Děti z ghet jsou obětí a mají smysl života, pane Bango a Olšere ?!

Reakce na Polemika http://duelblog.blog.idnes.cz/c/329301/Polemika-Jsou-deti-z-ghett-obetmi.html o dětech z ghet. Cikáni, cigáni, gheto, ghetto, Romové. Slova, která vyvolávají emoce. Hodně emocí. Vztek. Bezmoc.

 Článek pana Olšera je dlouhý a trošku míchá víc věcí dohromady, pan Banga má článek srovnaný a má víc jasno. Ale u obou bych chtěl pár věcí vyslovit.

Pan Olšer píše o "Bílí Američané, co jich brzy bude v USA menšina, přestávají kouřit cigarety, protože je kouří černoši a oni se jim nechtějí podobat. A sociální dávky? Dnešní mladí gadžové už nechtějí být jako socky a raději přiloží ruku k dílu, než aby vypadali jako žebráci."

Brzy je co? Měsíc, rok, sto let? V USA je pořád běloššká většina hodně velká. Nehispánská bílá populace plus hispánská bílá populace bude i v roce 2050 pořád většinová, ono se to straší čísly, když se řekne bůhů, běloši budou minorita. Nebudou.

 A že přestávají kouřit? A z takových důvodů? To mi připadá  tak postavené na hlavu, že ani nevím, zda se smát nebo plakat. V USA se naopak více a více lidí snaží podobat černochům, tj. americkým černochům, oblékají se jako oni, poslouchají jejich hudbu, stylují si auta podle nich a majoritní společnosti tohle vědí a dělají věci alá ghetto, protože mladým se to tak líbí. Americký černoch z ghetta je sice minorita, lidi jím pohrdají a zároveň jsou lidi, kteří chtějí být tak kůl, americká gheto angličtina se dostává do běžné americké mluvy. Pimp, bling, anyone? Takže, pane Olšere, nevím, co kouříte vy, ale pokud bílý Američan přestává kouřit, možná to bude z jiných důvodů. Zdraví a peníze jsou na prvním místě. A že mladí gádžové nechtějí být jako socky? Dovolte, abych se zasmál. Pan Olšer uvádí spoustu příkladů v článku, který motá hrušky a jablka a vidí cikány i černochy nějak divně. A chtěl bych vidět ty , kteří říkají Lajncoln coby Lincoln... poetická licence?

Oproti tomu pan Banga napsal dobrý článek, stručný, hezky uspořádáný, pan Banga má jasno. Za vše může sociální stát. Děti jsou obětí systému. Má naprostou pravdu. Ten systém stojí za ... nestojí za nic. Podobný systém funguje v Anglii a Kanadě. Není to jen systém sociálního státu, je to zatracený novodobý model multikulti, který chce všechnu diverzitu slavit a nechce, aby se lidi přizpůsobili, a tak sociální stát platí a platí a doplácí na svou politiku.

Pan Banga říká, že "Dnešní děti chtějí jinou kariéru. Chtějí pobírat dávky. Jako jejich rodiče, moji vrstevníci." Pan Banga je i můj vrstevník.

Dále to rozvádí tady "No jo, já ale vyrostl v době, kdy kolem mne všichni museli pracovat. Já musel chodit do školky, kterou jsem neměl rád, později do školy, do družiny, kde jsem celé dny cvičil hru na klavír a tu jsem celkem rád měl. Doma mezi tím nikdo nebyl, chodilo se do práce. Přišlo mi normální, že to tak je. Téměř všude to tak bylo. Nikdo nestál frontu na dávky. Ono.. podle mne snad ani žádné dávky nebyly."

Ano, všichni museli pracovat. Teoreticky. Jenže ne všichni pracovali. To že pan Banga měl rodiče, kteří pracovali, svědčí o tom, že vyrůstal v dobré rodině, která ho naučila dobré základy, která mu dala najevo, že bez práce nejsou koláče a on tuto informaci určitě předá dál, jeho dětem. Jeho rodiče také trvali na tom, aby chodil do školy, aby cvičil klavír. Ale bylo to lepším systémem?

Ne, fronta na dávky se nestála. Tehdy nebyla sociální podpora jako taková. Tehdy byl invalidní důchod, móre. Ten stereotyp pána s zlatým řetězem v teplákovce, co jezdí Meďourem a bere dávky, tj. invalidní důchod, ten nevznikl po pádu komunismu. S tím jsem vyrůstal. Vždycky to bylo stejný a je to stejný i teď. Ti, kteří se chtěli integrovat, ti se integrovali. Nebydleli mezi "svými", ale mezi necikány, normálně na sídlišti, kde byla většina lidí necikánského původu. Jsem z malýho města, kde takových bylo pár a kde taky vyrostlo ghetto. To ale vyrostlo až revoluci. Ti, kteří chodili do práce a žili jako normální lidi a mluvili česky, si taky neříkali a neříkají Romové a nemají zájem o organizace typu Romea, ani neutíkají do Kanady nebo Anglie, odkud se vrací...

Romové se v Česku mají dobře, proto se taky do Česka vrací. Ale ty dávky nejsou novinka dnešní generaci dětí, odkud se asi rodiče naučili být na dávkách a nepracovat? Od rodičů možná?

"Dnešní děti vidí jinou realitu. Otec ani matka práci nemají, sourozenci nechodí do školek. Když podobnou situaci vidí celý svůj krátký život, chtějí přirozeně být jako jejich rodiče. A ti berou dávky. Často proto, že se jim nechce makat. Často proto, že sociální systém je štědřejší, než soukromý podnikatel, zaměstnavatel. Většinou ale proto, že práci nemají šanci dostat, není a pokud je, není pro Roma.

Je to problém severočeských měst ale třeba i Ostravy. Kde nic není, tam ani smrt nebere. Rodiče často nemají jinou možnost, než pobírat dávky."

Mají jinou možnost, když chtějí. Ale chtějí? Mají zájem o vzdělání? Opravdu chtějí pracovat nebo je jednodušší řvát Nemám, nejde to?

Sociální systém je štědrý, ano, na to přišli právě po revoluci mnozí necikáni, kteří jsou dneska na dávkách a do práce nepůjdou, spočítali si to dobře.  Tihle právě dřív MUSELI pracovat. Jinak by je hledala Federální Kriminální Ústředna jako přízivníky. Pan Banga má pravdu, že sociální stát je štědrý, však do Česka se přesunulo hodně cikánů z jiných zemí právě po revoluci. Ale jsou děti obětí onoho systému? Děti jsou formovány v rodině. Pan Banga částečně trefil hřebíček na hlavičku tím, jak mluvil o své rodině, tam leží základ všeho. Nejen v systému. V komunismu byl jiný systém a jak na tom byli cikáni? Lépe? Vážně všichni poctivě pracovali? Nebo byla jiná forma sociálního a totalitního státu? Ano, částečně je to vina systému, sociálního státu. Systém, který umožňuje sockování ve velkém, je špatný. Proč je právě Anglie a Kanada oblíbená? Je tam podobný systém a nebyla tam víza. Proč asi neutíkají cikáni do Rakouska? Proč nezkusí utíkat do USA coby uprchlíci před rasismem? Protože USA nemá tak štědrou kapsu, co se týče přistěhovalců?

Systém, o kterém hovoří pan Banga, je mizerný. Akorát mne mrzí, že nezmínil všechny aspekty toho systému.  A k tomu systému, co o něm mluví, patří i všelijací paraziti, kteří si udělali byznys z toho, aby pomohli Romům. Ve skutečnosti jim nepomáhají, jen se situace horší, ale granty z EU a od vlády a jiné penězovody jsou fajn. Má se slavit odlišnost a být hrdí na původ. Vytvořilo se slovo Rom. Vymýšlí se nové ptákoviny na pomoc, ale situace se nelepší. Mele se o tom, jak to není jejich vina, jak je česká společnost hnusná, ale vina leží nejen na oné společnosti, která si ty předsudky nevytvořila ve vakuu. Každá mince má dvě strany.

Děti z ghet jsou oběti systému?   Děti, které se narodí v sockové rodině, mají smůlu. Ale nemusejí ji mít. Můžou z nich být Patrik Banga nebo Radek Banga. Ale někdo jim tu cestu musí ukázat, když ne rodiče, tak škola, ty děti se musí vymanit z vlivu rodičů. Protože hrdý a pracovitý člověk nezneužívá systému. Protože za vším hledej rodinu. Systém je jen část problému. Proč děti přistěhovalců třeba z Vietnamu mají jiné životy? Mluví česky, studují, pracují? Protože rodiče...

Autor: Michal Smutný | pondělí 8.4.2013 11:01 | karma článku: 24,53 | přečteno: 1433x