vznikla po zasypání současné trati, nejak zkrátila vzdálenosti pro chodce a zlepšila atmosféru místa. Jeďte se podívat do Plotní ulice v Brně, jestli neco takového ooravdu chcete. Ono v Brně to na malůvkách architektů taky vypadalo mnohem líp, než v reálu. Zasypání by samozřejmě prodloužilo jízdní doby z snížilo kapacitu tratě, zvýšila by se i potřeba vozidel. Rychlá tramvaj s mimoúrovnovými křiženími není žadný pohrobek komunismu, funguje to třeba ve Stockholmu, Vídni a řadě německých měst. Moderní tramvajová trať není ničení městského prostoru ve prospěh motoristického smradu a hluku, ale naopak snižuje zatížení města automobilovou dopravou. Všiměte si, jak se dobře na karlově mostě prodávají obrázky
Clanek je jen snuska blabolu, nejspise cilenych za osobni pomstu, za to, ze autor byl odejit z dozorci rady Dopravniho podniku. A hlavne autor zapomnel upozornit, ze jako byvaly clen TOP09 a pozdeji piratsky poradce u vetsiny rozhodnuti byl a jako zastupce v dozorci rade DPP proti Metru D nikdy nevystupoval, dokud mel teple mistecko.
Proti metru D jako takovému jsem nebyl, ale prosazoval jsem variantu, která byla o 60 miliard levnější, než ta realizovaná. Proti budování druhé stanice Pankrác v první etapě jsem vždy vystupoval. Vždy jsem byl proti doplňkovému geologickému průzkumu. Nesouhlasil jsem ani s opravami vozů metra za 14,6 miliardy bez výběrového řízení. Z DPP jsem byl podruhé odejit proto, že jsem veřejně vyhlásil svůj nesouhlas s prodejem stanice metra Kačerov.
https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?f=1262&t=55599
K problémům pražské dopravy se vyjadřuji veřejně dlohodobě, napřiklad v tomto blogu, nebo třeba i v České televizi:
Ty průzkumné vrty za miliardu a půl mě už taky zaujaly asi před rokem. A nebyl jsem sám.